Skrevet av Emne: For mye internett?  (Lest 1432 ganger)

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
For mye internett?
« på: 12. mai, 2014, 19:48 »
http://www.vgtv.no/#!/video/81866/gary-vil-at-du-skal-se-opp-fra-skjermen-din

Syntes fortelleren har et poeng.

Jeg prøver å henge med folk uten å stirre på telefonen min for mye, og merker gradvis endring. Men jeg savner tiden fra før en hadde sosiale medier. Da besøkte jeg folk nesten hver dag. Det hadde nok noe med at jeg bodde i gåavstand fra flere venner, men ja. Har jo månedskort med bussen, så hadde jo ikke vært umulig i dag heller.

Any thoughts?

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: For mye internett?
« Svar #1 på: 12. mai, 2014, 20:45 »
http://www.vgtv.no/#!/video/81866/gary-vil-at-du-skal-se-opp-fra-skjermen-din

Syntes fortelleren har et poeng.

Jeg prøver å henge med folk uten å stirre på telefonen min for mye, og merker gradvis endring. Men jeg savner tiden fra før en hadde sosiale medier. Da besøkte jeg folk nesten hver dag. Det hadde nok noe med at jeg bodde i gåavstand fra flere venner, men ja. Har jo månedskort med bussen, så hadde jo ikke vært umulig i dag heller.

Any thoughts?

Vil vel si meg enig med deg og fortelleren :)

Føler det var viktigere og enklere å være sosial før. Og forsåvidt sunnere også, da mye av min fritid også var å være ute (sykling, pøbel, vannkrig, snøballkrig, bygge hytte osv). Selv om fleste av disse aktivitetene er slikt man gjør når man er yngre, følte jeg at jeg hadde det mye morsommere enn å det å sitte inne å spille data.
Ser iallefall en positivt ting med det å ha mobil og slikt, og det er at det er mye enklere for meg å gjemme meg bak skjermen enn å stå i et hjørne og se dum ut :)
Life is boring when you don't know how to live it.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: For mye internett?
« Svar #2 på: 12. mai, 2014, 21:13 »
Enig med det han sier også men kunne jo ikke blitt kjent med folk som bla. andre furries om jeg ikke hadde hatt face etc. Men når jeg er med folk så snakker jeg med dem og holder meg unna tlf annet enn når folk ringer eller jeg tar bilder.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: For mye internett?
« Svar #3 på: 12. mai, 2014, 21:59 »
#skyldig

Iallefall når det kommer til nettsurfing, total junkie når det kommer til akkurat det, vel hadde nok aldri funnet dette stedet om jeg ikke hadde vært for det da.

Klarer ikke personlig å fordra folk som må surfe på facebook på mobilen konstant selv når de har besøk, føler og at folk ofte er så opphengt i det sosiale rotteracet at det virker umulig å få noen genuin form for kontakt med dem, eh føler at det har vært litt sånn alltid, istedet for å klare å gjøre noe sammen så blir det litt for ofte let's watch a moviefilm så trenger ingen å anstrenge pappen for å gjøre noe "sosialt" sammen.

Hjelper heller ikke at jeg føler til vanlig at jeg ikke vil dele tankene mine med andre, har p.g.a. visse livserfaringer utviklet nokså kyniske personlighetstrekk og er generelt ganske tilbaketrukken, har iblant hatt tankene at jeg helst ikke vil tilbringe noe tid med folk i det hele tatt.

Men dette forumet har fått meg litt på andre tanker,  føles så rart ut, og det virker som det blir verre/bedre jo mer tid jeg tilbringer her.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.