Skrevet av Emne: Hva drømmer du om?  (Lest 110979 ganger)

RegaFox

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #225 på: 25. jan, 2012, 14:56 »
Nok en gang, franskmennene som invaderer helle.

KamuTraxyRaff

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
    • Vis profil
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #226 på: 26. jan, 2012, 03:15 »


v_V'

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #227 på: 26. jan, 2012, 03:18 »

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #228 på: 26. jan, 2012, 15:48 »
Akkurat nå, alt som plager meg i samme suppe + en del fobier. men noen ganger er jeg heldig, og drømmer om søte babytigere :3 haha

Samuel_Laeon

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #229 på: 27. jan, 2012, 04:57 »
jeg drømmer om afrika

Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #230 på: 27. jan, 2012, 12:42 »
Hadde en veldig stilig drøm om tidsreiser her forleden som jeg har tenkt på om jeg skal skrive en novelle av.

I går drømte jeg derimot om å møte norske furries  [blush]
Husker ikke så mye detaljer, men jeg husker iallefall at jeg var i en bar og håndhilste på Dax Cyro som sa så mye som "vel, dette var hyggelig, men nå skal jeg på" Før han dro fram en kassegitar og en cowboy-hatt og opptrådde som visesanger i baren.
Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Miwa

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #231 på: 27. jan, 2012, 13:05 »
Drømte i natt at jeg var innom jobben for å prate med sjefen, da jeg kom inn på kontoret og fortalte at jeg hadde tenkt å si opp jobben begynte han å hostet opp innvollene sine. Våknet da i min egen seng, mens Rekondo ligger å hoster smått i søvne... dritcreepy  [sad]

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #232 på: 27. jan, 2012, 14:13 »
Dette er en drøm, eller to drømmer, jeg hadde for noen uker siden, som jeg husker klarere enn vanlig.

Jeg er inne i et digert hvelvet rom, med et preg av falmet storhet, som en ruinert gotisk katedral. Det er natt, og månen kaster tynne striper lys gjennom tolv runde åpninger i taket. Jeg holder en eske i hendene mine, med en rekke isnkripsjoner inni. Jeg er med en større gruppe, og jeg vet at rommet, og esken, er en del av en gåte vi skal løse. I midten av rommet er det en rund brønn fylt med sand, og i midten av denne brønnen er det plantet en påle. På veggen overfor brønnen er det skåret ut et bilde, på en slik måte at objektene i bildet står fremhevet ut av veggen (emboss). Bildet er av en kvinne som kneler ved brønnen i midten av rommet, og skriver i sanden med en pinne. Bildet er tilvirket i noe som ser ut som gammel egyptisk, eller sumerisk stil. Håret til kvinnen har triangulær fasong, og er iført en tunika av noe slag. Jeg vender blikket mot esken. Oppi den er inngravert en rad sirkler, som er fylt ut i tiltagende, så avtagende grad, tolv i alt. Jeg kommer fort til konklusjonen at dette må representere månefaser. Ved hver av fasene er også et symbol. Jeg går til brønnen i midten av rommet, og ser opp. En av åpningene i taket rammer inn månen, som såvidt har begynt å avta. I esken har denne fasen en delfin som symbol. Jeg vet at dette symbolet står for lang levetid. Jeg har en følelse av å nærme meg svaret på gåten. Plutselig bryter en annen i gruppen ut "Det er Jupiter!" Alle er enig om at dette er den mest plausible teorien. Jeg irriterer meg, og er sikker på at det må være feil. Så våkner jeg.

Jeg ser på klokka. Den er fem om morran, så jeg legger meg til å sove igjen.

Jeg er ved hytta til besteforeldra mine i Nord-Etnedalen. Jeg er der sammen med en veninne av meg, og to andre bekjente. Jeg prøver å finne en del av et rekkverk hvor malingen har blitt slitt av, og metallet under er polert. Det er merker etter hvor jeg har kjempet mot demonene mine når jeg var liten. Jeg finner stedet, men de lar seg ikke interessere, de står litt lenger ned langs rekkverket og lar seg fascinere av maling som har begynt å skalle av. Jeg gir opp og går opp mot hytta. Veninna mi står der og river opp veggpanelet. Jeg prøver å prate henne fra det, men hun vil ikke høre. Så jeg går vekk, rundt hjørnet. Veninna min og de to bekjendte er borte, og jeg er med fetteren min. Vi går ned bakketoppen hytta ligger på, ned til stedet der grusveien fra Dalen blir til en jordvei. Det er en bom der vi ikke har sett før. Den er prydet med fossiliserte reptilhoder og rare mineraler, og bak bommen er en enorm versjon av Giacomettis katt. En mann kommer gående, han er en indianer, og det er han som har satt opp bommen. Jeg forteller ham at jeg synes bommen er fin, og han inviterer meg til huset sitt på te (eller kaffe, eller sprit, jeg husker ikke). Vi kommer fram, og hele familien hans er samlet i stua. De argumenterer for at det er deres bakketopp hytta ligger på. Jeg er uenig, og mener at bakketoppen er tilhørende tomta hytta er bygget på. "Åja, så hva heter bakketoppen da?" argumenterer indianeren som møtte oss ved bommen. Jeg kan ikke komme på hva bakketoppen heter, skammer meg, og tenker at det kanskje er de som eier bakketoppen allikevel. Jeg rekker akkurat å tenke "Hei vent, dette er Nord-Etnedalen, det er ingen indianere her" før jeg våkner, og får ikke sove igjen.

Jeg vet ikke helt hva underbevisstheten min prøver å fortelle meg her, det er en av de mest absurde drømmene jeg har hatt. Og så irriterer det meg at jeg ikke fikk vite det riktige svaret på gåten...

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #233 på: 30. jan, 2012, 10:01 »
noe som plager meg , mistet en venninne jeg har vært venner med i 17 år elns, vi er alt for ulike sånn er det bare. men neida når jeg prøver å ignorere dette helt og glemme at det en gang var oss som var gode bestevenner og hadde det gøy sammen skal selvfølgelig drømmene mine plage meg og si " jeg vet du savner Henne for faen, hvorfor ikke ta kontakt igen og prøve og bli venner?!!! HÆÆÆ??!"  mitt svar er enkelt, vi er for ulike, det fungerer ikke, sånn er det og sånn skal det være -.-"
« Siste redigering: 30. jan, 2012, 10:58 av Flame »

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #234 på: 04. mai, 2012, 10:22 »
I natt drømte jeg at jeg og Templa som var i fursuit (som jeg aldri har møtt) var i Danmark på furmeet i en stor campingvogn hvor det var ca 10 folk.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #235 på: 04. mai, 2012, 11:16 »
mye rart i det siste, kattunge, en fyr med emo hår , venninna mi som gjør mye rart,  det er bare surr så jeg husker ikke alt XD

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #236 på: 18. mai, 2012, 19:08 »
At jeg var med en annen som fisket, også fulgte ikke vedkommende med, men jeg så at fisken beit på åtet til den andre veldig ofte. Men den andre så det ikke. Og hvem jeg var med aner jeg ikke.

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #237 på: 30. mai, 2012, 11:45 »
At jeg var med en annen som fisket, også fulgte ikke vedkommende med, men jeg så at fisken beit på åtet til den andre veldig ofte. Men den andre så det ikke. Og hvem jeg var med aner jeg ikke.
Ooooooooh, spenenenene :D

Hadde en merkelig drøm igår kveld. Drømte at eg var våken hele natten, og når eg da våknet, så føltes det som om eg hadde vært våken hele tiden x) Eg var drittrøtt, endte opp med å legge meg igjen, for så å våkne igjen akkurat tidsnok til å rekke bussen. Pewh...

Klikketiklikk :D

MouseClick

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #238 på: 01. jun, 2012, 09:07 »
Har fortsatt ikke drømt på en god stund x.=.x

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #239 på: 01. jun, 2012, 22:46 »
Har ikke hatt noe særlig med drømmer i det siste heller, men for et par uker siden hadde jeg svært mange sære drømmer. Det mest interessanne er at alle drømmene jeg hadde i den perioden, uansett hvor sære de var, kunne relateres til en krise jeg holdt på å rydde opp i da.

for eksempel:
En av de mer sære drømmene jeg hadde var at jeg hoppet i fallskjerm, og så kolliderte jeg (i ganske lav fart) med soveromsvinduet mitt hjemme i Austevoll [w-dizzy].

Jeg har aldri hoppet i fallskjerm før, og selve opplevelsen i drømmen var mildt sagt interessan. Jeg fikk ikke panikk eller noe, men det hele var tvert i mot ganske avslappende og kontrollert. Jeg har derimot dykkerlappen, så jeg har tross alt kjent litt på hvordan det føles å være i vektløs tilstand (dog under vann).
« Siste redigering: 01. jun, 2012, 22:56 av pilosus »

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #240 på: 02. jun, 2012, 18:17 »
Jeg drømte at jeg var en mann. Det er jeg nå og da i drømmene mine. Uansett så hadde jeg en kollega som også var en mann. Vi var på et kjøpesenter og skulle spise middag der. Også ville han andre fri til en dame. Men hun var allerede gift og sa nei, så da begynte kollegaen min å skyte alle på kjøpesenteret.

Også våknet jeg fordi en edderkopp kravlet på hånden min.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #241 på: 02. jun, 2012, 20:31 »
Jeg drømte at jeg var en mann. Det er jeg nå og da i drømmene mine. Uansett så hadde jeg en kollega som også var en mann. Vi var på et kjøpesenter og skulle spise middag der. Også ville han andre fri til en dame. Men hun var allerede gift og sa nei, så da begynte kollegaen min å skyte alle på kjøpesenteret.

Også våknet jeg fordi en edderkopp kravlet på hånden min.

 [eek]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

NamNam

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 223
  • Meow.
    • Vis profil
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #242 på: 11. jul, 2012, 10:16 »
Altså, jeg drømmer ikke ofte, men nå de siste månedene har jeg hatt en drøm som liksom bare kommer og kommer. Har sikkert drømt den 12 ganger bare de 3siste månedene. -.-

Jeg og venninnen min skal ned i kantina på skolen. Men når jeg går ned trappene kan jeg se et litt kjent ansikt. Den fyren kommer løpenes mot meg, i full fart. Han tar et godt tak rundt meg og klemmer meg. Jeg ser på klokken (men jeg har enda ikke fått med meg hva den viser. c.c). Han som klemmer meg, har en venn i bakgrunnen, som sitter på et bord. Han sitter å maser om at fyren jeg klemmer og han selv må dra. Og på likt driver min venninne å maser om at jeg skal bli med henne å kjøpe mat, for det hadde jeg lovt henne! Men både jeg og han fyren tvi holder rundt hverandre, ingen vil slippe. Men etter litt over en time, prøver jeg å gi slipp. Han vil ikke slippe, men så hvisker han inn i øret mitt at han er glad i meg, og vil for alltid syntes at jeg er den fineste jenta han har møtt.

Også våkner jeg. ._. Drømmen er ganske fin den, men altså det er irr å ha den så mange ganger. -.-" Men også etter hver gang kan jeg liksom føle mer, og sånt. x3 Så jaja. >w<
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.


Zoxeb

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #243 på: 12. jul, 2012, 14:56 »
Drømte at jeg skulle hoppe uti et basseng. Det var bare et tynt lag med vann på toppen og ingenting under. Så da jeg skulle hoppe traff jeg bunn og våkna.

Piro

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #244 på: 12. jul, 2012, 15:10 »
Her tror jeg at jeg kan bidra litt, da jeg drømmer spaca drømmer hele tiden, og husker mange av de. :)

Begynner med en artig en.

Jeg husker ikke stort annet enn at jeg står ved en vanndam muligens ved siden av en klassisk amerikansk "landevei". Av en eller annen grunn så er det helt opplagt at jeg er Nicholas Cage >_<. Jeg står og ser på vanndammen da det plutselig kommer en hånd opp. Jeg er usikker på om hånden ønsker å dra meg ned, eller vil ha hjelp til å komme opp, men etter kort tid bestemmer jeg meg for å hjelpe denne personen i vanndammen (som tydeligvis er veldig dyp). Jeg tar tak i handa og drar mot meg da jeg plutselig ser ansiktet til Nicholas Cage (altså "meg selv") blir ganske mindfucked i dette øyeblikket, da jeg opplever at jeg drar "meg selv" opp av en vanndam, hodet gjør noe rart (som føltes nesten som et "kick" fra Inception, eller rettere sagt 10-20 kicks i løpet av ekstremt kort tid, som om jeg reiser tilbake "flere lag". Da våkner jeg, og er ganske forvirret.

Det var en drøm ^^

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #245 på: 12. jul, 2012, 15:29 »
Drømte at eg ble angrepet av måser, 52 stykker for å være eksakt (merkelig at eg husket det!) Så søkte dekning inn på ett sykehus og løpte gjennom korridorene til det var ingen igjen.
Også var det en episode hvor eg og en annen måtte gjemme oss for Godzilla som hadde invadert en by O_o Var sykt kick da eg lå og gjemte meg mens den gikk rett forbi..

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #246 på: 12. jul, 2012, 21:34 »
Drømte at eg ble angrepet av måser, 52 stykker for å være eksakt (merkelig at eg husket det!) Så søkte dekning inn på ett sykehus og løpte gjennom korridorene til det var ingen igjen.
Også var det en episode hvor eg og en annen måtte gjemme oss for Godzilla som hadde invadert en by O_o Var sykt kick da eg lå og gjemte meg mens den gikk rett forbi..

Hvordan fant du ut det var akkuratt 52 stk? Telte du dem en for en? owo
og det med Godzilla, er skremmende når du er i en slik situasjon x_x
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #247 på: 19. jul, 2012, 10:26 »
Jeg drømte noe utrolig sært for noen dager siden.
Husker det ikke så veldig godt, men jeg hadde lest om å 'styre' drømmer før jeg la meg.
I drømmen var det ett helt hvitt rom, og jeg så meg selv i tredje person 'styre' drømmene mine. 'Jeg' styrte mange forskjellige drømmer, men plutselig var rommet helt hvitt igjen. Så druknet jeg i FrossenHamburgere... o.O
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

RegaFox

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #248 på: 19. jul, 2012, 14:29 »
At franskmenn fra 1700-tallet innvaderer plassen jeg bor, men så kommer det en diger anthro bunny bamse (6ft) å redder meg o___o

Piro

  • Gjest
Sv: Ka drømmer du om?
« Svar #249 på: 19. jul, 2012, 16:10 »
Jeg drømte noe utrolig sært for noen dager siden.
Husker det ikke så veldig godt, men jeg hadde lest om å 'styre' drømmer før jeg la meg.
I drømmen var det ett helt hvitt rom, og jeg så meg selv i tredje person 'styre' drømmene mine. 'Jeg' styrte mange forskjellige drømmer, men plutselig var rommet helt hvitt igjen. Så druknet jeg i FrossenHamburgere... o.O

Høres ut som en artig drøm :)

Her har vi en annen drøm som jeg har drømt (2 versjoner av, men beskriver en av de).

Jeg og en gjeng med andre mennesker går på en bred vei gjennom en skog, vi er i en oppoverbakke, plutselig innser jeg at himmelen blir rød aktig, flammer overalt i horisonten (både i skyer og på bakken / bygninger) og at det regner meteorer og diverse. Det står ei jente ved siden av meg, som jeg av en eller annen grunn har sterke følelser for, vi ser på hverandre med tilfredstillende blikk, knytter lankene i hverandres og snur oss fremover så vi ser hvordan jorda går under. Også mulig at drømmen slutter med et "sjokk" av energi / luft / eksplosjon som kommer i mot oss. Har hatt denne drømmen to ganger som jeg kan huske, og jeg blir like fascinert hver gang ^^