Skrevet av Emne: Old people also like to be furries, iallefall fascinert av de som tør!  (Lest 5493 ganger)

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
 Hei!

Jeg er en 39år gammal (eller ung? Tidvis iallefall  [w-happy]) mann fra Norge A/S som prøver skrive en slags introduksjon om ikke anna.
Jeg har lurka og snoka litt rundt på detta forumet sia ei tid før jul 2013, etter å ha lest "Frelst av pels" - artikkelen på ennærrkåenno så ble jeg mer nysgjerrig på fenomenet. Hadde noen år før der igjen sett et program på tv om furries, et veldig bra program uten svartmaling av fandomen, nysgjerrigheten ble ikke vekket spesielt akkurat da, men syntes det var sympatisk at personer med interesse for tegneserier og dyr var kreative med interessen sin og lagde og brukte fursuiter feks på veldighetsarrangement el.lign. Og ellers hadde mye moro med sine dyrekarakterer. Fursonas mener jeg har fått med meg det heter, korriger meg gjerne!

Men etter nevnte nrk-dokumentar så ble jeg mer nysgjerrig og jeg begynte å vanke som gjest her på forumet, og se endel på furryrelaterte videoer på JuuTjuub. Mange har jeg sett mange ganger fordi jeg synes de er fine.
Har et godt inntrykk av folk her, lite tull her utenom det som skal være det da  [w-happy] 

Ift fandomen så føler jeg at jeg sitter litt på sidelinja og ser på og fascineres, om jeg kan kalle meg en furry av den grunn  veit jeg ikke. Anna enn at interessen for Walt Disney har tatt seg opp igjen, synes mye av furrykunsten med tegninger er fin, glad i dyr er jeg og det er det jo mange furries som er - det er vel nesten grunnleggende for furryinteressen skulle jeg tro. Min fursona måtte jo være en ulv isåfall iom føler et slags bånd, om jeg kan kalle det det, til ulv og det er nesten det dyret (her i Norge/Norden spesielt) som fremkaller mest villmarksfølelse hos meg. Jeg liker både naturtro og antrostil på tegninger av dyr.

Av interesser så er det natur, friluftsliv, dyr, musikk, bil og veterantog/jernbane (uten åvære fanatiker) det som det dreier seg om for meg. Har forsåvidt tatt opp igjen gamle talenter(?) igjen og har begynt å sysle litt med tegning. Imidlertid så blir det litt for lite av det for tida for jeg føler jeg må ha litt overskudd og ro inni meg til det. Er kun til hjemmebruk den tegninga, litt for å ha noe kreativt å pusle med når jeg har overskudd. Jeg når nok ikke dere her opp til stortåa engang  :D

Jaja, det var iallefall litt om meg  :)

Ps.: Man er vel ikke eldre enn det en føler seg vel? Noen ganger rundt 40, andre ganger et stykke inn i pensjonistalderen og atter andre ganger som en femtenåring  [w-happy]
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Hei!

Jeg er en 39år gammal (eller ung? Tidvis iallefall  [w-happy]) mann fra Norge A/S som prøver skrive en slags introduksjon om ikke anna.
Jeg har lurka og snoka litt rundt på detta forumet sia ei tid før jul 2013, etter å ha lest "Frelst av pels" - artikkelen på ennærrkåenno så ble jeg mer nysgjerrig på fenomenet. Hadde noen år før der igjen sett et program på tv om furries, et veldig bra program uten svartmaling av fandomen, nysgjerrigheten ble ikke vekket spesielt akkurat da, men syntes det var sympatisk at personer med interesse for tegneserier og dyr var kreative med interessen sin og lagde og brukte fursuiter feks på veldighetsarrangement el.lign. Og ellers hadde mye moro med sine dyrekarakterer. Fursonas mener jeg har fått med meg det heter, korriger meg gjerne!

Men etter nevnte nrk-dokumentar så ble jeg mer nysgjerrig og jeg begynte å vanke som gjest her på forumet, og se endel på furryrelaterte videoer på JuuTjuub. Mange har jeg sett mange ganger fordi jeg synes de er fine.
Har et godt inntrykk av folk her, lite tull her utenom det som skal være det da  [w-happy] 

Ift fandomen så føler jeg at jeg sitter litt på sidelinja og ser på og fascineres, om jeg kan kalle meg en furry av den grunn  veit jeg ikke. Anna enn at interessen for Walt Disney har tatt seg opp igjen, synes mye av furrykunsten med tegninger er fin, glad i dyr er jeg og det er det jo mange furries som er - det er vel nesten grunnleggende for furryinteressen skulle jeg tro. Min fursona måtte jo være en ulv isåfall iom føler et slags bånd, om jeg kan kalle det det, til ulv og det er nesten det dyret (her i Norge/Norden spesielt) som fremkaller mest villmarksfølelse hos meg. Jeg liker både naturtro og antrostil på tegninger av dyr.

Av interesser så er det natur, friluftsliv, dyr, musikk, bil og veterantog/jernbane (uten åvære fanatiker) det som det dreier seg om for meg. Har forsåvidt tatt opp igjen gamle talenter(?) igjen og har begynt å sysle litt med tegning. Imidlertid så blir det litt for lite av det for tida for jeg føler jeg må ha litt overskudd og ro inni meg til det. Er kun til hjemmebruk den tegninga, litt for å ha noe kreativt å pusle med når jeg har overskudd. Jeg når nok ikke dere her opp til stortåa engang  :D

Jaja, det var iallefall litt om meg  :)

Ps.: Man er vel ikke eldre enn det en føler seg vel? Noen ganger rundt 40, andre ganger et stykke inn i pensjonistalderen og atter andre ganger som en femtenåring  [w-happy]

Er jo fler furries i 30 åra og ihvertfall 2 over 40  :) <3

Gla du viser interesse og er åpen  ^^

Shef_the_shep

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
artig å lese det du skreiv :)

jo flere jo bedre :D
min steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561198039648123/ (spiller for det meste CS:GO og black ops 3)
min skype: yeknom.pwn
snapchat: oleeeeeeeeee      <--- det er 10 e'er                                                   http://www.furaffinity.net/user/sheftheshep/ <--- min FA

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Takk for velkomsten begge to; Shef_the_shep og Felixcani!  :)

@Felixcani: Så forresten seinest igår, eh - altså i forigårs nå - en JuuTjuub-video med deg og Dax Zyro m.fl som du hadde lagt ut i vinter en gang. Fikk meg en god latter da Dax Zyro kikka på et slags 'hunder forbudt' - skilt utafor en butikk  [w-happy] Ja, jeg syntes jo han kunne få lov til å komme inn der jeg da!  :D
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
@Felixcani: Så forresten seinest igår, eh - altså i forigårs nå - en JuuTjuub-video med deg og Dax Zyro m.fl som du hadde lagt ut i vinter en gang. Fikk meg en god latter da Dax Zyro kikka på et slags 'hunder forbudt' - skilt utafor en butikk  [w-happy] Ja, jeg syntes jo han kunne få lov til å komme inn der jeg da!  :D

Det er meg.

Velkommen til forumet Wolfheart.
Er selv 33 år og vært aktiv i miljøet i ca. 5,5 år.

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Takk for velkomsten Dax Cyro!  :)

Alder ingen hindring!  [w-happy]
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Liker selv å si at alder lar deg slippe unna med flere ting.
Feks. hva som skjer når jeg dukker opp med stor koffert på jobben -> https://www.furaffinity.net/view/13354840/

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Haha, herlig!  [w-happy]  Flott at folk ikke er så konvensjonelle! Regner med at det skaper god stemning på jobben  :) Forøvrig har også samboeren din; Tora Chan, en fin fursuit!
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Velkommen :)

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Velkommen ^^
Life is boring when you don't know how to live it.

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
velkommen Wolfheart  [w-happy]
veldig fin introduksjon    greit å ha noke fint å lese i lunsjen på jobb :P
eg er 27år så er selv på den eldre siden av fandomen, men det som er fint er at alder har ikkje noke å si

håper du finner deg til rette her, altid hyggeling med nye folk

Tyr Glauceus

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 171
  • -Loud dooking-
    • Vis profil
Velkommen! Og alder har aldri stoppet noen^^

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
velkommen hit! :'3

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Hei og takk for velkomsten Vesta, Nook, ShayPickles og Paxy!  :D

Nå avdøde filosof Arne Næss var jo av oppfatning at man skulle bevare barnet i seg, så sånn sett er jo denne interessen i tråd med den filosofien!  :)
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Hei og velkommen til fandommen!

Gammel or not, alle skal være velkommen til fandommen. ^^
FurAffinity          DeviantArt


Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Takk for velkomsten Exodai!  :D
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Hei og velkommen =^-^=

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Takk for velkomsten Smiling!  :D
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
jada. velkommen skal du være  ;D du sier at du er interessert i jernbane? hehehe. æ jobbe sjøl som renovatør i tromsø. og ja æ e tromsøværing.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Takk for velkomsten Warius!  :D

Ja, synes det er koselig med veterantog feks som Krøderbanen. Min far har jobba på i jernbanen i allefall 40år før han pensjonerte seg og Krøderbanen var en av de første strekningene han jobba på. Da på godstog iom passasjertrafikken blemlagt ned allerede i 1959. Godstogkjøringa holdt ut til så seint som i 1985 faktisk. Ellers kjenner jeg en eldre kar som driver endel med den banen og flere museumsjernbaner. Men der er ikke den interessa jeg bruker mest tid på, men den er der uansett.  :)

Hender jeg fusker litt i yrket ditt også; hender jeg føler meg som renovatør når jeg plukker søppel eller knust glass i naturen etter folk som tydeligvis ikke setter bra nok pris på omgivelsene eller gir eff i om dyr tråkker på glasset.. Glass kan jo også forårsake skaubrann...
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Velkommen  [w-happy]

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Velkommen ^_^

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Takk for velkomsten Chesta!  :D
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Takk for velkomsten ToraLily!  :D
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Velkommen Wolfheart!
« Svar #24 på: 27. jun, 2015, 14:42 »
Hei og velkommen til forumet, Wolfheart! Bare hyggelig med litt flere "unge til sinns" rufser her også, og tror vi alt har et par-tre andre ulver her som ikke er så alt for uvennlige. [smile]