Skrevet av Emne: NOAHs fakkeltog mot pels torsdag 21. januar 2010  (Lest 16022 ganger)

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
NOAHs fakkeltog mot pels torsdag 21. januar 2010
« på: 08. jan, 2010, 23:13 »
Torsdag 21. januar i år arrangerer NOAH, en norsk organisasjon som kjemper for dyrs rettigheter, fakkeltog mot pels. Det ser ut til at det kommer til å bli arrangert fakkeltog i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansund, Moss, og Ålesund.

Mer informasjon om arrangementet finnes her.

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: NOAHs fakkeltog mot pels torsdag 21. januar 2010
« Svar #1 på: 09. jan, 2010, 02:27 »
Jeg liker selvfølgelig det de står for, men personlig har jeg inntrykk av at fakkeltog er veldig overdramatiske saker. Har vært på noen sånne anti-rus fakkeltog for å styre med lydoppsett, og jeg må si jeg ble skremt. Kanskje det bare er fordi jeg bor på Toten og mange av folkene her er skremmende, hvem vet.

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09. jan, 2010, 08:23 »
frister å joine dem, men tviler på at verden blir no mer anti-pels pga et fakkeltog.
Gi oss regel som forbyr pelsfarmer nå!

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. jan, 2010, 18:37 »
Hjelper også ganske lite med en regel mot Pelsfarmer også Wolftale =/

En regel her kan ikke forby ting i f.eks Kina, hvor de har ingen respekt for dyra i det hele tatt

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. jan, 2010, 18:43 »

En regel her kan ikke forby ting i f.eks Kina, hvor de har ingen respekt for dyra i det hele tatt
Vi kan begynne med Norge for det. Er pelsfarmer i Norge også.
Vi burde tenke på å fjerne de vi har før vi begynner å rakke ned på andre land, selv om mange land er patetiske og driver med rå dyremishandling.
Samt at vi bør få bedre hundelover og dyrelover her til lands, de fleste vi har i dag er for dyrehatere og ikke får hunden.

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #5 på: 10. jan, 2010, 23:05 »
Jeg blir med, hvis jeg har tid.

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12. jan, 2010, 19:28 »
Vi burde også anskaffet oss denne t-skjorta: http://www.dyrsrettigheter.no/noah.no/filestore/piraro-t-skjorte.jpg Mest fordi den er rå! Får kjøp på NOAH-shop :)

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #7 på: 12. jan, 2010, 20:10 »
Vi burde også anskaffet oss denne t-skjorta: http://www.dyrsrettigheter.no/noah.no/filestore/piraro-t-skjorte.jpg Mest fordi den er rå! Får kjøp på NOAH-shop :)

He he. Den får nesten noen ekstra meninger når jeg tenker på furries/rufser.

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12. jan, 2010, 20:44 »

fursuit med den på hadde vært kult!

Montainafox

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12. jan, 2010, 21:10 »
[/quote]
HeHe om dem tenkte på oss da dem laget dette? Kult T-Shirt!

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
« Svar #10 på: 12. jan, 2010, 22:38 »

Måtte vel kjøpt den i XL da, for å få den over. Med mindre det er en partial suit. Har fortsatt lyst på denne selv.

Og fakkeltog er jo en grei måte å makta at det er folk der ute som bryr seg om dette. Men det er kanskje ikke tilstrekkelig til å få til noen reelle endringer.

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #11 på: 13. jan, 2010, 21:54 »

Vi burde tenke på å fjerne de vi har før vi begynner å rakke ned på andre land, selv om mange land er patetiske og driver med rå dyremishandling.
Samt at vi bør få bedre hundelover og dyrelover her til lands, de fleste vi har i dag er for dyrehatere og ikke får hunden.

Ja, er ganske klar over at det er pelsfarmer her... Men selv så dårlige forholda er her, så er det bedre forhold her, enn for eksempel i kina, india o.l
Danmark har vært inne på å forby det, nederland har gjort det, også husker jeg ikke flere...
Tviler på at det er noe mennesket kommer til å stoppe med, er jeg redd =/

Har også hørt rykter om at de driver å bygger et nytt anlegg ett eller annet sted, hvor de isolerer det helt slik at ingen andre skal verken få se eller høre noe til hva som virkelig skjer inni der...
Men da er det bare å drive med sabotasje >:)

Det har blitt noe enklere å melde og/eller anmelde dyremishandliger nå da...
Man kan ringe til Mattilsynet (eller no sånt... husker ikke helt,sorry) for å melde i fra om dyremishandlinger, som er et step i riktig retning ihvertfall...

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #12 på: 13. jan, 2010, 22:11 »

Ja, er ganske klar over at det er pelsfarmer her... Men selv så dårlige forholda er her, så er det bedre forhold her, enn for eksempel i kina, india o.l
Danmark har vært inne på å forby det, nederland har gjort det, også husker jeg ikke flere...
Tviler på at det er noe mennesket kommer til å stoppe med, er jeg redd =/

Har også hørt rykter om at de driver å bygger et nytt anlegg ett eller annet sted, hvor de isolerer det helt slik at ingen andre skal verken få se eller høre noe til hva som virkelig skjer inni der...
Men da er det bare å drive med sabotasje >:)

Det har blitt noe enklere å melde og/eller anmelde dyremishandliger nå da...
Man kan ringe til Mattilsynet (eller no sånt... husker ikke helt,sorry) for å melde i fra om dyremishandlinger, som er et step i riktig retning ihvertfall...
Problemet er at sabotasje heller ikke er bra.. som f.eks å sleppe løs fangede rever som har vært i bur fra fødselen av har ingen peiling av hvor hard den virkelige verdenen er.. så de ender opp med en tragisk død..
men jah, noe må gjøres uansett! NEI TIL PELS! Og nei til dumme kjendiser som syns at pels er trendy!!
Vi får jobbe oss fort nedover i europa også angripe Asia, vi bare trenger å gi dem en go grunn (jah, jeg veit, det er tragisk at folk må ha en "go" grunn til  å slutte å plage dyr) for å slutte..

Har blitt enklere, men en eier kan fremdeles velge å avlive et dyr fremfor å prøve å omplassere det.. Noe jeg syns er teit.. Norge trenger et dyrepoliti! Verden trenger et dyrepoliti!
(og du kan ringe både mattilsynet og dyrebeskyttelsen om jeg ikke tar feil ved mistanke av dyremishandling)

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #13 på: 13. jan, 2010, 22:37 »
Problemet er at sabotasje heller ikke er bra.. som f.eks å sleppe løs fangede rever som har vært i bur fra fødselen av har ingen peiling av hvor hard den virkelige verdenen er.. så de ender opp med en tragisk død..
men jah, noe må gjøres uansett! NEI TIL PELS! Og nei til dumme kjendiser som syns at pels er trendy!!
Vi får jobbe oss fort nedover i europa også angripe Asia, vi bare trenger å gi dem en go grunn (jah, jeg veit, det er tragisk at folk må ha en "go" grunn til  å slutte å plage dyr) for å slutte..

Har blitt enklere, men en eier kan fremdeles velge å avlive et dyr fremfor å prøve å omplassere det.. Noe jeg syns er teit.. Norge trenger et dyrepoliti! Verden trenger et dyrepoliti!
(og du kan ringe både mattilsynet og dyrebeskyttelsen om jeg ikke tar feil ved mistanke av dyremishandling)

Er ikke akkurat snakk om slik sabotasje akkurat x3
det blir bare dumt for dyra igjen, i og med at de ikke har noe erfaringer fra den virkelige verden, ikke annet enn at mennesker er no dritt ihvertfall x3

Minmote.no er ganske fine på å reklamere for pels -.- både for fusk og ekte... samma greia egentlig...
Reklamerer man for Fusk, så kommer folk uansett til å vurdere og skaffe ekte >:

Ja, dra nedover med knytta poter, og dunke inn no vett i folka x3
Hvorfor folk skal ha en god grunn til å ikke plage dyr skjønner jeg meg ikke på O.o Men det har no med at mennesket har denne ene tingen som gjør det til verdens mest grusomte individ... Hevn..
Kan være egoisme også for den sakensskyld... x3

Ja, det er nå sant..
Dyrepoliti hadde vært bedre...
I USA og England har de noe alla det... (sikkert noen andre land, men det er de jeg veit om nå )
Ihvertfall så er det no slags politi som sjekker om saker med dyremishandling, som er positivt... men fyss det er mange stygge saker O.o

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25. jan, 2010, 07:01 »
siden jeg ikke fikk til å være med på fakkeltoget, var det noen som deltok fra NorPaws? skulle egentlig gått her i Oslo, men hjernen var sliten etter en jævli arbeidsdag x-x

Alliha

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #15 på: 25. jan, 2010, 09:21 »
Såg folka i stavanger utanfor domkirka, men eg hadde elevkonferanse, så eg var ikkje med... Er det nokon her som var det?

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
« Svar #16 på: 25. jan, 2010, 11:38 »
Jeg var nesten med, om det tells...

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
« Svar #17 på: 25. jan, 2010, 12:08 »
Hvordan kan man nesten være med i et fakkeltog? o.o

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #18 på: 25. jan, 2010, 12:34 »
Hvordan kan man nesten være med i et fakkeltog? o.o

Gå samme strekning 1 time før eller etterpå. Eller bli stoppet i døren av noen.
« Siste redigering: 25. jan, 2010, 12:38 av Dax »

Karisma

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #19 på: 25. jan, 2010, 23:49 »
hadde egentlig tenkt vært med men jeg mote jobbe overtid surt