Skrevet av Emne: Hva tror du skjer?  (Lest 3547 ganger)

Lapu

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 44
  • I'll find a way!!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Hva tror du skjer?
« på: 05. jun, 2016, 22:58 »
Hva tror du skjer vis et ustoppelig objekt møter ett urørlig objekt? [w-confused]

Jeg mener at en slik situasjon ikke ville kunne oppstå i universet. (Vet ikke om det er riktig)

Hva mener du?

I will look for you, i will find you .... and i will hug you <3

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hva tror du skjer?
« Svar #1 på: 05. jun, 2016, 22:59 »
Det ustoppelige objektet vil gå gjennom det urørlige objektet. Da blir ikke det ustoppelige objektet stoppet, og det urørlige objektet rører ikke på seg. :)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Hva tror du skjer?
« Svar #2 på: 05. jun, 2016, 23:17 »
Spørs hva slags objekt det er snakk om. Men liker å forestille meg slikt i science fiction som gjør det interesant. Jeg hadde ikke klaget om det var flyvende ponnier som kom for å besøke  [w-happy]

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Hva tror du skjer?
« Svar #3 på: 06. jun, 2016, 23:12 »
GTA tree and train reference maybe?

Enten går de gjennom hverandre, eller så blir de låst fast i en evig styrkekamp som sender universet ut av balanse.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hva tror du skjer?
« Svar #4 på: 06. jun, 2016, 23:36 »
Forutsatt at de begge kan interaktere med hverandre så kan kun en av de være ekte.
Hvis ustoppelig objektet = Urørlig objektet gjelder for alt utenom det ustoppelige objektet.
Hvis urørlig objektet = Ustoppelige objektet gjelder for alt utenom det urørlige objektet.

Alternativt kan de ikke påvirke hverandre, og det er derfor mulig for begge å eksistere i samme univers.

Et tredje alternativ er at begge er samme objekt. Hastighet er et relativt begrep som avhenger av din posisijon i forhold til et referansepunkt.
Hvis det ustoppelige objektet rører seg likt i forhold til referansepunktet vil det oppføre seg som det urørlige objektet.
Hvis det urørlige objektet rører seg ulikt i forhold til referansepunktet vil det oppføre seg som det ustoppelige objektet.

Dog Minutephysics har det beste svaret: https://www.youtube.com/watch?v=9eKc5kgPVrA

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Hva tror du skjer?
« Svar #5 på: 12. jun, 2016, 13:33 »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hva tror du skjer?
« Svar #6 på: 13. jun, 2016, 08:26 »
*bilde*

Hvis jeg skal flisespikke så er det ingen forskjell på de. De begge har en akselerasjon som er lik null (Norsk: Deres hastighet forandrer seg ikke).
Eneste grunn til at du oppfatter kun en bevegelse er at du beveger deg i samme fart og hastighet som det andre objektet.

Og enda mer flisespikking. I det siste bildet er objektet er ikke lenger ustanselig.
For å være ustanselig må hastigheten være statisk, mens her forandrer hastigheten seg konstant.
Total hastigheten er statisk, men hvis man deler hastigheten opp i X (opp og ned) og Y (høyre og venstre) så vil de konstant forandre seg.
Enkelt sagt. Et ustoppelig objekt kan ikke svinge pga. konstant X og Y hastighet.

Ja.. jeg er LITT for glad i tall >.<

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Hva tror du skjer?
« Svar #7 på: 14. jun, 2016, 19:45 »
Neste Half Life spillet kommer ut.

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Hva tror du skjer?
« Svar #8 på: 17. jun, 2016, 11:34 »



Dax:
Jeg har den oppfatning at man kan beskrive tangensiell bevegelse med kun en sirkulær dimensjon
Klart, det funker ikke så bra når en dekomponerer det til kartesiske dimensjoner wolf-wink
Men hvis en kan anta at det ustoppelige objektet har en form for mekanisme som påvirker bevegelsens retning uten å endre total aksellerasjon
Jeg tenker på noe à la lyspartikler sin bølgebevegelse
IT JUST MIGHT WORK

Dog det er fire år siden jeg hadde fysikk, så det er godt mulig jeg er noe rusten