Skrevet av Emne: Metal furs  (Lest 76082 ganger)

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Metal furs
« Svar #50 på: 28. apr, 2010, 03:17 »
Fikk ikke med meg Inferno i år heller jeg gitt. =(
Er andre året jeg har tenkt på og dra dit, men det kommer alltid noe annet i veien. Men hadde bare vært for og se Mayhem i år uansett ettersom jeg ikke er noen superfan av de andre som spillte der.

Men jeg kan jo ihvertfall poste litt yndlingsband her slik at folk kan le litt, for min musikksmak er.. variert. Også innen metal. Jeg har hørt på metal siden jeg var 14-15 år, men har enda ikke lært meg alle subgenrene som noen av bandene er i. Sjanger betyr ikke så mye for min del.
*Logre*


metal:
Arch enemy
Chrome Division
The Carburetors
Dimmu Borgir
Devildriver
mayhem
emperor
sabaton (ingenting som er bedre enn sabaton hvis du er i militæret)
Windir
Amon Amarth

Johnny cash
Dire Straits

Jeg vil virkelig ikke kalle de to siste der for metall, men de er for bra til og ikke nevnes! =)





Inferno i år var faktisk ganske nais. Det har blitt sagt før at inferno bare går nedover, men det synes HVERTFALL jeg at har snudd med i år :)

Og du har jo faktisk et litt gøyalt spekter musikkmessig! Fan av Eddie Guz eller? :P Han fridde til meg da jeg dukket opp på VIPen på Inferno med partial fursuit. *flir*
Og sabaton? Hell yeah! *synge for seg selv* primo victoria!!
My personal space, respect it!

Cyrio

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #51 på: 28. apr, 2010, 19:09 »
Inferno i år var faktisk ganske nais. Det har blitt sagt før at inferno bare går nedover, men det synes HVERTFALL jeg at har snudd med i år :)

Og du har jo faktisk et litt gøyalt spekter musikkmessig! Fan av Eddie Guz eller? :P Han fridde til meg da jeg dukket opp på VIPen på Inferno med partial fursuit. *flir*
Og sabaton? Hell yeah! *synge for seg selv* primo victoria!!

Godt og høre at det ble moro ihvertfall. =)
Personlig kan jeg nok desverre ikke si noe om det har gått opp eller ned med inferno de siste årene da jeg ikke har vært der en eneste gang.  [sad]

Men, er fan av Eddie ja. Trist at han og Chrome Division gikk hver sine veier. Men lættis at han fridde da, hehehe. Han finner jo på så mye rart innimellom.  [w-happy]

Sa han noe etterpå da?

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Metal furs
« Svar #52 på: 29. apr, 2010, 02:23 »

Men, er fan av Eddie ja. Trist at han og Chrome Division gikk hver sine veier. Men lættis at han fridde da, hehehe. Han finner jo på så mye rart innimellom.  [w-happy]

Sa han noe etterpå da?


Haha ja han var innom jobben min noen uker etterpå. Jeg spurte om han huska det. Og han spurte hva jeg svarte. *rødme*
My personal space, respect it!

Cyrio

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #53 på: 29. apr, 2010, 08:00 »
 [laugh] Moro da. Alltid kult og møte sånne folk.
Har ikke snakket med han personlig, men av en eller annen grunn tror jeg han er veldig hyggelig. =P

Vargvinter

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 20
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #54 på: 02. mai, 2010, 12:47 »
Kan bare anbefale samtlige nordmenn å høre på Turisas. Tungt vikingispirert musikk, med enorm energi og somflytter litt på sjela til enhver stolt avstamning!

Uten om det, hører jeg på Finntroll, Ensiferum, In Flames, Sabaton (Wolfpack og Ghost Division <3), littegrann Korpiklaani, litt Rammstein.... alt mulig egentlig!
.....Hypotenus? E ikke det en kjønnsykdom? o3o

Oi se, furries! :D

Cyrio

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #55 på: 02. mai, 2010, 23:38 »
Kan bare anbefale samtlige nordmenn å høre på Turisas. Tungt vikingispirert musikk, med enorm energi og somflytter litt på sjela til enhver stolt avstamning!

Da har du helt sikkert hørt om Windir. Hvis ikke anbefaler jeg virkelig og sjekke det ut. Det er kvalitetsmusikk!

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Metal furs
« Svar #56 på: 03. mai, 2010, 01:11 »
Vargvinter: finfin liste må jeg si :) Voldsomt into folkemetall ja? Finntroll FOR THE WIN!  *koser på hoodien hun fikk av bandet under inferno*
 
Glittertind da? Arcturus anyone?

ooooh! Btw! Melechesh!!! <3 Genialt! Israelsk folkemetall! YAY! Sjekk ut på høyt nivå
My personal space, respect it!

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #57 på: 03. mai, 2010, 22:22 »
Hører en del på metall når jeg først hører på musikk. Er vel mest fan av melodisk og power metall, og mindre glad i trommer som går i 220 km/t og growling (dog det finnes en del unntak på den).

Må vel nesten anbefale litt norsk black metall da fra hjemtraktene: Kråke - I Ly Av Lyset. Beste kompisen min som er vokalist i bandet =)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Metal furs
« Svar #58 på: 04. mai, 2010, 16:43 »
Oh fine fine låta, driver å hører på Crystal Eyes - Dead City Dreaming
http://www.youtube.com/watch?v=UlIWCv0_kgY

Aggedagg The Bear

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 23
  • BRØL *looking scary*
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #59 på: 04. mai, 2010, 22:32 »
Metal 4 ever   \m/
vokste opp med da og vill alltid vera da for resten av live mitt   ;D
I'm going too eat you all !! mohahaha !xD

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #60 på: 12. mai, 2010, 18:45 »
DNS i Bergen er i gang med en ny produksjon som blir verdens første svartmetall-musikal. Den heter Svartediket og de synger/growler på kav bærgænsærdialækt. Jeg syns det er hysterisk morsomt!!

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=aN9bw-i6VC4&feature=related

Hjemmeside:
http://www.svartediket.no/

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #61 på: 13. mai, 2010, 04:14 »
Må si at dere må sjekke ut Vintersorg (hvis dere ikke allerede har gjort det). Det er vel en av mine favoritter akkurat nå. Og må si at man må sjekke ut Myrkgrav også.  :D

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Metal furs
« Svar #62 på: 15. mai, 2010, 13:38 »
Vintersorg er DIGG!!

MEN! Er det noen som skal på rockefeller i kveld eller? Release-kalas for keep of kalessin. yay!
My personal space, respect it!

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Metal furs
« Svar #63 på: 07. jul, 2010, 14:11 »
My personal space, respect it!

Darkferal

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • Who am I? Who wants to know?
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #64 på: 09. jul, 2010, 17:07 »
awsome
liker det når man gjør sånne ting live
We all hunger for family, unity and belonging, but those three come at a hell of a cost.

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Metal furs
« Svar #65 på: 09. jul, 2010, 18:15 »
JEG gjorde det live :P
My personal space, respect it!

Darkferal

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • Who am I? Who wants to know?
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #66 på: 27. sep, 2010, 22:07 »
Skal noen på enslaved på torsdag?
We all hunger for family, unity and belonging, but those three come at a hell of a cost.

bassofthe

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 125
  • Eira
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #67 på: 01. des, 2012, 16:52 »
\m/ Metal \m/

Mesteparten av musikken jeg hører på er metal. Favorittsjangeren er prog, men jeg hører egentlig på mye forskjellig. Favorittbanda er Opeth og Pain of Salvation (så dem live i Oslo for et år sida; så også Opeth på Wacken i år), og jeg hører også på blant annet Kamelot, Porcupine Tree, Katatonia, In Flames, Edguy, Helloween, Blind Guardian, Rhapsody (Luca Turilli's og of Fire), Ayreon, Tesseract, 22, Dream Theater, Meshuggah og Tool. Kommer sikkert på flere vis jeg tenker etter.

Jeg spiller seksstrengs bass (stemt i F# standard) i et prog/death/melodic/djent/pop/extreme-metal band hjemme i Sarpsborg, men vi har for tiden pause på grunn av folkehøgskoler.
Meow =^^=

Repthyl

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Metal furs
« Svar #68 på: 20. mar, 2013, 07:24 »
\m/  >.=.<  \m/

Meshuggah
Textures
Lamb of God
Korpiklaani
Finntroll
Ektomorf
Týr

...and many more lol

REX

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 299
  • REX
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #69 på: 20. mar, 2013, 11:26 »
hører på

Asking Alexandria

Capture The Crown

Black Veil Brides

 [w-happy]
Voff voff:) Hei heter Rex :) Er en glad hund som liker å bli kjent med nye folk.
Skype:Rexthedog5

TazDingo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 59
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #70 på: 21. mar, 2013, 12:13 »
Hørte nesten bare på metal for noen år siden, og har vert på noen metal festivaler rundt om kring. Aldri headbanget så hardt som på SOAD konserten under metaltown. Sykt heftig  [laugh]
Grrrr... Grrr? o.o

Issah

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 123
  • Rat. Ratface.
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #71 på: 06. apr, 2013, 20:05 »
JEg pleide å være skikkelig metalhue, men etter som noen år gikk så har jeg ikke mistet smaken for det, jeg har bare begynt å høre på mye annet. Holder fortsatt lang avstand fra hip-hop, for det aller meste.

Noen band jeg ofte hører på: Megadeth (Fave) Metallica, Scar symmetry, The unguided, Gammelt Sonic Syndicate for å nevne noe.

Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #72 på: 13. aug, 2013, 17:57 »
Hadde akkurat slengt fra meg en kommentar i musikktråden om hvordan jeg for tiden har dilla på teknisk thrash metal da jeg så denne. Metall var og er vel min første og største musikk kjærlighet. Det er den eneste musikken jeg fikser å skrive og der røttene ligger for å si det sånn. Altfor mange band til å liste opp, men liker ekstremmetall (Black, thrash) til Doom og heavy metall. Er forøvrig også fan av punk og industri-musikk som også kommer i ganske harde former.

Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Metal furs
« Svar #73 på: 24. aug, 2013, 02:46 »
Noe av det jeg hører på:
Periphery
The Browning
Veil of Maya
Amon Amarth
Korpiklaani (Wooden pints for shits'n giggles)
Mastodon er greit


Går for det meste for Periphery og The Browning nå. Kan nok ikke si at det er en spesiell musikksmak som jeg har til det her. Liker bare hvordan The Browning bruker synthen til breakdowns, og hvordan Periphery sine sanger har noen rolige deler -Spesielt Luck as a Constant og Mile Zero- som gjør meg kjempeglad :3 Ellers er jo Twilight of the Thunder God også litt av en gladsang.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Metal furs
« Svar #74 på: 24. aug, 2013, 22:18 »
metal fur, men har veldig variert smak også