Skrevet av Emne: Dyremishandling/dyreplageri  (Lest 19442 ganger)

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #25 på: 13. mar, 2010, 12:50 »
Som jeg sier, demokrati er alltid illusjon av frihet. Vi lever fortsatt i et slags big brother samfunn hvor vi konstant blir kontrollert og knebla om vi har sterke meninger.

Kaxid

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #26 på: 13. mar, 2010, 15:23 »
Jeg hater mennesker som tror at dyr ikke har følelser og slikt , tenk på det! de har da familier de også , følelser!
rett og slett så er dyr bedre en mennesker fordi VI er de grusomme her!

dette her er en av grunnene til at jeg er vegetarianer . hater og se dyr lide for menneskene .
(ekte)pels butikker trenger vi ikke .. hvorfor ikke bruke fake-fur .. det er like bra .. folk går jo rundt med restene av døde dyr!
det er helt motbydelig!

 Ja vi trenger jo mat og slikt ''naturen går sin gang'' .. sånn er det bare . men de trenger ikke drepe dyr for og bruke pelsen deres!  >:(  fake-fur= ftw  [laugh]
(\_/)
(^.^)
(___).
Shackie sin eiendom ;n;

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #27 på: 13. mar, 2010, 15:56 »
Jeg hater mennesker som tror at dyr ikke har følelser og slikt , tenk på det! de har da familier de også , følelser!
rett og slett så er dyr bedre en mennesker fordi VI er de grusomme her!

dette her er en av grunnene til at jeg er vegetarianer . hater og se dyr lide for menneskene .
(ekte)pels butikker trenger vi ikke .. hvorfor ikke bruke fake-fur .. det er like bra .. folk går jo rundt med restene av døde dyr!
det er helt motbydelig!

 Ja vi trenger jo mat og slikt ''naturen går sin gang'' .. sånn er det bare . men de trenger ikke drepe dyr for og bruke pelsen deres!  >:(  fake-fur= ftw  [laugh]
Bare fordi man er menneske betyr ikke at man skal si at dyrene er bedre enn menneskene. Da går du over på ren diskriminering og er ikke bedre enn alle som sier menneskene er bedre enn dyrene. Vi er dyr vi og. Det du sier er rett og slett omvendt rasisme...

Kaxid

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #28 på: 13. mar, 2010, 16:00 »
Jeg hater mennesker som tror at dyr ikke har følelser og slikt , tenk på det! de har da familier de også , følelser!
rett og slett så er dyr bedre en mennesker fordi VI er de grusomme her!

dette her er en av grunnene til at jeg er vegetarianer . hater og se dyr lide for menneskene .
(ekte)pels butikker trenger vi ikke .. hvorfor ikke bruke fake-fur .. det er like bra .. folk går jo rundt med restene av døde dyr!
det er helt motbydelig!

 Ja vi trenger jo mat og slikt ''naturen går sin gang'' .. sånn er det bare . men de trenger ikke drepe dyr for og bruke pelsen deres!  >:(  fake-fur= ftw  [laugh]
Bare fordi man er menneske betyr ikke at man skal si at dyrene er bedre enn menneskene. Da går du over på ren diskriminering og er ikke bedre enn alle som sier menneskene er bedre enn dyrene. Vi er dyr vi og. Det du sier er rett og slett omvendt rasisme...
hmm .. jeg mener det slikt at .. noen mennesker (i min mening) er forjævlig når det kommer til respekt av andre dyr .. mente det ikke slikt at vi i grunnen er helt patetiske ..
vi er jo ikke på toppen av næringskjeden vi forsøpler verden og dreper uskyldige dyr .. sånn sett fra mitt synspunkt så kunne vi ha skjerpa oss litt når det kommer til respekt av dyr. :)
(\_/)
(^.^)
(___).
Shackie sin eiendom ;n;

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #29 på: 13. mar, 2010, 16:06 »
Vi? Du snakker som om vi alle er helt like. Du snakker jo som om alle dyr er like også. Hvis du virkelig vil ha likestilling mellom mennesker og dyr så behandler du hvert dyr og hvert menneske individuelt. Jeg hater å bli kalt en forsøplende dyrehatende idiot bare fordi jeg er menneske. Jeg kan jo #### ikke noe for hva andre driver med.

Sant, noen mennesker eier ikke respekt for dyr, men jeg velger å ha like mye respekt for katta mi som for bestevennen min. Å ikke eie respekt for mennesker bare fordi de er mennesker, det ER rasisme.

Kaxid

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #30 på: 13. mar, 2010, 16:12 »
Vi? Du snakker som om vi alle er helt like. Du snakker jo som om alle dyr er like også. Hvis du virkelig vil ha likestilling mellom mennesker og dyr så behandler du hvert dyr og hvert menneske individuelt. Jeg hater å bli kalt en forsøplende dyrehatende idiot bare fordi jeg er menneske. Jeg kan jo #### ikke noe for hva andre driver med.

Sant, noen mennesker eier ikke respekt for dyr, men jeg velger å ha like mye respekt for katta mi som for bestevennen min. Å ikke eie respekt for mennesker bare fordi de er mennesker, det ER rasisme.
Jeg har respekt for de som støtter dyr .. og hater de som ikke respekterer de . <- legg merke til punktum
om du føler deg krenket av det jeg sa så må jeg si unnskyld .. men noen mennesker er barbarer når det kommer til dyr og slikt. begynner nesten og grine fordi de ikke fortjener den måten de blir behandlet på. jeg har respekt for mennesker ... men ikke de som ikke repekterer dyr . og om DET er rasisme så må jeg si meg skyldig .. kan ikke fordra mennesker som driver på med dyremishandling. og har mine egne meninger om det . noen mennesker er folk som hater dyremishandling .. og noen jobber på pelsfarmer .. flår de osv .. dyremishandling er ett svært tema . men jeg vil ikke bli kalt en rasist fordi jeg hater folk som mishandler dyr.
(\_/)
(^.^)
(___).
Shackie sin eiendom ;n;

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #31 på: 13. mar, 2010, 16:14 »
Antakelig misforsto jeg deg litt da. Jeg elsker dyr, har alltid elsket dyr, og vil alltid gjøre det. Men jeg misliker bare enkelte folk som mener menneskearten er noe elendig avskum som naturen burde drept med katastrofer så snart som mulig.

Kaxid

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #32 på: 13. mar, 2010, 16:18 »
da tror jeg vi er mer eller mindre enig ^^
dyremishandling burde ikke skje . heller ikke angrep mot naturen .
noen mennesker har vett i hodet .. og noen driver på med dyremishandling.
Synd det ikke er så mye stort vi kan gjøre med det . men i min mening så synes jeg
at en hver som støtter kampen mot dyremishandling er et skritt nærmere og bli kvitt det. :)
(\_/)
(^.^)
(___).
Shackie sin eiendom ;n;

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #33 på: 13. mar, 2010, 16:38 »
Jeg er bare ikke typen som brenner pelskåper og angriper mennesker bare fordi de har pelskåper på seg. Det er trist, og en industri som må stoppes, men det finnes bedre måter å gjøre det på. Og man må kunne komme overens med hverandre.

Kaxid

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #34 på: 13. mar, 2010, 16:48 »
Jeg hater dyremishandling .. men jeg går ikke til angrep jeg heller :P .. jeg bare tenker på hvor jævla teit det er.
(\_/)
(^.^)
(___).
Shackie sin eiendom ;n;

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #35 på: 13. mar, 2010, 17:10 »
Mye er teit, men vi er alle guds skapninger, dyrene og, og like mye verdt.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #36 på: 13. mar, 2010, 17:19 »
Mye er teit, men vi er alle guds skapninger, dyrene og, og like mye verdt.
Og enkelte påstår at mennesker også er dyr ;)
Uansett, alt som har liv bør ta like mye vare på.
(Gjelder også resten av tingene her i verden).

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #37 på: 13. mar, 2010, 17:26 »
Det var liksom poenget mitt. =P

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #38 på: 13. mar, 2010, 17:33 »
Det var liksom poenget mitt. =P
I know  [ureshii]
Måtte bare si det engang til.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
"- Dreper ulver med forgiftet kjøtt"
« Svar #39 på: 30. apr, 2010, 12:25 »
Kom over en virkelig kvalmende og trist artikkel på VG idag (takk til Quintus for tips).

(VG Nett) Et angivelig landsomfattende nettverk av ulvehatere gjør det de kan for å ta livet av all ulv i Sverige.

Dette er helt sykt!  [w-mad] blir kvalm, lei meg, drit forbanna og sur  [w-mad]
Ulvehatet er stort, og er et veldig stort problem (vil jeg si)...
Jeg legger litt av skylda på at ulvehatet er stort, begrunn av historier og eventyr som har in-direkte ulvehat i seg, samt disse ufordragelige sauebøndene har en fin finger med i spillet.
Utrolig at hunden blir elsket, mens stamfaren blir hatet og forakt. (Ja, jeg vet at hunden er nogenlunde "temmet", men det forandrer ikke saken. Det er forsatt innenfor Ulvefamilien/hundefamilien, eller på engelsk; Canine.)

Catya

  • Gjest
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #40 på: 30. apr, 2010, 23:40 »
Jeg er imot alt som heter Pelsfarmer og klær av dyrepels,enten det er i Norge eller Utlandet bryr meg ikke,alle er like ille.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: "- Dreper ulver med forgiftet kjøtt"
« Svar #41 på: 10. mai, 2010, 09:08 »
Kom over en virkelig kvalmende og trist artikkel på VG idag (takk til Quintus for tips).

(VG Nett) Et angivelig landsomfattende nettverk av ulvehatere gjør det de kan for å ta livet av all ulv i Sverige.

Dette er helt sykt!  [w-mad] blir kvalm, lei meg, drit forbanna og sur  [w-mad]
Ulvehatet er stort, og er et veldig stort problem (vil jeg si)...
Jeg legger litt av skylda på at ulvehatet er stort, begrunn av historier og eventyr som har in-direkte ulvehat i seg, samt disse ufordragelige sauebøndene har en fin finger med i spillet.
Utrolig at hunden blir elsket, mens stamfaren blir hatet og forakt. (Ja, jeg vet at hunden er nogenlunde "temmet", men det forandrer ikke saken. Det er forsatt innenfor Ulvefamilien/hundefamilien, eller på engelsk; Canine.)

Siterer meg selv bare.
Jeg sikter til denne saken, og har lagt den til på aktivistforumet for Nettverk for Dyrsfrihet.
Reaksjonene var ikke akkurat overraskende, og det ser ut til at vi går for å få lagt ned nettverket for ulvehaterne.
Det er folk i fra Sverige, men også Norge som er med i Nettverket.
Fikk også vite at en av de hadde sett dokumentaren, og der hadde vistnok jegerne også brukt dynamitt, og hivd det inni ulvehulene, samt at det forgifta kjøttet de hadde lagt ut også hadde drept andre dyr.
Oppdatere om saken hvis det er interesse for det her.

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #42 på: 10. mai, 2010, 23:17 »
Fant noe i sta. Helt sjukt. Blir så trist av at mennesker en sånn. Kjenner bare frustrasjon og sinne bobler inni meg.
http://www.varden.no/nyheter/spikret-bever-pa-kors-1.5244870

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #43 på: 11. mai, 2010, 07:18 »
Leste den selv akkurat nå.. Blir irritert av å lese hvor onde mennesker er..

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #44 på: 11. mai, 2010, 09:30 »
Å herregud så syke mennesker som gjør slikt. Jeg så denne istad og klassekameratene mine ledde mens de så det. Fikk lyst til og slå de hardt...

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #45 på: 11. mai, 2010, 09:43 »
Vel... Det er en god del mennesker som har ingen respekt i det hele tatt for dyr.
Veldig makaber sak, må da være en av de værste påfunnene jeg har lest noen gang.
Synes virkerlig at regjeringa skal få samla sammen de huene sine, i samarbeid med aktuelle organisasjoner, får publisert og satt litt lys på for å forebygge dyremishandling.
Det er utrolig mye unødvendig mishandling her i Norge (og resten av verden, men man må vel forholde seg til det landet man bor i først og fremst.)
Lurer nå litt på hvorfor folk gjør slikt, og hva som skal til for å få endra holdningen dems permament.

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #46 på: 13. mai, 2010, 04:09 »
Jeg har tenkt mye på hva vi kan gjøre for å få dyrepoliti i noen av fylkene i Norge. Jeg veit at vi ha SPCA i Norge, men det er ikke nok.
Og det er tydeligvis ikke nok å være med i tog mot dyremisshandling eller noe sånt. For det er så få politikere og andre mennesker som skjønner dette her. Skulle vært en måte for å få frem budskapet godt nok.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #47 på: 13. mai, 2010, 12:54 »
Jeg har tenkt mye på hva vi kan gjøre for å få dyrepoliti i noen av fylkene i Norge. Jeg veit at vi ha SPCA i Norge, men det er ikke nok.
Og det er tydeligvis ikke nok å være med i tog mot dyremisshandling eller noe sånt. For det er så få politikere og andre mennesker som skjønner dette her. Skulle vært en måte for å få frem budskapet godt nok.

vel, den beste og kanskje mest ekstreme måten å gjøre det på, er å komme med eksempler hvor man bruker "ens egne" på..

Om man for eksempel tar Ulven, og retter det litt mot de som vil ha vekk den;
"Ville du noen gang ha gått ut, og jakta ned en helt villt fremmed person, for å så drept han/hun på den mest barbariske måte, også dratt med deg liket hjem for å ha det som trofé?"

Det å ta eksempler som er litt over kanten og ekstremt, som har samme prinsipp, men at man bytter ut dyra med mennesker, så vil vel det kunne vekke større oppsikt.

TheSilentFox

  • Gjest
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #48 på: 29. mai, 2010, 16:28 »
Det er ikke mye jeg blir fly forbanna på, Men ingenting kan gjøre meg mer forbannet enn dyremishandling. [w-mad]
''Å! kun fordi at det dyret ikke kan snakke kan jeg slå den.'' Det er noe av den mest tåpelige og mest idiotiske unnskyldningen man kan finne på. Dyret kan ikke si ifra når det er nok. Men dyret gir jo klart å tydelig, tegn på at han/hun ikke trives og det gjør vondt. Jeg personlig, ser mer på kroppspråket enn når en person snakker til meg face to face. Ikke at jeg går til angrep, Men det spørs om det er noen som slår en uskyldig liten katt. Da er grensen nåd. Pluss, jeg har opplevd det. Ser man det en gang flipper det helt over.