Skrevet av Emne: AkvariumFurs  (Lest 6206 ganger)

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
AkvariumFurs
« på: 15. aug, 2014, 20:28 »
Tenkte kunne lage denne lille tråden her for de som har akvarium og har ikke noe imot å lukte litt fiskebæsj etter å ha gjort reint.

Jeg har ett på under 10 liter som nå blir nå brukt til å ha sneglen Menig Speedy der slik at jeg kan få tak iden når jeg skal flytte, og jeg har ett 20L som nå står tomt.
Har greid å miste alle mine fisker en etter en at jeg ikke lenger stoler på dyrebutikken jeg har de kjøpt fra, skal prøve å finne noe i Bergen og se om de vil leve lenger en 1-2 måndter.
alle nivåene var helt normale og vasket motoren idag og den var ganske rein i forhold til de jeg vasket på dyrebutikken jeg jobbet på. Glad i akvarium, men trur ikke det er glad meg når fiskene dør som fluger.

Her er bilde av 20L mens platyene budde der;

Skal ommøblere når jeg kommer på hybel (det jeg liker best hoho)



RayPai

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Sv: AkvariumFurs
« Svar #1 på: 16. okt, 2014, 21:11 »
Aw, for et søtt akvarium! Litt rart at alle fiskene dine driver og dør.. Er ikke helt sikker på årsaken. Men prøv og hold deg unna fisker som ser veldig magre ut, og med bøyd rygg. Akvarie er jo ganske lite og.. så mål nitritet ofte.
Jeg gikk på det med å ha for mange fisk i et lite akvarie.. fungerte dårlig så må skifte vann ofte.. ^^,
Hvis ikke kan det jo kanskje være noe annet som skjer med sykdom eller parasitter?

Uansett, veldig fint akvarie! ~


Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: AkvariumFurs
« Svar #2 på: 16. okt, 2014, 22:18 »
Jeg har lyst på et nytt akvarium. men det koster mye penger  [sad]

Hadde en del fisker før. men de ble spist D: det var ikke veldig vanskelig å finne synderen når kjøkkenbenken var våt og det lå halvspiste fisker rundt omkring. [laugh] katt +fisker = dårlig match

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: AkvariumFurs
« Svar #3 på: 17. okt, 2014, 15:44 »
Aw, for et søtt akvarium! Litt rart at alle fiskene dine driver og dør.. Er ikke helt sikker på årsaken. Men prøv og hold deg unna fisker som ser veldig magre ut, og med bøyd rygg. Akvarie er jo ganske lite og.. så mål nitritet ofte.
Jeg gikk på det med å ha for mange fisk i et lite akvarie.. fungerte dårlig så må skifte vann ofte.. ^^,
Hvis ikke kan det jo kanskje være noe annet som skjer med sykdom eller parasitter?

Uansett, veldig fint akvarie! ~



Fikk hjelp av en dyrebutikk i Bergen og det var enten mulig sopp eller bakterie og fått medisin for begge. Har friske fisker nå :D. Selv om to døde etter høstferienen av mulighet å reknet ut feil av hvor mye feriemat var nok. Leksen lært. Skal ellers høre med skulen om det er greit om jeg kan kjøpe en 40l og sende 20l hjem slik at jeg har en heime når jeg reiser hjem i sommerferien og lar den andre være igjen på skolelageret.



RayPai

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Sv: AkvariumFurs
« Svar #4 på: 01. nov, 2014, 22:25 »
Jeg har lyst på et nytt akvarium. men det koster mye penger  [sad]

Hadde en del fisker før. men de ble spist D: det var ikke veldig vanskelig å finne synderen når kjøkkenbenken var våt og det lå halvspiste fisker rundt omkring. [laugh] katt +fisker = dårlig match

Det er sant, det koster en del. Men gjør som jeg! Jeg har vært VELDIG heldig med å funnet billig akvarium på finn.no! De selger ofte med utstyr også ^^ Men man må jo regne med at fisk, planter, sand og medisin koster litt da.. Siden jeg ville anbefalt å ha kjøpt vannverdimåler når man kjøper akvarium .3. Det blir fort dårlige vannverdier!

(og ja, fisk og katt går dårlig.. spesielt om du ikke har lokk på akvariet.. erfart det selv)

Aw, for et søtt akvarium! Litt rart at alle fiskene dine driver og dør.. Er ikke helt sikker på årsaken. Men prøv og hold deg unna fisker som ser veldig magre ut, og med bøyd rygg. Akvarie er jo ganske lite og.. så mål nitritet ofte.
Jeg gikk på det med å ha for mange fisk i et lite akvarie.. fungerte dårlig så må skifte vann ofte.. ^^,
Hvis ikke kan det jo kanskje være noe annet som skjer med sykdom eller parasitter?

Uansett, veldig fint akvarie! ~



Fikk hjelp av en dyrebutikk i Bergen og det var enten mulig sopp eller bakterie og fått medisin for begge. Har friske fisker nå :D. Selv om to døde etter høstferienen av mulighet å reknet ut feil av hvor mye feriemat var nok. Leksen lært. Skal ellers høre med skulen om det er greit om jeg kan kjøpe en 40l og sende 20l hjem slik at jeg har en heime når jeg reiser hjem i sommerferien og lar den andre være igjen på skolelageret.

Så bra! c: Ugh.. det er kjipt. Klarte å få hvitprikk i akvariet, men ble heldigvis kvitt det da!
Ouch.. Ble det for mye feriemat da eller? For de pleier å klare seg fint med å spise litt på planter og sånne ting..^^' Hvertfall mine da! Kommer jo selvfølgelig ann på fisken.
Høres smart ut!

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: AkvariumFurs
« Svar #5 på: 11. aug, 2015, 19:40 »
burde nok lest litt lenger ned i forumet før jeg startet et ny tråd xD men yay! flere enn meg som har blitt bitt av fiskebasillen.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: AkvariumFurs
« Svar #6 på: 11. aug, 2015, 20:34 »
Glemte jeg lagde denne XD.
Har blitt litt flere liter siden sist.
20l der har jeg solgt og har nå ett selskaps kar på 55l og ett reke kar på 20l. Må unngå litersyken til jeg har fått mitt eget sted å bo.



vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: AkvariumFurs
« Svar #7 på: 11. aug, 2015, 21:44 »
er ikkje heilt akvarium da :P   men 40k liters dam som er bygget inn I terassen :P

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: AkvariumFurs
« Svar #8 på: 11. aug, 2015, 22:00 »
ahhhhhhh, så jelly. 

men min favoritt er nok svære bunnfisk, så håper å få megen gedigen pleco som eg kan "kose" på <3

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: AkvariumFurs
« Svar #9 på: 12. aug, 2015, 11:21 »
ahhhhhhh, så jelly. 

men min favoritt er nok svære bunnfisk, så håper å få megen gedigen pleco som eg kan "kose" på <3

Da må du opp i nesten 1000l skal du ha en så stor pleco XD

Her er en stor en som blir 200cm: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3776
« Siste redigering: 12. aug, 2015, 11:28 av Sivi Rabbynx »



Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: AkvariumFurs
« Svar #10 på: 12. aug, 2015, 13:45 »
ahhhhhhh, så jelly. 

men min favoritt er nok svære bunnfisk, så håper å få megen gedigen pleco som eg kan "kose" på <3

Da må du opp i nesten 1000l skal du ha en så stor pleco XD

Her er en stor en som blir 200cm: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3776


se på den babyen!! <3 og eg håper du mener 200cm som minstemål på akvariet som de sier - for blir fisken større en maksmålet på en halvmeter er jeg redd armen min forsvinner og :P
aguiwegbwr, nå har jeg jo et mål å jobbe meg mot, skal planlegge at hus /leilighet vi kjøper skal ha plass til en 1000 liter <3

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: AkvariumFurs
« Svar #11 på: 12. aug, 2015, 15:31 »
se på den babyen!! <3 og eg håper du mener 200cm som minstemål på akvariet som de sier - for blir fisken større en maksmålet på en halvmeter er jeg redd armen min forsvinner og :P
aguiwegbwr, nå har jeg jo et mål å jobbe meg mot, skal planlegge at hus /leilighet vi kjøper skal ha plass til en 1000 liter <3

Den blir 200 cm ;)



Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: AkvariumFurs
« Svar #12 på: 12. aug, 2015, 22:04 »
ah oki, siden det stod 50 cm på siden du linket xD

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: AkvariumFurs
« Svar #13 på: 13. aug, 2015, 10:07 »
Obs leste litt feil. Slik det blir når en er trøtt etter en uke i sverige med skrikende unger.



Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: AkvariumFurs
« Svar #14 på: 13. aug, 2015, 13:57 »
hihi, det var da ennda godt :P 

Var innom akvariet i bergen i dag og så en fisk/ål som kunne bli 180 cm, men den i tanken var vel bare en 150 eller noe - men tenkte "jeesus, for et monster det hadde vært om dette dyret hadde hatt en sugemunn"