Skrevet av Emne: Negative holdninger til Furries :/  (Lest 11598 ganger)

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Negative holdninger til Furries :/
« på: 14. jul, 2013, 08:38 »
hei, jeg har ikke vert en fur så veldig lenge, men allerede får jeg negative svar på og ser negative ting om hele fandomen på internet. Etter å ha stilt et spørsmål på Yahoo Answers var dette et av svarene jeg fikk. http://s7.postimg.org/ms3hymcbv/Skjermbilde_2013_07_14_kl_01_57_21.png

startet dette emnet på grunn av at jeg lurer på hva dere syns om fordomene og holdningene som er der ute.    [w-sniff]

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #1 på: 14. jul, 2013, 08:45 »
det fins mange grusome furries

og det fins mange flotte furries.
---

Men, det er det i alle andre kulturer/fandoms, så det burde ikke være noe å tenke på. Det er bare en del furries (og folk fra andre fandoms? bronies/animefans?) som er litt mer åpen om det.

Noe jeg personlig syns er unødvendig. Jeg er langt ifra interesert i å høre om andres spesielle seksuelle interesser etc etc (HINT HINT)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #2 på: 14. jul, 2013, 08:51 »
Er grunnen til at jeg ikke vil at beskjedte -familie og slik skal vite om det. Samt at jeg har ikke lyst til at kommende sjefer skal få lest om det heller.

Når det kommer til  holdninger, så fins det også noen positive - så det er ikke bare mørkt. Men det er slik som med alt annet - er det negative som blir husket og som binder seg fast.

Kesmon

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 241
    • Vis profil
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #3 på: 14. jul, 2013, 09:25 »
Eg syns det e ganske synd at fandommen har så mye egative folk rundt seg hele tide, og dessverre tror jeg heller ikke det kommer te å gå vekk. Selv om eg ikke har vert aktiv i fandommen lenge ser eg negative holdninger rundt meg hele tiden.
Prøver derfor å holde det så personlig så mulig og det er det eg anbefaler å gjøre spesielt i starten.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #4 på: 14. jul, 2013, 12:03 »
driter i hva folk synes om furries, jeg er meg selv det er alt.
om folk skal bry seg om hva furries gjør og sånn, så går de på en vegg.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #5 på: 14. jul, 2013, 13:26 »
Grunnen til at så mange "hater" furries er fordi furries blir så fort grinete, og da er det gøy å tyne dem. Alle liker drama innimellom.

Og mange furries er helt forjævlige. Hvis du leter litt finner du mye sykt. Selvfølgelig finnes det mye nasty i alle fandoms, men mange furries er mer aksepterende ovenfor slike ting, bare fordi personen er fur.

Og hvis du spør på yahoo answers så må du bare ignorere det. Det er yahoo answers ffs.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #6 på: 14. jul, 2013, 13:57 »
startet dette emnet på grunn av at jeg lurer på hva dere syns om fordomene og holdningene som er der ute.    [w-sniff]

Vet aldri helt om man skal bli sint eller le. Pleier vel for det meste å le.

Men selv om man kan le av folks negative reaksjoner og fordommer, så er det uansett synd, og det tvinger mange til å holde seg i pelsskapet med Aslan. Kanskje om et tiår eller så, når folk blir mer eksponert for det og finner mer ut hva det egentlig dreier seg om, så har normene forandret seg. Det har jo blitt sosialt akseptert å være både en "datanerd" og "animefan / otaku" nå, så hvem vet! Tror den beste måten å gi rufser et godt rykte på er å bare være en god person, og håpe på det beste.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #7 på: 14. jul, 2013, 14:20 »
Svaret er veldig enkelt: Uansett hvem du er og hva du gjør vil det alltid være andre som enten ikke forstår det eller ikke liker det.
Bare prøv å finn en hobby, person, land, religion, politisk parti, gruppe som ingen har negativ holdning til. Det finnes ikke.

Jeg velger heller å se på oppmerksomheten vi får som politikk.
De som hater oss driter jeg i. De har allerede satt opp sin mening, og uansett hvor rett/feil den er så er det bortkastet tid å kverulere med dem.
De som liker oss belønner jeg. Jeg gjør det jeg kan for at disse skal få en enda mer positiv opplevelse av fandommen.
De som er usikre. Disse er de mest interessante. Vi kan "tape" dem eller "vinne" dem. Akkurat som i politikk.
Jeg tvinger de aldri til å velge side, men hvis de lurer svarer jeg gjerne på spørsmål og forteller gjerne hvorfor jeg liker fandommen.

Hva med yahoo answer svaret? Total bull shit.
Yahoo answer svaret passer helt perfekt til John Gabriel's Greater Theory of Internet: http://www.penny-arcade.com/comic/2004/03/19
Det er et annonymt forum med masse publikum og ingen mulighet for tilbakeslag. Du kunne spørt hva folk syntes om alt mulig annet, og du ville fått samme svar.
Samme er hvis man spør folk mens de er i sine egne grupper. De vil oftest svare basert på gruppens syn, mens gruppens syn vil oftest bare være basert på den mest dominant/høyrøystede.
Du må spørre folk når de er alene og føler seg komfortable.

Som avslutning.
I motsetning til Wolftale, så er jeg helt åpen om hva jeg gjør i fritiden.
Jeg må det. Det er eneste måte jeg kan sikre at det første de hører om fandommen er positivte og gode historier.
Familien min synes det bare er morsomt, begge søstrene mine storkoste seg på EF, og jobben min aksepter at en uke i slutten av August er hellig friuke for meg (YOU NO TOUCH!) :p
Så hver gang jeg får sprettet rundt i fursuiten min og noen spør om en klem eller et bilde, så føler jeg at jeg har vunnet kamp ^^

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #8 på: 14. jul, 2013, 14:41 »
Uansett om folk liker å skryte på seg hvor åpne og tolerante de er, så er faktum det at store deler av menneskeheten er jævla trangsynte, er mange som
mener at deres holdninger er de eneste akseptable, og historien viser at iblant er disse villige til å slakte folk i millontall for å skape det
de anser som paradis om de bare får muligheten. Det er ikke grenser på hva enkelte er villige til å gjøre på religiøse og politiske grunnlag, og av og til så er det bare ren
grådighet eller frykt som gjør at mange må lide.

Det er en sur lekse som store deler menneskehenten ennå sliter med å svelge, det at selv om en ikke ikke selv forstår en annen, så betyr det ikke
at personens oppførsel nødvendigvis må korrigeres.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

LeonFurpile

  • Gjest
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #9 på: 14. jul, 2013, 18:30 »
Det finnes mange meninger på internett, har ikke tid til å bry meg om alle sammen. :)

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #10 på: 14. jul, 2013, 18:38 »
Det viktigste er å ignorere haterne og dramatikkerne og kose deg =)

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #11 på: 14. jul, 2013, 18:49 »
Man skal kunne kose seg, men man skal og kunne vite når grensa går. Ha på halsbånd ører, hale eller suit på jobb ville blitt for teit og ville virket usæriøst.
Familien min vet om det og de synes jo bare det er gøy at jeg har det fint for da har de det også fint : )

Er bare å ignorere internett hatere siden de som oftest bare tørr å yppe på nett og ikke i virkeligheten.

Men det er jo forsåelig at noen mennesker bare synes det med furries er teit etc. og det er jo helt greit, alle kan ikke like alt (Å det er jaggu bra)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #12 på: 14. jul, 2013, 19:50 »
Man skal kunne kose seg, men man skal og kunne vite når grensa går. Ha på halsbånd ører, hale eller suit på jobb ville blitt for teit og ville virket usæriøst.

Jeg har faktisk suita på jobben :)
Vi hadde flyttedag, så under litt dødtid viste jeg den frem til en kollega som drev med teater på fritiden.
Som bonus løpe jeg litt rundt å underholdt folk før vi gav oss for dagen.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #13 på: 15. jul, 2013, 14:42 »
Som sagt, den som leter den finner.

En annen ting med furrymiljøet er at det har vokst ekstremt de siste 10-20 årene. Det har hatt sine perioder med "voksesmerter"; blant annet på 2000-tallet så har det vært kjørt seriøse sværtekampanjer av miljøet av blant annet enkelte nyhetskanaler og en viss populær action-TV serie.

De siste par årene så har det på en måte blitt mer mainstream, for nyhetene har miljøet blitt gammelt nytt, og en del av de seriøse haterene har gått over til nyere og enda mer "uforklarlige" subkulturer.

Miwa

  • Gjest
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #14 på: 15. jul, 2013, 19:00 »
Synes de negative kommentarene denne fandommen får er litt vel ekstrem i forhold til andre.
"Æææsj det er så feil at du liker å personifisere dyr, jeg tror ikke du greier å skille dem fra mennesker, perversje svin!
Du burde heller starte med å se på anime! Gamle eller myndige menn som titter opp under skjørtet på ungdomsskoleelever er jo en god klassiker!".

Edit: Har selvsagt ingenting mot anime, synes selv det er kjempestas cx
« Siste redigering: 15. jul, 2013, 19:07 av Miwa »

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #15 på: 15. jul, 2013, 19:07 »
mener denne videoen passer godt til dette temaet :D
http://www.youtube.com/watch?v=GQZVPBrZSlU    :) [w-happy]
« Siste redigering: 27. jul, 2013, 07:37 av Ebbe Goldenfusky »

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #16 på: 18. jul, 2013, 14:06 »
Søker man et bestemt svar på en ting vill man alltid finne det. Som når man spør hvorfor er folk negative til furries? Så vill man få mest negative svar. Oppsøker man motstand vil man alltid finne det. Så spørsmålet bør heller stilles objektivt, hva syntes folk om furries! Min opplevelse i den virkelige verden er at folk er gennerelt positivt innstillt eller nøytrale.  Noen liker det noen det andre. Folk har preferanser, og diskriminerer, uten evnen til å diskriminere (dvs velge hva en liker) ville folk ikke ha fungert særlig godt. Som nevnt sidestiller jeg fandommen med  alle andre fandommer, med bra og dårlige sider. Forøvrig syntes jeg det er tåpelig å måtte skjule en interesse, med mindre det er såpass lite spsialt akseptert at det vill være en stor ulempe, og jeg syntes ikke fandommen opfyller de kriteriene.

Ulvi Yuitza

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #17 på: 18. jul, 2013, 16:07 »
Tror nok mange sier mye negative ting om Furryfandommen siden det foregår mye annet som foregår. Det som er høyest på listen av fandommen er nok Sex. Alt for mye av det ødeleger Fandommens forbilde. Dessverre er det ikke noe vi kan gjøre, siden det har gått gjennom media. Og har fått folk til å tro på alt det media sier og andre folk som ikke kan noe eller har fakta om Furryfandommen.. For meg, så bryr jeg meg veldig lite av hva folk mener om det. Bare vær den du er, og ikke la noen andre ødelegge det for deg, bare fordi de sier at det er feil å være en.  [w-happy]
Life is too short. Enjoy it to the fullest. Keep doing what makes you happy~

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #18 på: 19. jul, 2013, 16:53 »
Oh noes, people fapz and haz teh secks, what has the world come to.

Men neida, folk er mye bedre på slikt enn de noen gang har vært før i tiden, de mest militante mot det
virker ofte til å komme fra religiøse bakgrunner, og for dem er kill it with fire en mer akseptabel måte å
løse konflikter på enn det burde være.

Det er mange der ute som har pussige fetisjer en vil aldri kunne forstå, selv om jeg personlig anser meg
selv som relativt åpen, så synes jeg at, scat og andre usanitære fetisjer er direkte motbydelige, og S&M
får meg til å føle ubehag. Jeg synes likevel det er direkte poengløst forby eller marginalisere personer
som driver med slikt bare fordi jeg ikke forstår meg på det.


Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #19 på: 25. jul, 2013, 14:57 »
Er grunnen til at jeg ikke vil at beskjedte -familie og slik skal vite om det. Samt at jeg har ikke lyst til at kommende sjefer skal få lest om det heller.


Jeg har full forståelse for de som velger å gjøre det. Sett far personlig ståsted, er det ofte det rette å gjøre. Sett fra furry fandom sin side, er det skjelden det rette.
De som er "snille" furries har en tendens ik p gjemme seg, mens de som man helst ikke vil at skal representere fandommen, er oppe & fremme. Om flere personer som Wolftale stod frem som furries, ville det være enklere å vise det posetive i fandommen.

Jeg ga opp å gjemme meg for noen år siden. Jeg er såpass gammel at jeg føler jeg oppnår noe ved å skjule hva jeg er. Furry er uansett ikke en fase jeg kommer til å vokse av meg, og om noen misliker det jeg er, så får de heller holde seg unna. Facebooken min er et mix av ikke furry og furry, og det er alltid morsomt å se hvem som trykker "like" på fursuitbildene jeg poster. Jeg antar jeg er heldig sånn, det har ikke skadet meg å "komme ut av garderoben". Det er trist at man, som Woftale beskriver det, er beskymret for hva folk rundt skal tro dersom man er åpen om det man er. Men, igjen, det er forståelig. Follk har en tendens til å mislike ting man ikke forstår.

~Sayh Panduck

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #20 på: 02. aug, 2013, 01:11 »
Det er jo ikke rart folk hater oss når http://furryconfessions.tumblr.com/

jeg kom innom denne da jeg så noe plutselig komme opp på dashboardet mitt, noe jeg ikke syns var OK at all. Jeg har ikke følgt den bloggen og har aldri planer om det heller.

syke syke syke folk >:I

NSFW btw.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #21 på: 02. aug, 2013, 01:19 »
Det er jo ikke rart folk hater oss når http://furryconfessions.tumblr.com/

jeg kom innom denne da jeg så noe plutselig komme opp på dashboardet mitt, noe jeg ikke syns var OK at all. Jeg har ikke følgt den bloggen og har aldri planer om det heller.

syke syke syke folk >:I

NSFW btw.

Okey, så... veldig mange av de spørsmålene og tilståelsene var jo ganske så greie. Ikke alle var nsfw engang, spesielt ikke de nyere. Og ang de som var det.. Er de syke fordi de har andre interesser og/eller fetisjer enn deg?

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #22 på: 02. aug, 2013, 02:36 »
Det er jo ikke rart folk hater oss når http://furryconfessions.tumblr.com/

jeg kom innom denne da jeg så noe plutselig komme opp på dashboardet mitt, noe jeg ikke syns var OK at all. Jeg har ikke følgt den bloggen og har aldri planer om det heller.

syke syke syke folk >:I

NSFW btw.

Okey, så... veldig mange av de spørsmålene og tilståelsene var jo ganske så greie. Ikke alle var nsfw engang, spesielt ikke de nyere. Og ang de som var det.. Er de syke fordi de har andre interesser og/eller fetisjer enn deg?


JA, RIKTIG. AKKURAT DERFOR.

http://www.furaffinity.net/journal/4909050/#cid:35184498

EDIT: Egentlig er jeg ikke i humør til å tøyse atm så jeg skal prøve mitt beste på å forklare med Katamari Damacy på gull guffe i bakgrunnen.

Du skal for all del like hva du nå enn måtte ville, jeg gir meg blanke F i det du liker to be completely honest.
Men nå er jeg litt sånn halvveis lei av de folka som skriver sånne kommentarer på normale bilder jeg searcher gjennom på FA/dA/nettet in general og av og til på mine egne bilder, og i notes/på skype. Jeg er lei av ekkelhetene til folk, at folk ikke klarer å oppføre seg som normale voksne folk i en normal samtale med meg.

Si jeg tilfeldigvis tegner fursonaen min uten klær på en sofa (pelsen dekker det meste, siden jeg ikke tegner dirty). Så får man kommentaren "hmmm I would really love to be that sofa ;OOO murrr murr" eller "I'd really love to bone him/her ;O MURR" eller bare simply "murr".

Poenget mitt er, hold meg og mine ute av styret ditt, ingen av oss bryr oss og vil ikke være en del av tøyset ditt. Gåvekk.


spørsmål? ;3
« Siste redigering: 02. aug, 2013, 02:45 av Skyee »

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #23 på: 02. aug, 2013, 02:54 »
Skyee:
Er greit at du syns det er irriterende at folk kommenterer slik på dine tegninger, det er helt fair. Hadde blitt irrtert selv. Og jeg skjønner at du syns noen aspekter av fandommen kan være litt ekle/merkelige/negative whatnot, det tror jeg de fleste syns.

Men jeg kommenterte måten du skrev "syke syke folk" på. Jeg syns ikke det er passende å si slikt bare fordi du personlig ikke liker deres interesser.

Og det er en vesentlig forskjell på at folk direkte er ekle mot deg, og at du går inn på en blogg med innhold du vet du ikke liker. Det er bare å scrolle forbi. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du trekker inn at folk er ekle mot deg, personlig. Det har jo ingen sammenheng med at noe sånt dukker opp på dashboardet dit. Så lenge personen som reblogget dette, eller tagget det med #furry, om det var tags du gikk gjennom, ikke tagget den med #LOOKATDISSKYEE eller sendte det deg i innboksen, så skjønner jeg ikke hvordan det er relevant til det jeg kommenterte på.

Om du bare tullet, syns jeg det var litt usmaklig. Men da mente du det vel heller ikke, og da er ikke denne diskusjonen noe vits å fortsette, no? Og da beklager jeg at jeg kommenterte det så skarpt.


Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Negative holdninger til Furries :/
« Svar #24 på: 02. aug, 2013, 03:52 »
Du får tolke det som hva du vil, jeg orker ikke forklare det ._. I'm sorry.