Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4811990 ganger)

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22150 på: 27. jun, 2016, 23:57 »
Det stemmer det.
Mora mi drylte nettbrettet sitt i veggen i dag fordi hun skulle kike etter nytt skatoll.

FoxInABox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
  • merf~
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22151 på: 28. jun, 2016, 01:25 »
Tømt pcen for filer og redda alt av bokmerker, mail og savefiler, er nå endelig klar til å installere win10 .. 29ende er siste gratis sjanse for win 7+ brukere.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22152 på: 28. jun, 2016, 01:56 »
Noen som vet positivene med Brexit? Kompisen min i skottland har ingen D:

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22153 på: 28. jun, 2016, 02:57 »
har hatt det helt utrolig koselig med besøk av Vesta og Orbz i helgen(+) og kjempegøy på desucon 11 x3
faktisk første gang jeg har opplevd ordentlig post con depression, usikker på om jeg liker det eller ikke xD digg med sommerferie også og gleder meg videre til furway og mulig hyttetur og slikt cx

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22154 på: 28. jun, 2016, 03:13 »
Noen som vet positivene med Brexit? Kompisen min i skottland har ingen D:

1. Full kontroll over immigrasjon.
2. Full kontroll over handel uten at EU tar sin del av kaka. Nåværende handel skjer praktisk talt KUN med EU. Utenfor EU kan Britannia ha handel med hvem som helst uten en million reguleringer som hindrer fri flyt av informasjon, services, varer, etc.
3. Frihet og ytringsfrihet, noe du ikke har under EU. Frihet og ytringsfrihet er noe du ikke kan sette en pris på.
4. EU er på vei mot et oligarki og "superstate".
5. EU har planer om eget militære. NATO er åpenbart "ikke nok".
6. 60% av alle lover i Britannia blir foreslått og lovfestet fra Brussels.
7. Ekstremt større potensiale for en bedre økonomi, og trenger ikke følge EU sine reguleringer som forhindrer åpen og fri handel. Dette er nok en av de viktigste sakene for Brexit.
8. EU sin Euro er ustabil og forårsaker at 17 av 28 land i EU ikke kan gro økonomisk eller sosialt. De 11(snart 10) av landene som faktisk har god økonomi støtter de andre. Dette er bare tilbakestående å tvinge på land for å kontrollere dem.
9. EU er GARANTERT til å bruke frykt og all mulig dritt for å gjøre det jævlig for Britannia etter at Brexit er i effekt.
10. EU sitt styre er umulig å kontrollere, selv på en liten måte. Det er et oligarkisk totalitær regime, eller på vei mot det. Det er praktisk talt anti-demokratisk.
11. Å bruke frykt, skam og skyld i propaganda for å få det du vil, vil ikke virke i et demokrati med fri flyt av informasjon.
12. Selv om Skotland forlater Britannia vil Skotland være for isolert. Og tror neppe de vil like å bruke Euroen.
13. Hvis Skotland forlater Britannia vil de mest sannsynligvis slite på en rekke forskjellige måter, og blir nødt til å ha ordentlige grenser mot sørparten.

Det er mange flere grunner, men tenkte jeg sku ramse opp noen av de viktigste.

Dog hadde vært bedre om jeg kunne ta dette på engelsk, eller bedre, legge han til i en personlig samtale eller noe. :P

Grunner for å bli:

1. Prøve å forandre EU fra innsiden. Viktigste grunnen for at 3 av venna mine stemte Remain.
2. Stabil nok økonomi.
3. Felles pass for alle EU medlemmer.
4. Få om ingen tariffer på handel mellom EU land.
5. Felles immigreringslover.
6. Følelsen av tilhørighet.

^ Er de eneste grunnene for å forbli i EU som jeg funnet så langt. Driver og graver, ser om jeg finner fler.
« Siste redigering: 28. jun, 2016, 04:50 av Yakamaru »
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22155 på: 28. jun, 2016, 04:19 »
Yakamaru, ikke gå full avark. Bare fordi folk har egne meninger enn deg betyr ikke det at de ikke vet hva de driver med og hvorfor. Det er svært tydlig at mange av de som stemte for exit ikke visste hva de stemte på. Etter valget har rasisme og xenofobi steget, og mange trudde faktisk at de stemte alle immigranter ut av landet.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22156 på: 28. jun, 2016, 04:21 »
Yakamaru, ikke gå full avark. Bare fordi folk har egne meninger enn deg betyr ikke det at de ikke vet hva de driver med og hvorfor. Det er svært tydlig at mange av de som stemte for exit ikke visste hva de stemte på. Etter valget har rasisme og xenofobi steget, og mange trudde faktisk at de stemte alle immigranter ut av landet.

Hadde likt å få vite mer om det fra begge sider, egentlig :o

Er vanskelig å muntre opp vennen min når jeg ikke vet begge sider en gang ;o;

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22157 på: 28. jun, 2016, 04:41 »
Yakamaru, ikke gå full avark. Bare fordi folk har egne meninger enn deg betyr ikke det at de ikke vet hva de driver med og hvorfor. Det er svært tydlig at mange av de som stemte for exit ikke visste hva de stemte på. Etter valget har rasisme og xenofobi steget, og mange trudde faktisk at de stemte alle immigranter ut av landet.

Har et poeng der, og jeg beklager. Skal rette på innlegget. Må bare beklage at innlegget var direkte nedlatende og praktisk talt uakseptabel med tanke på måten jeg ordla meg for. Endringene er forhåpentligvis akseptable og mer subjektivt og nøytralt enn biased. Tror jeg tar meg en pause. Helt.

Ikke alle immigranter skulle ut. Kun de som ikke har integrert seg, ikke har lovlig oppholdstillatelse og som ikke har fulgt lovene. Hvis du ikke har skaffet en jobb innen 6 måneder som en immigrant er du der ulovlig. Samme gjelder for kriminelle. De skulle ikke få tilgang i første omgang. Dog EU bestemte seg for at de skulle bestemme istedet, og tvang dem til å ha åpne nok grenser.

Dog det er også tydelig at mange på Remain siden også ikke visste hva de stemte for. Begge sider er skyldig i å bruke skyld, skam og frykt. Burde være lover for begrensninger for propaganda..
« Siste redigering: 28. jun, 2016, 05:10 av Yakamaru »
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22158 på: 28. jun, 2016, 16:35 »
NASA, (klikk for film)  livestreamer den siste rakett testen av sitt slag før den skal intrigreres i ORION :) om 25 min!
« Siste redigering: 28. jun, 2016, 16:36 av Arrius »
The more i learn about people, the more i like my dog.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22159 på: 29. jun, 2016, 12:00 »
ugh. hard uke. Men hvorfor klage når jeg klarer å finne ei 1 liter jagermister i søppla til en privatkunde. til og med ikke åpnet. haha! Da ble det jagermister på meg da.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #22160 på: 29. jun, 2016, 14:24 »
Tilbake fra en kjempekoslig helg i London.
Fikk faktisk oppfylt 2 ønsker på en gang. Endelig opplevd London, samt endelig møt Chandraken og hennes kjæreste. Sistnevnte har designet alle mine fursonaer, og vi har kjent hverandre i mange år men aldri fått møt IRL.

Fikk vist frem nyeste fursuiten til henne (se bilde), og besøkt masse interessante plasser: Namcom Funscape, Forbidden Planet, Japan Center og Camden Market.
Bankkonto min svetter fortsatt etter de stedene. Første turen jeg på lenge hvor jeg har gått over budsjett. Men det var så mye fristende ting der. >.<

Til andre som planlegger turer til nye steder. Se om det finnes noen lokale furs i nærområdet.
Ikke noe er bedre enn lokalkjente med felles interesser.

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22161 på: 30. jun, 2016, 16:10 »
Wtf noen har ansatt meg.
Time to develop some more software.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22162 på: 30. jun, 2016, 16:25 »
jeg reiser til Oslo i morgen :D

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #22163 på: 30. jun, 2016, 18:13 »
Snart ferdig med stress uke AF på jobb, ingen ferie i år heller pga. ny jobb så det blir jo gøy. xD

Heldigvis blir det stille utover sommeren.

På den positive siden, feriepenger og lønn har kommet inn, time to check out the steam sale!
FurAffinity          DeviantArt


Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22164 på: 30. jun, 2016, 22:09 »
Kan ikke bøndene sende sauene på fjellet nå??? Snøen er helt vekke der de skal gå og det er grønt!
Vil gå på tur uten å passe på at hunden ikke eter avføring fra sauene.

Hei! Jeg har sett navnet ditt i noen kommentarfelt på YouTube på Buhund-videoer hvor du har nevnt at du har hatt lyst på Buhund og Shiba Inu; er det en av de rasene hunden din er?
Fine de Buhundene, passer for tida en nå for noen jeg kjenner  :D
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #22165 på: 30. jun, 2016, 22:14 »
Burde virkelig få ræva i gir og skaffe meg lappen. Passelig lei av å busse nå. Nå er det jo byttet til sommerruter, hvilket betyr enda færre busser å velge i. Nå på kvelden er du heldig om de går to gang i timen. Rakk selvfølgelig akkurat å se bussen fra jobb kjøre. Kjempegøy..

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22166 på: 30. jun, 2016, 22:14 »
Hei! Jeg har sett navnet ditt i noen kommentarfelt på YouTube på Buhund-videoer hvor du har nevnt at du har hatt lyst på Buhund og Shiba Inu; er det en av de rasene hunden din er?
Fine de Buhundene, passer for tida en nå for noen jeg kjenner  :D

Vi har en Jamthund/buhund/polarhund blanding som min bror adopterte

Er glad hun ikke har shiba i seg, det siste vi trenger er en sta elg/saue/trekk-hund



Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22167 på: 30. jun, 2016, 22:36 »
Flott hund   :D  Med Buhundfarge hehe
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22168 på: 30. jun, 2016, 22:57 »
Foreldrene mine har en sort buhund, litt over 1 år gammel og kjempenydelig!

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22169 på: 30. jun, 2016, 23:00 »
Planer om å kjøpe denne laptoppen til lillesøstera mi:
https://www.dustinhome.no/product/5010897233/y700

^ Hadde gode specs i forhold til pris, og er på salg. Satan, kunne tenke meg å kjøpe den selv, egentlig.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22170 på: 01. jul, 2016, 00:33 »
Foreldrene mine har en sort buhund, litt over 1 år gammel og kjempenydelig!

Artig, veldig fine hunder  :D Jeg har hatt to Buhunder sjøl en varglett en og en rødlett. Sistnevnte var en trist historie og jeg hadde den ikke sålenge dessverre  :'(
Ellers har jeg hatt Siberian Husky og en Grønsky (Grønlandshund-S.Huskymiks), nå har jeg en Sweizerstøver, en harehund, på 7år som jeg overtok i påsken.
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22171 på: 01. jul, 2016, 12:20 »
om ikke så veldig lenge så stikker jeg til Alta, så skal vi vel spise middag elns. Så blir det tur til Oslo \o/ WOO.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #22172 på: 01. jul, 2016, 16:14 »
Sluttet med arbeidstrening i dyrebutikken ettersom de ikke holdt noe de lovet. Var der i et halvt år uten å få utvikle meg, selv om jeg spurte flere ganger. Var på samtale hos nav om veien videre, og det var veldig lovende. Helt til de ringte meg og ikke hadde peiling på noe av det som jeg hadde snakket med saksbehandleren min om. Så nå blir det å vente til hun er tilbake fra ferie, som er i slutten av juli. Ting kunne vært bedre, men når Skarpen har fått 100% jobb nå så slipper vi i det minste å tenke på om vi har nok penger til husleie hver måned.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22173 på: 01. jul, 2016, 19:34 »
Sluttet med arbeidstrening i dyrebutikken ettersom de ikke holdt noe de lovet. Var der i et halvt år uten å få utvikle meg, selv om jeg spurte flere ganger. Var på samtale hos nav om veien videre, og det var veldig lovende. Helt til de ringte meg og ikke hadde peiling på noe av det som jeg hadde snakket med saksbehandleren min om. Så nå blir det å vente til hun er tilbake fra ferie, som er i slutten av juli. Ting kunne vært bedre, men når Skarpen har fått 100% jobb nå så slipper vi i det minste å tenke på om vi har nok penger til husleie hver måned.

Å ikke ha nok for utgifter er virkelig pain in the ass. Har vært der og det er ikke morsomt. Får håpe det går bra etter juli.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22174 på: 02. jul, 2016, 22:31 »
synes det er gøy å høre at de fleste i familien min vil reise til san juan neste jul og feire jul der nede med en kusine som bor der. og mens de satt og diskuterte det så kom faktisk Midwestfurfest till minne hos meg. så jeg har faktisk tenkt å spare såpass at jeg kan dra på MFF om 2 år. fordi. da har jeg nok penger og da har jeg også fagbrevet jeg trenger..

rererere i'm a tromso dragon. rawr