Skrevet av Emne: [Eurofurence 20] Diskusjon!   (Lest 39945 ganger)

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #125 på: 05. apr, 2014, 01:40 »
Nesten litt glad jeg ikke har bestilt rom :o
Fant et fint lite youth hostel 15 min unna i gangfart. For 8 dager på en-manns rom blir det rett under 4000 kr. Gjør ting MYE enklere. Fortsatt spent på om jeg har fått innvilget perm da.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #126 på: 08. apr, 2014, 13:42 »
Det har åpnet for å donere penger til at Two the Ranting Gryphon kan komme seg til EF.
EF har ikke muligheten til å sponse turen, men fans kan hjelpe ham å komme frem.
https://forum.eurofurence.org/index.php/topic,5108.0.html

Om noen er interesserte i å se et show med ham og Kage igjen! :3

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #127 på: 09. apr, 2014, 00:48 »
har i grunnen ingen problemer med å dele rom med noen, men på en annen side, så kan jeg ha litt sære intiresser x3
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #128 på: 09. apr, 2014, 21:09 »
Nesten litt glad jeg ikke har bestilt rom :o
Fant et fint lite youth hostel 15 min unna i gangfart. For 8 dager på en-manns rom blir det rett under 4000 kr. Gjør ting MYE enklere. Fortsatt spent på om jeg har fått innvilget perm da.

er du sikker? for det hadde kostet deg 4650ish å bo på hotellet i 8 dager på et standard singelrom. Billigere hvis du hadde delt med noen.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #129 på: 09. apr, 2014, 21:17 »
Nesten litt glad jeg ikke har bestilt rom :o
Fant et fint lite youth hostel 15 min unna i gangfart. For 8 dager på en-manns rom blir det rett under 4000 kr. Gjør ting MYE enklere. Fortsatt spent på om jeg har fått innvilget perm da.

er du sikker? for det hadde kostet deg 4650ish å bo på hotellet i 8 dager på et standard singelrom. Billigere hvis du hadde delt med noen.

Uff, derpa litt med matematikken siden jeg ikke tenkte på singelrom x.x
Jaja, er uansett ikke så verst.

Har fått innvilget permisjon da, så har fått registrert meg. Venter bare på den manuelle confirmation-greia.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #130 på: 06. mai, 2014, 16:53 »
Så jeg har veldig lyst til å dra. Får ordnet meg con billett tror jeg. Ser nesten lyst ut i sommer. Men om jeg ikke finner et rom på hovedhotellet orker jeg ikke.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #131 på: 27. mai, 2014, 00:48 »
Welp, kanskje jeg kommer meg med i Enter the Arena igjen i år, vi får se >3>

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #132 på: 23. jun, 2014, 20:02 »
Welp, kanskje jeg kommer meg med i Enter the Arena igjen i år, vi får se >3>

høres kult ut =D du ble jo litt populær sist år! =3

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #133 på: 23. jun, 2014, 20:21 »
Welp, kanskje jeg kommer meg med i Enter the Arena igjen i år, vi får se >3>
Går så bra så ^^
Du er så flink!

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #134 på: 08. jul, 2014, 00:40 »
Hvor mye cash tar folk med seg alt i alt her ?

Lurte også på om det er mulig å kun være der con dagene (20-24)

Sondring

  • Gjest
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #135 på: 08. jul, 2014, 06:43 »
40 euro eller så, og tilsvarende i dansk og norsk valuta;  bare sånn at jeg har penger til å fylle opp tanken om jeg er på en bensinstasjon uten kortleser :P

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #136 på: 08. jul, 2014, 10:30 »

Lurte også på om det er mulig å kun være der con dagene (20-24)
Ja, man må ikke ta de ekstra dagene.
Conet er jo egentlig bare de dagene, det skjer ikke noe con offisielt på early arrival og late depature.
https://reg.eurofurence.org/regsys/start.jsp står litt info der

For lommepenger; Ta med heller for mye enn for lite. Og alt kommer an på hva en har tenkt til å kjøpe. Selv har jeg tatt ut 100 euro :d
« Siste redigering: 08. jul, 2014, 10:42 av Wolftale »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #137 på: 08. jul, 2014, 11:25 »
Eneste er vel at om du ikke har late departure, får man ikke med seg Dead dog.

Jeg har alltid passet på å ha med hvertfall 2000kr i lommepenger, og tar ofte ut en del cash når man kommer seg inn i landet, og bare lar det ligge i en safe. Nå har jo ikke de fleste rommene på dette hotellet safe da..så det suger litt. Men selv om jeg føler jeg har handlet masse, har jeg enda ikke brukt mer enn 2000kr o.o... Men det er jo alltid greit å ha med mer i tilfelle det skulle skje noe.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #138 på: 08. jul, 2014, 13:04 »
Du velger selv hvor mange dager du skal være der. Hovedaktivitetene er satt opp med tanke på at man ankommer 20 og dra 24.
Hovedgrunnen til at jeg tar med ekstra dagene er for å treffe gamle venner. Dagen før og dagen etter skjer veldig lite.
Man har tid til å pakke ut, og treffe gamle venner og bekjente igjen :)

Lommerpenger kommer an på ens eget forbruk.
Dvs. hva slags mat man forventer å spise under oppholdet, om man ønsker å delta på noen fester og om man ønsker å kjøpe seg noen ting.
Selv har jeg tatt ekstra sikkerhet og alltid regnet 50 euro per pers per dag, og tatt med dette som kontant.
Kort har jeg kun med tilfelle noe skulle skje med pengene.
Pengene ble stort sett oppbevart låst og gjemt i diverse kofferter, med dagsbeløp i lommeboka.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #139 på: 08. jul, 2014, 17:38 »
nå er det ikke lenge igjen til EF 20 =)

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #140 på: 08. jul, 2014, 21:22 »
Eneste er vel at om du ikke har late departure, får man ikke med seg Dead dog.

Jeg har alltid passet på å ha med hvertfall 2000kr i lommepenger, og tar ofte ut en del cash når man kommer seg inn i landet, og bare lar det ligge i en safe. Nå har jo ikke de fleste rommene på dette hotellet safe da..så det suger litt. Men selv om jeg føler jeg har handlet masse, har jeg enda ikke brukt mer enn 2000kr o.o... Men det er jo alltid greit å ha med mer i tilfelle det skulle skje noe.

Tydeligvis har jeg tenkt litt rart når det gjelder budsjett :P
I starten tenkte jeg ca 9000 i lommepenger, men på grunn av dårlig sparing er jeg nede i 4500-ish + det jeg tjener og eventuelt får av mor og far i sommerpermen x3
Burde vel kanskje skjønt at 1000 per dag er litt vel mye cx
Men da har jeg i hvertfall en del penger om jeg vil ha noe helt unødvendig :D

-------
Åtte dager til sommerperm nå... og når jeg kommer tilbake er det kun 13 dager før jeg drar til Berlin. Weeeeee

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #141 på: 08. jul, 2014, 22:14 »
Eneste er vel at om du ikke har late departure, får man ikke med seg Dead dog.

Jeg har alltid passet på å ha med hvertfall 2000kr i lommepenger, og tar ofte ut en del cash når man kommer seg inn i landet, og bare lar det ligge i en safe. Nå har jo ikke de fleste rommene på dette hotellet safe da..så det suger litt. Men selv om jeg føler jeg har handlet masse, har jeg enda ikke brukt mer enn 2000kr o.o... Men det er jo alltid greit å ha med mer i tilfelle det skulle skje noe.

Tydeligvis har jeg tenkt litt rart når det gjelder budsjett :P
I starten tenkte jeg ca 9000 i lommepenger, men på grunn av dårlig sparing er jeg nede i 4500-ish + det jeg tjener og eventuelt får av mor og far i sommerpermen x3
Burde vel kanskje skjønt at 1000 per dag er litt vel mye cx
Men da har jeg i hvertfall en del penger om jeg vil ha noe helt unødvendig :D

Tja, kommer an på hvor gal du er i budkriger og slikt det - tror du kunne klart å bruk opp 9000 hvis du gikk inn for det XD

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #142 på: 08. jul, 2014, 23:34 »
Har med ca. 20 000 kroner, men tviler på at jeg bruker mer enn 5 000.
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #143 på: 09. jul, 2014, 01:01 »
Foxen kommer til å gå amok i Dealer's Den / Art Show :P

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #144 på: 09. jul, 2014, 02:55 »
Foxen kommer til å gå amok i Dealer's Den / Art Show :P
Det skjedde på EF17... derfor får en annen fur ansvar for lommeboken min denne gangen. xD
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #145 på: 09. jul, 2014, 09:29 »
Har med ca. 20 000 kroner, men tviler på at jeg bruker mer enn 5 000.

Holy cow, det var en del lommepenger det XD

Vel, setter man seg inn får å bruke mange tusen kroner, er det jo bare å gå til charity? XD De vil sikkert ta imot høye summer med et smil.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #146 på: 10. jul, 2014, 15:07 »
Har med ca. 20 000 kroner, men tviler på at jeg bruker mer enn 5 000.

Dæven døtte det er overkill. Like greit å la 2/3 av det ligge igjen hjemme, så du har det til andre ting senere. Husk at man også trenger plass i bagasjen tilbake også ;)

Reelt sett ville jeg beregnet 300 kroner dagen på vanlig mat og drikke. Totalt 2100 kroner.
Pluss på hvor mye man ønsker å bruke på art/gaver, og begrenset til hvor mye man kan faktisk bære med seg hjem. La oss for moro skyld si 1000 kroner. Man må ganske ganske heftig løs på Dealer's den auksjon for det beløpet :).
Også et tilsvarende festbudsjett på 900 kroner, for de som ønsker litt alkohol under EF.
Totalt 4000 tusen.

Dette er bare et veldig grovt estimat, så man kan lett tilpasse det til seg selv.
Feks. sjekke hvor mye man bruker på mat i løpet av en uke, og så legge en liste på hva andre ting man ønsker å bruke penger på.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #147 på: 10. jul, 2014, 16:04 »
Har med ca. 20 000 kroner, men tviler på at jeg bruker mer enn 5 000.

Dæven døtte det er overkill. Like greit å la 2/3 av det ligge igjen hjemme, så du har det til andre ting senere. Husk at man også trenger plass i bagasjen tilbake også ;)

Reelt sett ville jeg beregnet 300 kroner dagen på vanlig mat og drikke. Totalt 2100 kroner.
Pluss på hvor mye man ønsker å bruke på art/gaver, og begrenset til hvor mye man kan faktisk bære med seg hjem. La oss for moro skyld si 1000 kroner. Man må ganske ganske heftig løs på Dealer's den auksjon for det beløpet :).
Også et tilsvarende festbudsjett på 900 kroner, for de som ønsker litt alkohol under EF.
Totalt 4000 tusen.

Dette er bare et veldig grovt estimat, så man kan lett tilpasse det til seg selv.
Feks. sjekke hvor mye man bruker på mat i løpet av en uke, og så legge en liste på hva andre ting man ønsker å bruke penger på.

Det heter 4 millioner :P
Trur det er litt for mye x3

Når det gjelder hvor mye plass man har: Går ann å ha med en bag laget av stoff, som man bare pakker ned i bagasjen. Familien min pleier å ha med tre-fire slike når vi drar til USA, og kommer tilbake med dem stappa fulle av ting x3

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #148 på: 10. jul, 2014, 16:54 »
Har med ca. 20 000 kroner, men tviler på at jeg bruker mer enn 5 000.

Dæven døtte det er overkill. Like greit å la 2/3 av det ligge igjen hjemme, så du har det til andre ting senere. Husk at man også trenger plass i bagasjen tilbake også ;)
Det er bare snakk om at jeg har 20 000 i bakhånd, haha. :) Er heldig med at to utbetalinger faller på samme dato. :D
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Diskusjon! 
« Svar #149 på: 12. jul, 2014, 14:47 »
har lagt vekk drøye 5k for mat og drikke,..
og en ekstra 7k for eventuelte ting som hadde vært skjekt å kjøpe.
men forventer ikke at jeg skal gå helt bananas...

"ved mindre at jeg tar en shoppe runde i berlin"
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)