Skrevet av Emne: Min tegning som tattovering.. hæ?  (Lest 8353 ganger)

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Min tegning som tattovering.. hæ?
« på: 27. des, 2012, 20:40 »
fikk nettopp en note fra deviantart.. er visst en fyr fra FA som har tattovert en av mine ulvetegninger!
haha


http://www.furaffinity.net/view/9162860/#cid:64244916

orginalen min: http://urealistisk.deviantart.com/art/wolf-demon-head-276338684


vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Ikke så mye jeg kan få gjort egentlig :p
« Siste redigering: 27. des, 2012, 20:47 av urealistisk »

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Min tegning som tattoværing.. hæ?
« Svar #1 på: 27. des, 2012, 20:45 »
Det er...litt småcreepy :I Spesielt siden du ikke viste om det :I

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Min tegning som tattoværing.. hæ?
« Svar #2 på: 27. des, 2012, 20:48 »
Det er...litt småcreepy :I Spesielt siden du ikke viste om det :I

jepp! o.o

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #3 på: 27. des, 2012, 20:57 »
Frekt å ikke engang spørre om lov.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #4 på: 27. des, 2012, 21:32 »
Strengt tatt burde han betalt x: IHVERTFALL spurt om lov.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #5 på: 27. des, 2012, 22:20 »
Jeg tror at vi som tegner kan synes dette er frekt, men om det er kunden som har kommet med det og forlangt det så er det vel ikke så mye tattovøren kunne gjort. De fleste som tar tattoveringer er vel sånn at de ser et fint bilde og vil ha det tattovert. :p

Though, det er litt spesielt at vedkommende skriver dette på profilen sin:"I don't ever copy images everything must come from the heart and mind"

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #6 på: 27. des, 2012, 22:29 »
Ikke overrasket.
Men bør også se postivit på stjelingen - Folk syns tegningen er så bra at de tar den på kroppen!
Alvorlig talt syns jeg det er frekt, men tattovøren kan vel ikke gjøre så mye mer nå..

Mer at jeg begynner å like de tattovørene som krever at de skal designe kunstverket man skal ha på kroppen. :P

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #7 på: 28. des, 2012, 03:51 »
Må si at svarene til han duden var rimelig uproffesjonelle :I Noen som tydeligvis ikke kan ordlegge seg litt høfligere.
Og svaret han ga til han lengre opp, at han synes ulver er mere som kjempere, oser av "lol bare min ide, ingen andre sin i det hele tatt" Herregud, hvis det ikke er ditt design, si det >.>

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #8 på: 28. des, 2012, 04:34 »
høh, var spesielt jah
The more i learn about people, the more i like my dog.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #9 på: 28. des, 2012, 06:09 »
Ikke overrasket.
Men bør også se postivit på stjelingen - Folk syns tegningen er så bra at de tar den på kroppen!
Alvorlig talt syns jeg det er frekt, men tattovøren kan vel ikke gjøre så mye mer nå..

Mer at jeg begynner å like de tattovørene som krever at de skal designe kunstverket man skal ha på kroppen. :P

^This!

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #10 på: 28. des, 2012, 12:42 »
idiotien til denne personen bare vokser jo mer hun svarer på det jeg spørr henne om..

urealistisk Posted: 15 hours ago
 wohohoaa
well. it does actually look kind of cool. its really well made x)

however! its still my original design :) I would recommend you to ask the artist before you tattoo it permanently on someones body :p im not really sure what to say about it. But not much can be done now :p I hope the customer is happy with the outcome ^^


Talaanita Posted: 12 hours ago
 with tattooing you do what the customer wants the only way I need permission for images is if the are copyrighted but I pay for licensing for most usage rights. sorry If it bothered you any but it's how it goes.


urealistisk Posted: 12 hours ago
but on your frontpage you have written " I don't ever copy images everything must come from the heart and mind "
was it the customer who brought you the picture? If so, didnt you ask where it came from?


       
Talaanita Posted: 9 hours ago
     J dont ask we just do what they like we stylize things so they work better as tattoos but thats just how it works


Talaanita Posted: 9 hours ago
 There is no tattoo artist under the sun who will research where the image came from or get permission to use it. If we did it would increase prices on tattoos dramatically and sadly most customers just dont care. Its just how tattooing works. I did all my own style with coloring to it so its changed a little.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #11 på: 28. des, 2012, 12:47 »
Litt rar det der da, men man kan ikke forvente mer egentlig. Når ting ligger på nett så ja. Er det mer eller mindre fritt frem for alle til å ta (Ikke det at det bør være sånn men det er det uansett)
Er ikke akkurat noen som går å har oversikt over om folk bruker andres verk eller ikke.

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #12 på: 28. des, 2012, 12:50 »
spør om compensasjon eller tru med ett eller annet?

for å være helt ærlig, det er ditt copyrightede design, og han oppfører seg som om det ikke er en big deal, men det er det. fordi DU eier designet. Om noen hadde tjent masse penger på å pumpe ut Disney tatoveringer hadde det ikke vært lenge før Disney hadde presset de for alt de hadde og eide.
har møtt en del som sier som over, at det er et utrolig kompliment at noen vil ha kunstverket ditt permanent med seg, men de burde betale deg og ikke en random gatetatovør som atpåtil virker ganske useriøs...

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #13 på: 28. des, 2012, 15:03 »
spør om compensasjon eller tru med ett eller annet?
Ærlig talt det dummeste svaret så langt.
Folk tattoverer kjente figurer hele tiden. Og så lenge bildet er lagt ut på nett kan man ikke kontrollere hva som skjer med det.

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #14 på: 28. des, 2012, 17:18 »
no var du jo ikke et helt seriøst svar fra meg heller da :P eller jo, kanskje...

men ble litt sur over at alle bare kaster armene i luften og sier "det er ikke noe vi kan gjøre med det", for jo det er det. Var admin over to  anti-theft grupper på DA for en stund siden (på min gamla Tanjaraus account), og om den som hadde tjent penger, (i.e en annen artist, reklamebyrå etc ) var USA basert, slik som DA så fikk vi gjennom noen saker hvor artisten ble kompensert for sitt arbeid.

tattoveringsartister er litt en annen sak, men også ikke, de er fortsatt noen som tjener penger på andres arbeid - men har heller ikke har full mulighet til å skjekke ut kundenes kilder. Saken spørs rett og slett på hvor seriøs artisten er.

Ærlig talt det dummeste svaret så langt.

- takker, you made my day :)

kanskje eg ikke skulle være på internett siden eg e såpass nærtagende, men det er vel derfor eg reduserer sidene eg e på og...

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #15 på: 28. des, 2012, 17:26 »
Han som har tatoveringen likte den så bra at han ville ha den på kroppen resten av livet...  ;D ;D ;D

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #16 på: 28. des, 2012, 17:30 »
Kanskje du må sette den største og styggeste watermarken over tegningene dine fra nå av? :(
jeg bare tulla. Tror nok at tattovørene kan "tegne" over det.. :c lol

Personlig hadde jeg blitt paff og sint at first, også kanskje litt smigret og siden noen ville ha min kunst på kroppen xD harrharr.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #17 på: 28. des, 2012, 17:32 »
no var du jo ikke et helt seriøst svar fra meg heller da :P eller jo, kanskje...

men ble litt sur over at alle bare kaster armene i luften og sier "det er ikke noe vi kan gjøre med det", for jo det er det. Var admin over to  anti-theft grupper på DA for en stund siden (på min gamla Tanjaraus account), og om den som hadde tjent penger, (i.e en annen artist, reklamebyrå etc ) var USA basert, slik som DA så fikk vi gjennom noen saker hvor artisten ble kompensert for sitt arbeid.

tattoveringsartister er litt en annen sak, men også ikke, de er fortsatt noen som tjener penger på andres arbeid - men har heller ikke har full mulighet til å skjekke ut kundenes kilder. Saken spørs rett og slett på hvor seriøs artisten er.

Ærlig talt det dummeste svaret så langt.

- takker, you made my day :)

kanskje eg ikke skulle være på internett siden eg e såpass nærtagende, men det er vel derfor eg reduserer sidene eg e på og...

1. Det er vel strengt tatt ikke tattovøren som skal få gjennomgå om det er kunden som har kommet med bildet og sagt at han/hun vil ha det tattovert. Ærlig talt, om man har så mye i mot at noen andre tattoverer/printer ut/etc tegningene vi har lagt ut på nett så må vi slutte å legge de ut.

2. Dette handler ikke om deg <: Om du ble sinna pga svaret mitt har vi alltids klagemuren.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #18 på: 28. des, 2012, 18:01 »
Spicey, hun har like mye rettigheter over bildet selv om det ligger på nettet. Alt som ligger på nettet er ikke gratis for alle å bruke.

Catya

  • Gjest
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #19 på: 28. des, 2012, 18:31 »
idiotien til denne personen bare vokser jo mer hun svarer på det jeg spørr henne om..

urealistisk Posted: 12 hours ago
but on your frontpage you have written " I don't ever copy images everything must come from the heart and mind "
was it the customer who brought you the picture? If so, didnt you ask where it came from?


       
Talaanita Posted: 9 hours ago
     J dont ask we just do what they like we stylize things so they work better as tattoos but thats just how it works

Motsier ikke tattovøren seg selv her?

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #20 på: 28. des, 2012, 18:52 »
Spicey, hun har like mye rettigheter over bildet selv om det ligger på nettet. Alt som ligger på nettet er ikke gratis for alle å bruke.

Jeg mener ikke at hun ikke har det. Jeg mener bare at folk bruker ting som ligger på nett som de liker. Hadde dette vært USA kunne Urealistisk lett saksøkt.

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #21 på: 28. des, 2012, 18:53 »
spicey, ja alt på internett er tilgjengelig for alle, men om det ligger på deviantart er the copyrightet også. En burde kunne legge ut noe for å vise folk/fans og be om kritikk/kommentarer uten at folk skal ta det. DA har watermarks løsningen, men den er til gjengjeld også stygg for brukeren/opplasteren sin del.

og nei, det handler ikke om meg, men det at det er mulig å lese gjennom ting før du poster det. Det du gjorde var å dra ut komentaren min og gjøre narr av den, og det har eg all rett til å bli såret av.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #22 på: 28. des, 2012, 19:05 »
-slett etter Spiceys ønske.-
« Siste redigering: 29. des, 2012, 00:23 av wolfglow »

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #23 på: 28. des, 2012, 19:11 »
Bare.. slutt å svar spicey. Det virker jo som om det eneste hun er ute etter er drama, drama drama drama.

Det er ikke noe drama her? Er det ikke lov å ha meninger/diskutere heller nå.

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #24 på: 28. des, 2012, 19:48 »
oj nå skjedde det mye her siden jeg så sist :p Har prøvd å snakke med tattovøren men hun er ikke intressert i å gi meg noen skikkelige svar.

Det jeg har lært nå er som wolfglow sier: å klædde et kjempestort vannmerke over alt jeg legger ut :)
Jeg vet ikke helt på hvordan jeg skal reagere på saken og det er ikke så mye jeg kan gjøre med tanke på at.. personen faktisk har gravert ulven inn i huden sin.

Har ikke lyst til å skape unødvendig mye diskusjon her, så la oss legge alt til side ^^