Skrevet av Emne: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding  (Lest 32306 ganger)

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #75 på: 29. aug, 2013, 14:51 »
Få inn noen antibot plugins, de bottene som går etter SMF 2 er sykt mye mer aggressive enn de som kom på det gamle forumet.

Templa

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
    • Templa Creations
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #76 på: 31. aug, 2013, 13:04 »
Jeg har litt problemer med at menyen til venstre forstørres  og dekker  hele eller store deler av skjermen min på mobilen når jeg zoomer inn for å lese innlegg o.l

Bruker chrome på htc

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #77 på: 31. aug, 2013, 21:37 »
Jeg har litt problemer med at menyen til venstre forstørres  og dekker  hele eller store deler av skjermen min på mobilen når jeg zoomer inn for å lese innlegg o.l

Bruker chrome på htc

skulle til og skrive det samme <_< og siden det er enklere og klikke på bestemte ting når man har zoomet inn hadde det vert greit at menytingen ikke dekker hele skjermen >_< firefox på samnsung galaxy s3

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #78 på: 31. aug, 2013, 21:46 »
Jeg har litt problemer med at menyen til venstre forstørres  og dekker  hele eller store deler av skjermen min på mobilen når jeg zoomer inn for å lese innlegg o.l

Bruker chrome på htc

skulle til og skrive det samme <_< og siden det er enklere og klikke på bestemte ting når man har zoomet inn hadde det vert greit at menytingen ikke dekker hele skjermen >_< firefox på samnsung galaxy s3

Har sagt ifra før men svaret ble tydeligvis helt ignorert, men enig med dere begge to, det er sinnsykt irriterende å måtte holde telefonen opp til nesa av og til fordi man ikke kan zoome.
FurAffinity          DeviantArt


Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #79 på: 31. aug, 2013, 22:24 »
Jeg har litt problemer med at menyen til venstre forstørres  og dekker  hele eller store deler av skjermen min på mobilen når jeg zoomer inn for å lese innlegg o.l

Bruker chrome på htc

skulle til og skrive det samme <_< og siden det er enklere og klikke på bestemte ting når man har zoomet inn hadde det vert greit at menytingen ikke dekker hele skjermen >_< firefox på samnsung galaxy s3

Har sagt ifra før men svaret ble tydeligvis helt ignorert, men enig med dere begge to, det er sinnsykt irriterende å måtte holde telefonen opp til nesa av og til fordi man ikke kan zoome.

Det ble forsøkt korigert, men ser ut til at det ikke ble bra. Vi skal se på det, men som du kanskje skjønner så nettop kommet tilbake fra EF så har ting vært litt hektisk. Vi leser oss tilbake på ting så ting skal bli gjort.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #80 på: 31. aug, 2013, 22:37 »
Da er navigeringen på telefon fikset midlertidig. Vi skal se på en mer permanent løsning etter hvert.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #81 på: 31. aug, 2013, 23:33 »
Da er navigeringen på telefon fikset midlertidig. Vi skal se på en mer permanent løsning etter hvert.

Do that :)

(Den midlertidige løsningen funker ikke)


Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #82 på: 31. aug, 2013, 23:40 »
Funker fint her. (Chrome på Android 4.3)
FurAffinity          DeviantArt


Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #83 på: 01. sep, 2013, 11:19 »
Problemet er at instillingen må settes for nærmest hver enkelte type enhet og hvert modell nummer grunnet oppløsning. Derfor må vi finne en litt mer komplisert løsning som vil komme snart.

Vee

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 110
  • The Orange Fox
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #84 på: 01. sep, 2013, 13:57 »
Problemet er at instillingen må settes for nærmest hver enkelte type enhet og hvert modell nummer grunnet oppløsning. Derfor må vi finne en litt mer komplisert løsning som vil komme snart.

Responsive web design er kanskje noe dere burde implementere?

Det er ikke behov for å tilrettelegge for spesifikke enheter. Tilrettelegg heller der elementer begynner å miste sin verdi og er mer til plage. Feks. når bredden er mindre enn si 600 elns. bare for å ta et tall, så burde kanskje menyen bli flyttet til toppen av siden så man kan utnytte hele bredden.

http://alistapart.com/article/responsive-web-design

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #85 på: 02. sep, 2013, 08:42 »
Foresten Jobber derre Med Bot Problemet ?
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #86 på: 02. sep, 2013, 10:33 »
Gah, noen lukket "Rapport bot"-tråden litt for tidlig, så får svare her i steden.

Sitat
Ser helst at dere bruker rapporter til moderator knappen selv også. er mye lettere nå enn før å få med seg rapporterte saker. Så jeg stenger dette emnet siden det egentlig har ingen nytte.

"Rapporter til moderator" har i dag en liten issue.
Du kan ikke rapportere mer enn en post i minuttet.
Dvs. når jeg tar en "oppryddingsrunde" må jeg vente 1 minutt for hver reklamepost.
Issue etter V3.0 oppgraderingen.

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #87 på: 02. sep, 2013, 16:11 »
Responsive web design er kanskje noe dere burde implementere?

Vi bruker responsive web design. Problemet er at forskjellige enheter støtter forskjellige media selectorer, støtter de på forskjellige måter, og lyver om sine egne spesifikasjoner for å være kompatible med tidligere enheter. Derfor er ting betraktelig vanskelige enn det burde være.

Tallis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #88 på: 02. sep, 2013, 19:17 »
Responsive web design er kanskje noe dere burde implementere?

Vi bruker responsive web design. Problemet er at forskjellige enheter støtter forskjellige media selectorer, støtter de på forskjellige måter, og lyver om sine egne spesifikasjoner for å være kompatible med tidligere enheter. Derfor er ting betraktelig vanskelige enn det burde være.

Dette er ikke et responsive design. Om det er noe, så er det fluid design. Vidt forskjellig da Fluid er ment for forskjellige skjermstørrelser (innenfor monitorer) og responsive tilpasser seg hvilken som helst oppløsning.

Vee

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 110
  • The Orange Fox
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #89 på: 02. sep, 2013, 19:27 »
Responsive web design er kanskje noe dere burde implementere?

Vi bruker responsive web design. Problemet er at forskjellige enheter støtter forskjellige media selectorer, støtter de på forskjellige måter, og lyver om sine egne spesifikasjoner for å være kompatible med tidligere enheter. Derfor er ting betraktelig vanskelige enn det burde være.

Dette er ikke et responsive design. Om det er noe, så er det fluid design. Vidt forskjellig da Fluid er ment for forskjellige skjermstørrelser (innenfor monitorer) og responsive tilpasser seg hvilken som helst oppløsning.

^ This

Og ja. Telefoner juger. Og det av en god grunn, de vil jo helst late som de er små. Ofte vil de si at de er 2x større enn de utgir seg for å være. (Dette vil også si at enkelte enheter har støtte for feks 0,5px om du skulle noen sinne finne på å bruke det xD). Men, ja. Responsiv design er mer levende og tilpasser seg etter behov. River man i browseren og endrer på bredde eller høyde så skal siden tilpasse seg. finn.no er et godt eksempel.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #90 på: 09. sep, 2013, 08:57 »
Du kan ikke rapportere mer enn en post i minuttet.

Fortsatt en issue. Jeg kan ikke rapportere mer enn 1 bot i minuttet. Litt stress når jeg tar opprydningsrunder, siden jeg må notere hvem jeg har rapportert og ikke rapportert.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #91 på: 09. sep, 2013, 13:28 »
Du kan ikke rapportere mer enn en post i minuttet.

Fortsatt en issue. Jeg kan ikke rapportere mer enn 1 bot i minuttet. Litt stress når jeg tar opprydningsrunder, siden jeg må notere hvem jeg har rapportert og ikke rapportert.
En løsning er jo å samle opp linkene til alle postene i en fil og sende de alle samlet til en admin eller moderator på PM, Skype eller lignende.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #92 på: 09. sep, 2013, 13:43 »
En løsning er jo å samle opp linkene til alle postene i en fil og sende de alle samlet til en admin eller moderator på PM, Skype eller lignende.

Generelt sett ikke anbefalt.
Sender jeg det som PM er man avhengig at den adminen logger på, sjekker PM og har tid/mulighet til å fikse det. Med rapportering går den til alle, og hvem som helst av dem kan håndtere saken.

Har fulltidsjobb som system administrator, så veit hvor mye pes mangelfull bruk av rapporteringsverktøy kan være. :p

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #93 på: 10. sep, 2013, 14:31 »
En løsning er jo å samle opp linkene til alle postene i en fil og sende de alle samlet til en admin eller moderator på PM, Skype eller lignende.

Generelt sett ikke anbefalt.
Sender jeg det som PM er man avhengig at den adminen logger på, sjekker PM og har tid/mulighet til å fikse det. Med rapportering går den til alle, og hvem som helst av dem kan håndtere saken.

Har fulltidsjobb som system administrator, så veit hvor mye pes mangelfull bruk av rapporteringsverktøy kan være. :p
Tenkte mer at hvis nok folk gjør det, så blir det såpas med styr at det faktisk gjøres noe med raporteringsfunksjonen på siden her.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #94 på: 11. sep, 2013, 04:10 »
"Rapporter til moderator" har i dag en liten issue.
Du kan ikke rapportere mer enn en post i minuttet.

Ser dessverre ut til at dette er knyttet til "hvor mange innlegg du kan gjøre i minuttet" innstillingen. Så hvis den senkes, vil også botter og brukere kunne lettere spamme raskere.

Men vi/grevlingen jobber på saken med å generelt redusere bottene!

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #95 på: 11. sep, 2013, 08:34 »
Takk for info :)

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #96 på: 11. sep, 2013, 16:12 »
Ser dessverre ut til at dette er knyttet til "hvor mange innlegg du kan gjøre i minuttet" innstillingen. Så hvis den senkes, vil også botter og brukere kunne lettere spamme raskere.

Men vi/grevlingen jobber på saken med å generelt redusere bottene!
Alle bottene går rundt det systemet ved å poste fra dusinevis av brukere, ved mindre det er knyttet til IP.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #97 på: 22. sep, 2013, 14:46 »
Var sidebaren alltid på engelsk?

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #98 på: 24. sep, 2013, 14:19 »
Var sidebaren alltid på engelsk?
Nope. Vet ikke om språket ble endret nylig hos alle eller bare for noen av oss, men det er fullt mulig å bytte tilbake til Norsk via profilinstillingene ;)

CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #99 på: 28. okt, 2013, 23:14 »
Sommertid? Hvorfor har noen paws med andre farger?
+