Skrevet av Emne: PayPal, er en big scamm?  (Lest 10195 ganger)

Gray Fang

• Gjest
PayPal, er en big scamm?
« på: 24. feb, 2009, 12:08 »
Nå er det jo Eurofurence tider og alt så er nok mange som har tenkt å bruke paypal.
Vil advare sterkt mot å bruke det til å gjøre betalinger. For det første koster det penger.

Men mest viktig er at man kan nok ikke stole på dem og de er så godt som 100% utigjengelig på tlf og mail,
som er eneste support mulighetene demmers.

Hvis man bare betaler og alt går knirkefrit og ikkeno avansrt ser det ut som det skal gå bra ofte.. men er det noe så er pengene så godt som borte.
Skulle få inn 180 USD tilbake betaling. står jeg fikk de inn, på paypal loggen... så forsvinner 50 USD til neste steg i loggen også blir resten gjort om.
Til norske penger, også forsvinner de også, så nå er kontoen så gdt som tom, 180 inn står completed. og balance på norske og dollar er sågodt som 0.

men er ikke nok med det i tilleg så trekker de det beløpet som jeg skulle fått tilbake fra bank kortet mitt i tilleg istede for å betale det til meg...
Så istede for å få mine 180 USD så mister jeg ca 300 USD på ikkeno...

Fuck PayPal...

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: PayPal, er en big scamm?
« Svar #1 på: 24. feb, 2009, 12:58 »
Jeg har aldri hatt problemer med Paypal, å betaler de fleste commissions via paypal og den summen de har trekt har stemt med den jeg har regnet ut via dnb sine valutaside.
 Å merkelig nok har jeg hørt folk som syns paypal har vært flinke med å stoppe betalinger når avtaler blir brudt - så lenge det skjer før en viss tid. Men har hørt begge deler der også..

Felix

• Senior Fur
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24. feb, 2009, 13:02 »
All pengeoverføring, iallefall når det går over landegrenser, koster penger.. Om paypal er dyrere eller billigere enn andre skal jeg ikke spekulere i.. Antar at de ikke er av de billigste.. Men men..

Har aldri hatt problemer med Paypal, og jeg har brukt det i 5 år.. Kjipt at du har opplevd det. Håper de ordner opp i det snart, og at du får tilbake pengene dine.. Det er definifivt blant de dyreste paypal problemene jeg har hørt om :(

Og Wolftale.. Når du har betalt for commissions så er det mottakeren som må betale for det.. Du betaler kanskje $10, men paypal tar 3% før mottakeren får dem..
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #3 på: 24. feb, 2009, 13:16 »
Og Wolftale.. Når du har betalt for commissions så er det mottakeren som må betale for det.. Du betaler kanskje $10, men paypal tar 3% før mottakeren får dem..
Jeg veit om feeden, siden en del folk spør om man kan legge litt ekstra på pga det (spesielt dyre commissions). Er også derfor man betaler litt mer når man ska betale med Paypal på EF også enn vanlig overføring

Gray Fang

• Gjest
« Svar #4 på: 24. feb, 2009, 15:18 »
JaJa jeg har da hatt det i litt over ett år, alt har funka fint hittil.
Men det har da ikkeno å si hvis man må være redd for at slike ting skal skje,
Har det skjedd en gang kan det skje igjen.

Skal prøve ringe banken igjen og sjekke om de kan nekte den betalinga på 1000 kr til ikkeno.
Så skal jeg fjerne visa infoen fra paypal og cancle den...

men da prøver de vel å tømme kontoen min så fort de kan for å snyte me g for mere penger...

Felix

• Senior Fur
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24. feb, 2009, 15:44 »
Bare lurer.. Når skjedde dette? Er det et problem du har jobbet med noen dager, eller skjedde alt sammen 5 minutter før du skreiv posten?
Problemer som dette blir ofte fanget opp og fikset i løpet av noen dager.. Iallefall er det sånn i banker.. Ikke at paypal er en bank, men..
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Gray Fang

• Gjest
« Svar #6 på: 24. feb, 2009, 16:33 »
er vel omentrent en uke siden, snakka med banken sist i dag da. var da de sa at jeg ble trekt mere penger av paypal...

og enda ikke fått noe kontakt med folka fra paypal

Tirga

• Senior Fur
  • Not used
    • Vis profil
« Svar #7 på: 25. feb, 2009, 00:50 »
er vel omentrent en uke siden, snakka med banken sist i dag da. var da de sa at jeg ble trekt mere penger av paypal...

og enda ikke fått noe kontakt med folka fra paypal

Tror du det kanskje er på tide at du tar å endrer passoret på ann ? Bare for sikkerhetens skyll =P
Vell, vis du tar kontakt med banken, så skal du ha rett på å sperre den tjenesten, og registrere mulig kortsvindel,...
Men, det kan godt bare vær en liten glipp i systemet xD
Har hendt meg før dah   :-\ men kjipt er det uansett   :-\

"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Moonie

• Overaktiv Fur
  • Quotegasm!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 25. feb, 2009, 07:38 »
Ja jeg tviler sterkt på at Paypal er de som driver på med kortsvindel i stor skala..

Unfortunately shit happens : (

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25. feb, 2009, 08:19 »
Har du prøvd "Merchant Technical Support" også, Fangz?
Uansett, Keep us updated.