Skrevet av Emne: Anime  (Lest 68874 ganger)

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Anime
« på: 30. des, 2007, 02:04 »
 Jeg tenkte, siden mange kanskje noen ganger lurer på hva slags anime de skal se, så kan jeg legge inn lista mi her. ^^
Så kan dere se om dere finner noe interessangt.
Du finner de flese episodene på veoh.com, youtube og dailymotion.

angel sanctuary
Gash Bell
Dragonball
Dragonball Z
Dragonball GT
Rave Master
Naruto
tsubasa chronicles
Ghost Hunt
Onmyou Taisenki
Black Cat
Kiba
D gray man
Busou renkin
Witch Hunter Robin
Groove Adventure Rav
Death Note
Fantastic Children
Beck
Shaman King
Hunter x Hunter
Bleach
Trigun
Vampire Hunter D
Fate Stay Night
Tenjou Tenge
Chobits
Top wo Nerae 2!
Avatar The last Airbender
Full Metal Alchemist
Battle Programer Shirase
Inu Yasha
Gundam wing
Ruroni Kenshin
Digimon (first and second season)
Pokemon (first season)
Black Blood Brothers
Evangelion
Mar Awakens Romance
Witchblade
Beyblade
Hack Sign
Hack Roots
Hack Dusk
Hack Legend Of The Twilight
Hellsing
Negima
Mahou Shoujo Tai
Dragon Drive
Princess Mononoke
Cowboy Bebop
Tenchi Muyo GXP
Furi Kuri
Hanada Shoen-shi
Mai Otome
Mai Hime
get backers
Witchblade (the anime)
Keroro
Air Gear
Digimon Savers
DemonBane
Kyou Kara Maou
Eureka Seven
Katekyo Hitman REBORN
GTO
Basilisk
Kekkaishi
Tokko
Tokyo Majin Gakuen Kenpuchou
Robotech
Zoids
Samurai Champloo
OS (Onegai Sensei)
Otogi Jushi Akazukin
Afro Samurai (is this anime?)
Mushishi
Claymore
Moetan
Kenko Zenrakei Suieibu Umisho
Zero no Tsukaima season 1 & 2 
Kenichi
Blue Dragon
Darker than Black
Samurai Deeper Kyo
Saiyuki
Last Exile
Wolfs Rain


Baxx: jeg tror kanskje du vil like Keroro.
Morsom serie. Er en populer barne anime i japan.
http://www.veoh.com/videos/v419157CPMgq6SZ?searchId=5394701709070422888&rank=15


Jhansi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #1 på: 30. des, 2007, 02:13 »
Oh, thanks for this one:) I don't watch too much anime, mostly cos the ones i've tried watching, just didn't catch my interest... Right now, i'm only watching Naruto. I'll look into the list here some, and maybe i'll find one that i might like:)

About where i get Naruto:

I dunno why Dattebayo is down right now, but that's where i get the episodes of Naruto:p

http://www.dattebayo.com/

They also have a few other shows for downloding there, but i don't rememebr which, cos i don't watch them:p I hope the site will be up real soon tho, cos i haven't gotten to download this weeks episode yet, and i'm starting to get a little... Paranoid:p

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #2 på: 30. des, 2007, 02:25 »
About where i get Naruto:

I dunno why Dattebayo is down right now, but that's where i get the episodes of Naruto:p

http://www.dattebayo.com/


Cool.
You can also get naruto episodes from http://www.kogedonbo.com/   ^^

I haven't see nthis weeks episode either. Seems like they won't make a new one before next week. :S

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #3 på: 30. des, 2007, 11:29 »
Gods no! NOt Naruto :(!

I've seen some of them..Done with Hack//Sign, done with Neon G enesis Evangelion...BEst show ever was....Full Metal Alchemist! <3

Jhansi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #4 på: 30. des, 2007, 12:07 »
Cool.
You can also get naruto episodes from http://www.kogedonbo.com/   ^^

I haven't see nthis weeks episode either. Seems like they won't make a new one before next week. :S

That's understandable. Last weeks episode was a double episode anyway:p The last one kinda sucked... So much talk, and so little action... I hope that's not something that will go on and on for weeks to come:p I wanna see Naruto kick Orochimaru's /ass/:D (Again):p

Jhansi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #5 på: 30. des, 2007, 12:13 »
Oh yea, and i was gonna ask... You who have seen so many different shows, can you tell me about some of them that i might like? I like things that are filled with people using magic, fighting, maybe some love...  But i dunno which shows contains that, so if i'm to find any, i would have to download some of /everyone/:S I don't want to look around for that...

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #6 på: 30. des, 2007, 14:30 »
Oi, lang liste Regandor. Dette er anime du har sett, eller... ? Og takk for anbefalingen! Men, vet ikke om Avatar kan telles som en anime. Da kan man jo inkludere mye rart. F.eks. Teen Titans, kanskje også Samurai Jack.

Poster vel kanskje noen anbefalinger og tanker selv litt senere. For øyeblikket er jeg mest nysgjerrig på drama, romantikk og slice-of-life serier.

Forresten, hva synes du om Nausicaä? Synes selv den var fantastisk, som flere andre av Studio Ghibli filmene (kanskje de fleste av de).

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #7 på: 30. des, 2007, 14:37 »
Oh yea, and i was gonna ask... You who have seen so many different shows, can you tell me about some of them that i might like? I like things that are filled with people using magic, fighting, maybe some love...  But i dunno which shows contains that, so if i'm to find any, i would have to download some of /everyone/:S I don't want to look around for that...

Ooh! I like like magic, fighting and some love aswell. :P
lets se...
tsubasa chronicles        (really pretty anime. I love the music)
Onmyou Taisenki         (A MUST see. Kogenta is in there. :P )
D gray man                 (cool series. Some love, and lots of fighting)
Busou renkin               (a little weird, but it's ok. and lots of fighting)
Fate Stay Night           (love, fighting, magic.. )
Negima                      (hehe. funny, love, magic)
Claymore                    (lots of fighting, some love)
Zero no Tsukaima        (magic, humor, love)

I would start with those. ^^
Almost all anime i have seen have at least either love, magic, fighting or humor in it. :P
You could always just go to veoh.com or youtube, and start on the top of the list. just to see if u might like the anime. :P


Oi, lang liste Regandor. Dette er anime du har sett, eller... ? Og takk for anbefalingen! Men, vet ikke om Avatar kan telles som en anime. Da kan man jo inkludere mye rart. F.eks. Teen Titans, kanskje også Samurai Jack.

Poster vel kanskje noen anbefalinger og tanker selv litt senere. For øyeblikket er jeg mest nysgjerrig på drama, romantikk og slice-of-life serier.

Forresten, hva synes du om Nausicaä? Synes selv den var fantastisk, som flere andre av Studio Ghibli filmene (kanskje de fleste av de).

Oh! Jeg synes filmen var kjempebra!
Pom Poko er fortsatt bedre enn den, synes jeg. men, den var likevel en av mine favoritter. ^^

DU har rett. Avatar er nok ikke noe anime. vet ikke hvorfor jeg blanda den inn i der. :P
« Siste redigering: 30. des, 2007, 14:38 av Regandor »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #8 på: 30. des, 2007, 15:28 »
Liker for det meste filmene i The Studio Ghibli collection (foreløpig sett: Whisper of the heart, Min Nabo Totoro, Princess Mononoke, Spirit Away, Kiki's Delivery Service, Howl's Moving Castle, Laputa - Castle in the sky og Nausicaä of The Valley of the Wind) - ikke 100% sikker på om det er anime.

Death Note - Ikke sett hele serien enda, men gurri det jeg har sett  vekket oppsikt og jeg vil se mer.
 og jeg har sett Pokemon, Digimon og Beyblade just so you know it XD

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Ghibli
« Svar #9 på: 30. des, 2007, 16:35 »
Ja, Studio Ghibli er fantastisk. De eneste filmene jeg ikke har likt av det studioet er vel Laputa og Porco Rosso, og det er et par andre jeg har et litt mer lunkent forhold til.

Den siste Ghibli filmen jeg så var My Neighbours The Yamadas, som var meget bra dog uvanlig. Veldig uepisk, og egentlig ikke med noe reelt plot. Mangler bare Tales From Earthsea så har jeg sett alle, men den har visst fått middelmådige anmeldelser. Min favoritt er kanskje Only Yesterday, som klarte å få meg til å, ahem, silgråte på slutten. Men vanskelig å velge bare én. Pom Poko var jo også fantastisk, med super musikk.

Og imponerende at du har sett Whisper Of The Heart, Wolftale! Er en av studioets mindre kjente filmer, men synes den er super selv. Det er også litt trist å vite at regissøren bak filmen døde ikke så alt for lenge etter denne filmen. Det ble den eneste filmen han fikk lagd. Ekstra leit med tanke på at han skulle være en slags "arvtager" for Studio Ghibli.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Ghibli
« Svar #10 på: 30. des, 2007, 17:03 »


Og imponerende at du har sett Whisper Of The Heart, Wolftale! Er en av studioets mindre kjente filmer, men synes den er super selv. Det er også litt trist å vite at regissøren bak filmen døde ikke så alt for lenge etter denne filmen. Det ble den eneste filmen han fikk lagd. Ekstra leit med tanke på at han skulle være en slags "arvtager" for Studio Ghibli.
jeg er eier av den dvd/filmen :)
 kunne også tenkt meg å kjøpe resten av serien (som er å finne på outland). kunne også tenkt meg å se Tales From Earthsea, men har ikke sett dvden... om den nå har kommet ut som dvd er en annen ting.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Ghibli
« Svar #11 på: 30. des, 2007, 19:50 »
Har kjøpt en del Ghibli DVDer på Platekompaniet og play.com. De har vært tilgjengelig der for rundt 100 kroner per stykk, men nå har de blitt litt dyrere og vanskelig tilgjengelige. Så ,bra jeg kjøpte de mens de var billige.

Har du sett "oppfølgeren" også, The Cat Returns / Katteprinsen?

Tales From Earthsea er ut på DVD, men bare på sone 1. Blir utgitt som en del av det engelske Ghibli Collection om en måneds tid eller så. For øvrig går Kiki's Delivery Service på kino nå, som er ganske fin.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Ghibli
« Svar #12 på: 30. des, 2007, 20:16 »
Har kjøpt en del Ghibli DVDer på Platekompaniet og play.com. De har vært tilgjengelig der for rundt 100 kroner per stykk, men nå har de blitt litt dyrere og vanskelig tilgjengelige. Så ,bra jeg kjøpte de mens de var billige.

Har du sett "oppfølgeren" også, The Cat Returns / Katteprinsen?

Tales From Earthsea er ut på DVD, men bare på sone 1. Blir utgitt som en del av det engelske Ghibli Collection om en måneds tid eller så. For øvrig går Kiki's Delivery Service på kino nå, som er ganske fin.
Yup, så The Cat Returns på et furmeet hos Swandog og Sayh om jeg ikke husker feil, men har også tenkt til å kjøpe meg den.
 Jah, har sett det, men det hjelper meg lite ;_;
 But ganske fin ^^ (har alle jeg remset opp på dvd  [cool])

FoxInABox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
  • merf~
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #13 på: 31. des, 2007, 02:33 »
Oi, lang liste Regandor. Dette er anime du har sett, eller... ?
Jeg lurer på det samme ^^

Men uansett, Jeg samler på Studio Ghibli filmene, Porco Rosso var den første anime filmen jeg så.

Selv så har jeg Elemental Gelade som favoritt serie, første anime serien jeg har sett med perfekt slutt.
Synes anime'er som er random til det ekstreme er digg, der har du blandt annet anime filmen Dead Leavers, men jeg liker bedre kort serien Fooly Cooly (FLCL), tredje random anime på lista må være Excel Saga, synes fortsatt synd på nød rasjonen [laugh]

Anime seriene jeg ambefaler alle å se må være:
-Full Metal Alchemist To brødre prøver med "magien" i deres verden å få tilbake det de holdt mest kjært, det slår feil og de reiser rundt for å finne ut hvordan de kan rette opp konsikvensene det fikk.
-Love Hina Utrolig morsom serie, Keitaro Urashima prøver å holde et løfte for sin glemte barndoms kjærlighet, om å møtes på universitetet i tokyo, og samtidig ender opp med å bo på et bad hotel som bare er for jenter .. kaos er u-ungåelig.

Kan få opp en liste over alle jeg har sett senere..

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #14 på: 31. des, 2007, 08:14 »
Oi, lang liste Regandor. Dette er anime du har sett, eller... ?
Jeg lurer på det samme ^^

hehe. yep. Anime jeg har sett/driver å ser. ^^

Ooh! me want ur list. :3

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #15 på: 31. des, 2007, 15:08 »
Kan noen anbefale noen ba anime serier som foregår mer i en middelaldersk verden med magi?


Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #16 på: 01. jan, 2008, 03:53 »
Kan noen anbefale noen ba anime serier som foregår mer i en middelaldersk verden med magi?



ah. jeg husker ikke helt hva de het. Men, jeg mener å ha vert borti det.

Claymore kanskje.. nei. Den er mer sverdfekting, demoner og blod. Men, litt magi er det da, men ikek i den grad du er ute etter tror jeg.

Du kan jo alltids bare starte på toppen av lista mi, og så går du nedover og sjekker ut seriene. Så kan du se på de du finner interessange.^^

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #17 på: 01. jan, 2008, 16:18 »
Neh, jeg orker ikke..SÅÅÅÅÅ Mange..Hehe, men jeg er mer ute etter magiske ting og sånt..Behøver ikke og være bare trollmen eller noe, men noen få, magi er kanskje ganske sjeldent, men er der hele tia...etc...

Digger iallfeall bøker som er sånn^^

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #18 på: 01. jan, 2008, 18:33 »
Neh, jeg orker ikke..SÅÅÅÅÅ Mange..Hehe, men jeg er mer ute etter magiske ting og sånt..Behøver ikke og være bare trollmen eller noe, men noen få, magi er kanskje ganske sjeldent, men er der hele tia...etc...

Digger iallfeall bøker som er sånn^^

ah. hehe
Vel, de fleste jeg har ramset opp har magi i seg. Men, de har forskjellig bruk av det og om det er vanlig eller ikke. :P
Du må nesten bare teste og se. ^^

Men, jeg skal ramse omm neo nsom er en del magi i.

tsubasa chronicles
Negima
Mahou Shoujo
Kyou Kara Maou
Zero no Tsukaima

Du får sjekke de ut og se om du liker de. ^^
Litt morsommme. Og i noen er mgai vanlig mens i andre er det ikke vanlig.
Kyou Kara Maou synes jeg var veldig morsom. Du kjønner det når du har sett litt av den. :P
Jeg hadde vert litt forsiktig med å miste bestikk på gulvet. Muahaha!

Men, av disse vil jeg tro at tsubasa chroicles er favoritten min.
« Siste redigering: 01. jan, 2008, 19:33 av Regandor »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #19 på: 01. jan, 2008, 19:06 »
Ble nettopp ferdig med animeserien Asatte No Houkou. En slags sommerlig slice-of-life dramaserie om en ung jente og en ung kvinne som bytter aldre. Synes den var veldig bra, men likte nok den første halvdelen best. Forfriskende med litt anime uten in-your-face humor, fanservice og chibis.

En annen serie jeg ble ferdig med for ikke så lenge siden var Lucky Star. En slice-of-life komedieserie om en venninnegjeng på skolen. En av jentene er en anime nerd og samler, og jeg kunne ved visse anledninger kjenne meg selv igjen i henne (f.eks. å aldri kjøpe en bok som ligger øverst da den trolig er i dårligst stand). Litt crazy humor her, som det heter, og jeg tror det først og fremst er en serie for animefans. Hver episode slutter med at en sang fra en annen anime blir fremført.

Åpningssekvensen til denne serien ser ut til å være ganske populær. Dere kan se den her. Jeg har også funnet et imponerende forsøk på å kopiere dansingen i denne sekvensen her.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #20 på: 01. jan, 2008, 19:36 »
Ooh! Er det mulig?
Har de endelig laga followupen av tsubasa?! De sa de ikke skulle fortsette og jeg hadde gitt opp håpet. Men, de ga seg visst ikek likevel. yay!
http://www.veoh.com/videos/v1528188TceRKbrY?searchId=8752106475505114312&rank=9
Nå skal jeg kose meg. :3

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #21 på: 02. jan, 2008, 01:43 »
å herregud, det har jeg ikke fått med meg,..  [eek]
fortsettelsen på tsubasa,..
Weee, =D

"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #22 på: 02. jan, 2008, 02:30 »
å herregud, det har jeg ikke fått med meg,..  [eek]
fortsettelsen på tsubasa,..
Weee, =D



yup. ^^
Neste episode kommer i januar, og etter der igjen blir i mars

Phase

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #23 på: 02. jan, 2008, 15:52 »
Hmm.. Så lenge mellom hver?  Aiai.   Hvilke episode linket du til der, Regandor? Altså, hvilket nummer?  Ser ut til at jeg er litt lite oppdatert..
Þat eit kyr ok hræddr maðr sem ekki Þorir at skjalfa

Seeker of the Ineffable Flame

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #24 på: 02. jan, 2008, 18:33 »
Synes anime'er som er random til det ekstreme er digg

Jeg tror jeg da kan anbefale Puni Puni Poemy, en av mine personlige favoritter. En to-episoders serie av folket bak Excel Saga. Definitivt den animeen jeg har sett med høyest tempo, og den ga meg en slags estetisk overdose. Merk at serien inneholder noen, emh, hentai elementer.

Hysterisk morsom, om man liker denne typen humor. Mange artige scener. Blant annet når to av karakterene har en småepisk kamp, og konen til en av de løper ut for å minne mannen på at han må fylle ut selvangivelsen. Ah, for ikke å nevne teksten til åpningssangen! "Walking alone, the path is endlessly long / But on a bike, it's 30 minutes, by bus, it's 15 minutes".