Skrevet av Emne: Er halsbånd virkelig den beste måten å vise at en er furry?  (Lest 7630 ganger)

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Jeg kom over denne diskusjonen på nettet i dag

Sitat
Fordi jeg ikke tror de er. Min oppfatning av å være en furry er at jeg liker å være fri fra begrensningene i samfunnet, leve fritt, osv.

Men jeg føler å være iført en krage er et tegn på eierskap, etter min mening det motsatte av hva det å være en furry er. Jeg forstår at det er en måte å vise at du er en pelseter ufs til andre som kanskje ikke er, men det finnes sikkert bedre måter, som å bruke Furry Pride skjorter eller noe lignende.

Jeg kan forstå hvis du bære en halsbånd fordi du tror de ser kult, men hvis du bare bruker dem for å vise at du er en furry så jeg vet ikke om det korrelerer med betydningen av å være en furry.

Selvfølgelig kan du også argumentere din tolkning av hva det å være en furry er, men hva det betyr for meg i det minste, å være fri og vill, er direkte motstridende til seg en halsbånd. Så hva tror du om dette, å ha på seg en halsbånd selvmotsigende det å være en furry eller er det ikke?

Jeg vet ikke hva som er rett svar alle har forskjellige følelser om emnet. Noen er sikkert i mot dette. Jeg mener i grunn det er veldig feil om folk tror halsbånd er direkte linket til det å være furry. Eks. etter Desucon i fjor ble jeg kjent med et par personer som lurte på hvor de kunne få tak i fursuits og halsbånd slik at de kunne være furry de også. Jeg sa da at det ikke er nødvendig å ha disse greiene for å være furry.

Jeg er jo litt enig med personen som skrev det ovenfor. Men jeg mener også at å være fri kan bety at du kan ta valget å gå med halsbånd. Selv bruker jeg halsbånd av og til jeg, men da som et smykke og ikke vise frem eller poengtere at jeg er furry. Det er fint.

Som sagt stiller jeg er meg litt kritisk til at det å kjøpe halsbånd er det første noen føler de burde anskaffe når de blir med i fandommen.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Har ikke slelv halsbånd så. Hvor får folk den ideen at Furry = Halsbånd ?

Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Halsbånd er nok ikke den beste måten å vise at man er furry. Men det er ikke alltid noe galt i det heller.
Jeg personlig ville aldri gått i halsbånd ute. Og ikke for å vise at jeg er furry. Det er fest-tøy eller lignende.
Og du Sarah, er jo bare kjempesøt i halsbånd, du kler det altfor godt. Så som smykke kan det være fint på den rette personen. [w-happy]

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
personlig tror jeg det er bare en måte å vise seg som furry(innen furry milijøet)
annen side: samt at halsbånd betyr fra BDSM side. halsbånd = slave/submissiv.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Jeg går ikke med halsbånd, men bruker en del furry relaterte T-skjorter, noe som gir en tydligere beskjed.
« Siste redigering: 04. jun, 2013, 22:33 av Svedge »

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Jeg går ikke med halsbånd, men bruker en del furry relaterte T-skjorter, noe gir en tydligere beskjed.
AGREE!

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
siden halsbånd eksister i andre fandom/fetisher og slik, vil jeg ikke si at det er beste måten å vise at man er furry på.
Jeg har halsbånd, men går svært sjelden med de, da jeg liker å bruke de til ting jeg syns er det går greit sammens med.

For meg er det mer furry å gå med furry relevante klær og smykker.
men alle har hver sin smak og meninger.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Halsbånd kan bety ganske så mye forskjellig.
For meg så virker ikke halsbånd som noe jeg vil ha på meg. Det har mye med fursonaen å gjøre også da. Passer nok bedre for de som har hund/ulv som fursona IMO.

Synes t-skjorter og andre klær ville vært et klarere merke.

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Pokker må jeg gå med spesielle klær også nå ?
Trodde det var nok med å leve seg litt formye inn i fantasien, in rl...

Riktig nok er det den eneste gangen noen har spurt meg på tøys om jeg er furry eller ei
er når jeg går rundt med disse huene med ører på...
Og så var det sefølgelig han på jobb som søkte på google hva "eurofurence" var.
Hadde gått med alle de eurofurence t-sjortene jeg hadde over en uke.

Har aldri forstått helt det der med halsbånd, selv om jeg har halsbånd med bjelle, så har jeg brukt de lite..
selv under EF, er de lite brukt...
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Må stille et spørsmål her, må man vise at man er furry? selv har jeg halsband, gikk med det i tr-heim også, var morsomt også, men det utstrålte ikke akkurat "PROUD FURRY". Som kommentarene ovenfor også nevner, halsband finner du i andre sammenhenger også, som fetish, cosplay etc. om du absolutt vil vise at du er furry, kan du gå med en stor plakat som sier hva du er :)

Selv har jeg ikke det store behovet å fortelle alle og en vær at jeg er furry, om noen spør, så sier jeg såklar ja men trykker det ikke i trynet på folk. har lyst på en mer furryrelatert t-shirt tho :)
The more i learn about people, the more i like my dog.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Man må ikke vise at man er furry, det gjør man som man selv vil.
Jeg går mer eller mindre sjeldent ting på meg som kan gi noe hint om at jeg er furry - utenom når jeg er på cons eller furmeet.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Jeg har ikke så veldig mye erfaring på dette feltet, men jeg bruker halsbåndet fordi jeg har lyst. Jeg liker å ha noe rundt halsen. Vet ikke hvorfor, det har ingenting med erotikk å gjøre, men om jeg ikke har noe som helst rundt halsen føler jeg meg naken. Går med smykke 24/7.

Og om det å være furry betyr at en er fri, så må da folk være fri nok til å kle seg slik de vil, uten å være redd for å bli dømt. Så ja, jeg vil påstå at ironisk nok kan et halsbånd bety at en er nettopp det: fri.

Alterian

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Jeg er helt enig med at halsbånd viser en viss form for eierskap, men også tilhørighet. Dette har kanskje ikke noe med å være fur eller ikke, men jeg hadde gjerne gått med et halsbånd bare for å vise at jeg tilhørte den jeg elsket og virkelig ville ha meg (og omvendt). Men da måtte det vært en gave på en måte.

Samtidig kan det jo absolutt være et fint smykke!

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Det er en del fandommer og fetisher som allerede bruker halsbånd, så tror ikke det er den store måten og gi en beskjed på.
Mange vil nok ta det feil og tro at du har en fetish som involverer halsbåndet. Though, selvfølgelig skal man kunne gå i det man
vil. Har kun halsbånd som brukes med fursuiten, fordi jeg selv ikke er noen fan av å ha ting dinglende rundt halsen. Men sånn
er det kanskje ofte med pusekatter? XD

Halsbånd er vel ikke min ting, og innimellom lurer jeg på hvorfor furries som mener de er ville dyr går med hallsbånd, for det er jo
teksnisk sett et tegn på det motsatte av å være vill. Though, vil man så vil man. Men nei, halsbånd betyr nok ikke at man er furry.
Da er nok ører og hale, eller t-skjorter med noe furry motiv på et bedre valg om man må faktisk vise hvilken fandom man er i.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Hvorfor må man prøve å si noe med hvordan man kler seg? Man er det man er, har på seg det man liker, om det er halsbånd eller ikke... :P