Skrevet av Emne: Tegneseriestriper, anyone?  (Lest 8081 ganger)

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Tegneseriestriper, anyone?
« på: 21. des, 2013, 21:39 »
En idé tatt fra FAF, fra denne tråden: Link
Har drevet på litt selv de siste tre sidene, og synes det er ganske gøy.


Samme regler gjelder her også for at det skal være så greit som mulig:
Du kan gi tillatelse for at andre kan bruke deg/din karakter i tegneseriene.
Du kan ikke gi tips eller forslag om hva som skal være i tegningene med mindre du har tegnet selv.
Å minne andre på at karakteren din kan brukes regnes som spam, og er generelt ikke lov i denne tråden. Samme gjelder masing osv. Ikke syt hvis du ikke blir tegnet, for det er artisten sitt valg om han/hun vil ha med karakteren din.
Ikke tegn ting som kan virke fornærmende og slemt mot et medlem. Hvis du vil endre en karakter sitt utseende så bør du selvfølgelig spørre eller sjekke at personen synes det er greit.
Alt skal være "clean art"


Fungerer litt som "tegn personen ovenfor" bare at man kan bruke de karakterene man vil så lenge den som har fursunaen gir tillatelse. Gir du tillatelse her, gjelder den for de som har lyst til å tegne noe til denne tråden med mindre du nevner spesifikke personer. Det er helt greit å bruke deres egne karakter, og tegneserien trenger ikke inneholde flere karakterer. Bare å sjekke ut tråden litt og se hva slags rare ting som skjer.
Det er vel verdt å nevne at tegneskills ikke er helt nødvendig. Tracing kan i verste fall brukes i (små) mengder hvis det er noe som virker helt umulig å tegne. Om du tracer bilder kan det fortsatt blir artig (MEN: Aldri tegn over andre personers tegninger. Det er lite akseptabelt, og som oftest kjedelig selv om du har fått lov av tegneren).


Folk har min tillatelse til å bruke Duran.
Oppdatering med tegneserie kommer på Julaften av forskjellige grunner. Kanskje før om folk bruker tråden før det også.
« Siste redigering: 24. des, 2013, 17:54 av kazookie »

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #1 på: 24. des, 2013, 18:02 »
Kunne trengt et par-tre stykk til en liten idé, så hvis det er noen som vil være med i en, så er det bare å si ifra her eller noe annet sted dere får kontakt med meg. Blir en liten party-greie. Trenger også en favoritt-musiker for en av de som vil være med

Skulle egentlig ha tegnet noe i dag, men har ikke fått gjort det enda. Kan sikkert se litt på den ekstra-tingen jeg lagde til Atrox for secret santa. Sorry for at jeg ikke gjorde det jeg lovet.
« Siste redigering: 24. des, 2013, 18:28 av kazookie »

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #2 på: 25. des, 2013, 12:39 »
Kunne sikkert ha blitt med, har du et eventuelt plot skrevet ned allerede og sånt?
FurAffinity          DeviantArt


Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #3 på: 25. des, 2013, 15:56 »
Kunne sikkert ha blitt med, har du et eventuelt plot skrevet ned allerede og sånt?

Ååh, nei det her er rett og slett random stuff man bare finner på. Hvis en person tegner noe, trenger ikke neste tegning å være relatert til den forrige på noen måte. Hvem som helst kan være med på å tegne, og man kan tegne som man selv vil. Om man bare bruker lineart eller mer har ingenting å si.
Akkurat nå skulle jeg bare hatt to til, men hvis det ikke skjer før nyttår så regner jeg med at det bare blir deg og to liksom-fursonaer. Eller noen fra FAF.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #4 på: 25. des, 2013, 18:34 »
Ok høres greit ut det, om jeg har skjønt det riktig så fungerer dette ved at man skal ha med minst en person som ikke er av sin egen karakter i tegneserien right?
FurAffinity          DeviantArt


Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #5 på: 25. des, 2013, 19:14 »
Ok høres greit ut det, om jeg har skjønt det riktig så fungerer dette ved at man skal ha med minst en person som ikke er av sin egen karakter i tegneserien right?

Er ingen regel på det. Det kan være oppdiktede karakterer eller din egen. Trenger ikke være andre sin. Ellers hadde dette vært en slags "tegn karakteren min alle sammen plz do it nao", noe som bare er skikkelig cringeworthy.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #6 på: 25. des, 2013, 19:40 »
Er ingen regel på det. Det kan være oppdiktede karakterer eller din egen. Trenger ikke være andre sin. Ellers hadde dette vært en slags "tegn karakteren min alle sammen plz do it nao", noe som bare er skikkelig cringeworthy.

Okay, skjønner!
Isåfall gir jeg tillatelse til å bruke begge mine karakterer; Exodai og Crimso.

Refsheets:
Exodai - http://www.furaffinity.net/view/10827821/

Crimso - http://exodai.deviantart.com/art/Crimso-Sparrow-392920412

Skal få prøvd å tegne noe selv så fort jeg kan etter nyttår.
FurAffinity          DeviantArt


Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #7 på: 25. des, 2013, 20:39 »
Okay, skjønner!
Isåfall gir jeg tillatelse til å bruke begge mine karakterer; Exodai og Crimso.

Refsheets:
Exodai - http://www.furaffinity.net/view/10827821/

Crimso - http://exodai.deviantart.com/art/Crimso-Sparrow-392920412

Skal få prøvd å tegne noe selv så fort jeg kan etter nyttår.
Yay. Trur jeg starter snart. Hadde begynt på en nå nettopp, men under tegningen ble pcen så varm at den skrudde seg av :P
Så nå som jeg har skrudd den opp og fjernet en lang remse med støv som lå foran vifta trur jeg at det skal gå litt penere.


Edit:
Har gjort bare masse tull i det siste, og har ikke tegnet noe særlig. Siden jeg skal på selskap og fest non-stop helt til 1. Januar fra nå av, blir det så jeg legger ut en eller to tegninger før jeg går inn i førstegangstjenesten den 7.
« Siste redigering: 28. des, 2013, 02:59 av kazookie »

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #8 på: 02. jan, 2014, 20:20 »
Sånn, da var en liten bit gjort. Er ikke akkurat så mye som skjer da, men så lenge det skjer NOE så går det jo greit.
Tok de i to forskjellige bilder så jeg slapp å lage så utrolig mange frames på rammen i midten. Hvis den siste rammen er veldig treg, så fikses det etter hvert. Ellers er det bare å åpne den i et nytt vindu/fane.
Og ja, jeg ble litt lat. Klarte ikke å finne på noe, så fikk jeg bare lyst til å animere litt. :C


« Siste redigering: 02. jan, 2014, 20:24 av kazookie »

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #9 på: 03. jan, 2014, 01:54 »
Haha, den ble utrolig kul! xD
Skal få startet på min snart, har glemt det litt bort i jula.
FurAffinity          DeviantArt


Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #10 på: 03. jan, 2014, 19:29 »
Siden sergals er awesome, og din er en hitman/assassin. Kapow



Hadde egentlig tenkt til å animere den, men å animere en melon som sprenger var ikke så lett som jeg trudde :P

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Tegneseriestriper, anyone?
« Svar #11 på: 04. jan, 2014, 00:53 »
Hmm, skal si at du er rimelig kreativ med handlingene!

Igjen cool stuff though. ^^
FurAffinity          DeviantArt