Skrevet av Emne: Den trolig ikke så store din bil tråden  (Lest 77534 ganger)

MouseClick

  • Gjest
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #50 på: 25. mai, 2015, 05:12 »
Min lille kjærre xD
Veldig god bil, men endte dessverre opp som bulkebil :(

Coast Wolf

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Sover aldri til riktig tid...
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #51 på: 03. jun, 2015, 04:11 »
Ja ser det er en stund siden sist jeg la inn no i denne tråden.

Bilen som jeg kjøpte for omtrent to månder siden
1992 Bmw 520ia Touring (E34) som har omtrentelig 280.000km på tellern.
Noe slitent objekt men detta skal fint la seg ordnes.
Div små feil, Noe rust i kanaler, doble takluka funker ikke.

Fått på ny forskjerm, Ny lakka Nyrer, og satt inn anlegg(var ikke no der :-\ )
« Siste redigering: 03. jun, 2015, 04:14 av Coast Wolf »
Ask and u shall receive. var det noen som sa, og det gjør jeg å :3
FA - Twitter

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #52 på: 17. jun, 2015, 21:55 »
hadde bilen min på verksted i dag :P
bytta til nye sommerdekk og tok ein hjulstilling
så eg tankte at no som eg har grep var eg nøtt til å teste 0-100  :P   den klarer det på ca 8 sec

bilen er ein 2000 saab 9-5    170 hp med automat

vurderer å chippe og bygge den til ein saab 9-5 aero  og da har eg 250 hp og 350 nm   synest den godt kan gå litt berde:P

https://www.youtube.com/watch?v=8feFXv8zT7k

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #53 på: 25. jun, 2015, 00:57 »
Sunny-en

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #54 på: 28. jun, 2015, 06:47 »
He he   
min kjøretur til desucon slutta brått opp mot hardanger vidda  for nesten på toppen mast eg oljetrykk og no har eg rådebank i motoren    yey!!  ;p
så det blir ny oljepumpe. Glidelager. Pakningsett. Og kontroll av veiven nor eg kommer heim;p
eg håper bare at eg ikkje har skadet  rådene   stemplene eller ventilene.
men eg får sjå det på den lyse siden no har eg grunn til å overhale motoren;p.
må bare til lerdal å hente den med henger

Nozzythefox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
  • Telegram: @NozzyTheFox.
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #55 på: 05. jul, 2015, 20:16 »
Har hatt 4 "Kjelve biler" som eg kjørte rundt på gjorde med. alle var Manuell gir og eg fikk min første bil når eg ble 14.

første bil: Skoda Felicia pickup.
andre : Suzuki swift 1993
tredje: Bmw 318i 1993
fjerde: Opel vectra (98?) 1.6td

:3

den kjekkeste bilen var bmw'en som varmskarseg ^^
Lite flink med å ver sosial, ønsker å møte nye folk :3 Elske Subaru bilene og elsker også pc x3

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #56 på: 07. jul, 2015, 07:51 »
yey då har eg skaffet meg leiebil mens eg fikser min saab :P   
ein 91 mod alfa romeo 164  3.0 v6 ^^        den er gammel men sjukt gøy å kjøre og det er over 200hp ^^ og det er lite som slår lyden av italiensk v6:P
er faktisk den eg og eigaren demonterte motoren for noken år tilbake siden :P    den hadde registerhavari så vi byttet det meste av inmat :P

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #57 på: 17. jul, 2015, 22:35 »
då er dagens kosearbeid over :P    demonterte bunnpannen på bilen min og vasket den med diesel:P
eg fant ut ka som var grunnen til motorhavariet:P      det var ikkje bunnpakning på den så den har hatt oljelekaje runt heile bunnpannen
og oljesilen var tett og pga mangel på pakning så har oljepumpen sugd luft :P   
tusen takk til han som skifta turbo og rensa bunnpannen for ca 2 år siden som glømte / ikkje gadd å montere pakning

men men :P det blir bra med nye lager til veiv og råder og ny bunnpakning ^^

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #58 på: 19. jul, 2015, 22:14 »
Det ble spurt om hvilke(n) favoritt-/drømmebiler en har eller vil ha i en anna tråd her men som moderator Atrox gjorde oss oppmerksom på at det allerede var en biltråd her. Så da poster jeg jeg her i denna tråden, sia jeg antar at alt bilrelatert er mest ønskelig i denna tråden.

Jeg har allerede en av mine favorittbiler; en eks-militær 1981-modell Mercedes Benz Geländewagen 300gd den tidlige utgaven med doble dører bak ("låvedører"). Jeg kunne forsåvidt ha lagt ut bilde av den, men den er såpass lett gjenkjennelig at jeg velger å ikke gjøre det - ennå iallefall.
Den er i motsetning til de fleste g-wagen w460-typen original uten karosseribytte med nyere utgave på gammel ramme. Det er noe som skulle ha vært gjort på den som jeg ikke får gjort hverken sjøl eller av reparatøren jeg bruker fordi han ikke har vært borti differensialsperrer(låser akselen slik begge hjula på akselen dra sjøl om det har mistet grepet, uten sperra påmvil det ene spinne og det andre bare stå uten å dra), den bakre har satt seg, den fremre virker. Ellers alltid noe småplukk. Jeg har malt den for tre år sia, men antar jeg maler den om igjen kanskje neste år. Fortsatt militærgrønn, har den gamle forsvarets grønn men tenker å bruke den nye dersom jeg slipper å måtte bruke tokomponent maling.
Teknisk sett ellers er den ok, motor er gått ca.188 600km på de 34 åra den har rulla på veiene, den bør kunne rulle mye lenger med godt stell - en jeg prata med solgte sin 300gd når den hadde runda 1,5million km.. Men opp mot 2,1tonn og 88hk diesel gjør den ikke til noen racerbil - men jeg har ikke noen hastverk med å kjøre meg ihjel..
Har innredet den med hundebur (har hund, en såkalt grønsky; miks av grønlandshund og sibirian husky), spade, øks og kjettinger til alle 4hjula i tilfelle dårlig føre eller trær over veien ol på skauturer. Og takstativ i tilfelle frakt av materialer til hytta eller lengre redskap, ski ol. Det er en 7seters bil men baksetet er hevd ut (eller jeg bar det pent og pyntelig ned i kjellern da..), sjelden jeg har fler enn en med meg, de andre får nøye seg med klappsetene bakerst   [w-happy]

Ellers har fattern en willys mb jeep fra 1943 og en dodge wc54 ambulanse også den fra 1943 som det hender jeg kjører eller pusler med. Burde ha vært fiksa litt bremser på de men det er så mye anna å gjøre akkurat nå. Men tenker først å fikse bremsene på willysen sia de mest sannsynlig kun trengs å justeres. På dodgen må det byttes litt av delene. For bilder av bilenes utseende er det bare å gugle litt.

Ellers er jeg mer glad i veteranbiler og praktiske biler med god fremkommelighet enn de fleste moderne biler eller dedikerte sportsbiler, mulig jeg er litt sær der - men slapp av; det er ikke de eneste områdene jeg er sær på  [w-happy]

Foruten dette har jeg en snerten Suzuki Ignis 2005-modell som fattern disponerer. Overraskende god plass i den og brukbar fremkommelighet ift bilklassen..


Edit: Av sportsbiler så må jeg si jeg har mye sans for Mercedes-veteraner, det var en skikkelig stil over de synes jeg. Så jeg er ikke helt lukket for sportsbiler da  [w-happy]
« Siste redigering: 19. jul, 2015, 22:44 av Wolfheart »
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #59 på: 21. jul, 2015, 23:39 »
eg fant ett lyd opptak på mobilen som fekk meg til å inse at eg savner min første bil :/   ein 1994 volvo 850 med 2.5 rekke 5 motor på 144 hp
det finnes ikkje noke bedre lyd en fra ein rekke 5 motor det er noke heilt spesielt :P
brukte meir penger på den siste året eg hadde den en ka eg solgte den for :/

eg hadde full service med registerbytte
byttet alle foringene og motor festene til polytan foringer
og nye 17 tommer felger med federal dekk :/
og konge anlegg

nesten lyst og kjøpe den tilbake :P

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #60 på: 22. jul, 2015, 00:58 »
Rekke 5'er-lyd har jeg også haha, med hele 88hk!  [w-happy] Får 125hk ut av den med turbo, med såkalt svenskepumpe (som jeg antar kanskje kan være en type dieselpumpe) i tillegg kan effekten økes til mellom 180 og 200hk - men øker selvsagt belastninga på motoren også. Original er den kjent for å gå svært langt. Motoren er tilsvarende som i denna videoen, dog min bil er ikke rusten da (denna er visst en delebil). Samme motor ble brukt i personbilene, en om617 dieselmotor som er typebetegnelsen på den. Men ja ganske "karakterisk" lyd på denne rekke 5'ern ja  [w-happy] Herlig diksjon på karen i videoen!

https://youtu.be/VFuLGJxNCRY
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #61 på: 22. jul, 2015, 01:35 »
Rekke 5'er-lyd har jeg også haha, med hele 88hk!  [w-happy] Får 125hk ut av den med turbo, med såkalt svenskepumpe (som jeg antar kanskje kan være en type dieselpumpe) i tillegg kan effekten økes til mellom 180 og 200hk - men øker selvsagt belastninga på motoren også. Original er den kjent for å gå svært langt. Motoren er tilsvarende som i denna videoen, dog min bil er ikke rusten da (denna er visst en delebil). Samme motor ble brukt i personbilene, en om617 dieselmotor som er typebetegnelsen på den. Men ja ganske "karakterisk" lyd på denne rekke 5'ern ja  [w-happy] Herlig diksjon på karen i videoen!

https://youtu.be/VFuLGJxNCRY

det er noke heilt spesielt med rekke 5 :P   her er samme bil og motor som eg hadde       eg må ha meg ein 850 t5r bare for lyden :P
https://www.youtube.com/watch?v=kKwCqHua0X0


om meir magisk vist du tuner motoren :P https://www.youtube.com/watch?v=Vrehz_THCZ8
« Siste redigering: 22. jul, 2015, 01:37 av vinde »

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #62 på: 22. jul, 2015, 01:51 »
Hørte iallefall kun motorlyden på den da! I min G-vogn  så blir motorlyden blanda med vindstøy, resonans og dekkstøy(om en bruker mud-dekk eller all-terraindekk som jeg har på den da), så en får best inntrykk av motorlyden om en er ute og bilen kjører forbi en  [w-happy]  :P
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

yeahsure0

  • Gjest
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #63 på: 22. jul, 2015, 01:59 »
skulle ønske jeg hadde en bil å mekke på :( Ja, ja. Jeg får mekke på gressklipperen i stedet. (hvis jeg hadde en)

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #64 på: 22. jul, 2015, 02:15 »
det var gressklippere og generator motorer eg starta på :P og moped motor nor eg var 16
det er ein veldig fin start og du kan lære masse              top tip :P  vist du bygger ein 4 takter genrator motor og ikkje har bensin til å teste den så ikkje bruk ein gassbrenne med acetylen og oksygen :P    den starter og funker men du trasper motoren ganske fort og læreren klikker på deg ^^   

yeahsure0

  • Gjest
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #65 på: 22. jul, 2015, 02:26 »
det var gressklippere og generator motorer eg starta på :P og moped motor nor eg var 16
det er ein veldig fin start og du kan lære masse              top tip :P  vist du bygger ein 4 takter genrator motor og ikkje har bensin til å teste den så ikkje bruk ein gassbrenne med acetylen og oksygen :P    den starter og funker men du trasper motoren ganske fort og læreren klikker på deg ^^   
Haha lol [w-happy]. Og du snakker fra erfaring tipper jeg :P
« Siste redigering: 22. jul, 2015, 02:32 av yeahsure0 »

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #66 på: 22. jul, 2015, 02:31 »
hehe :P   ja  det vi fant ut er at nor du bruker gass som du blåser inn i luftfilteret så har du ikkje noke kontroll på turtallet :P   så det var fullt turtall med ventilflyt vist du veit ka det er :P    og det tok ca 15 sec før tenpluggen blei skutt ut fra toppen    men det var verd det ^^

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #67 på: 22. jul, 2015, 02:49 »
det er ein ting som eg har merka som er spesielt med meg nor det kommer til motoriserte ting :P og lurer litt på om det er andre som er på samme måte ^^

eg kan sitte i timesvis og høre på forsjellige motor lyder :P 
lite eksempel :P nor eg er ute og venter på noken så sitter bare og hører på bilen som kjører forbi og tenker på ka motor som sitter i den bilen og eg har altid lakt merke til kor mangen stempel og kordan kombinasjon di er i :P

eksempel 2 :P  siste måneden har eg hørt ein bil som kjører som ein idiot og med ein gang veit eg ka bil det er og 4 dager siden møtte eg bilen og eieren på bensinstasjonen og det var nøyaktig det som eg viste det var   ein toyota supra med 2jz motoren

dette er bare noke som har fasinert meg så lenge som eg kan huske og har altid undersøkt på kordan di forsjellige motorene er bygget
for noken måneder siden såg eg ett tv program der di snakket om hemi v8 motor og etter det var eg nøtt til å finne ut ka som er spesielt med hemi ergo eg brukte sikkert 2 timer bare på å søke det opp og husker det forsatt ^^ samme med v-tec til honda

er det meg eller er eg bare gal etter å finne ut kordan ting fungerer

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #68 på: 22. jul, 2015, 11:49 »
Skulle ønske jeg var slik jeg også, da hadde jeg hatt større forutsetninger for å få gjort noe på bilen sjøl. Noe har jeg klart da, men ikke nok til å basere alt vedlikehold på meg sjøl. Men lærer noe innimellom sjøl om det går noe treigt da..

Får Venstre som de vil må du lytte etter el-biler om ti år, og jeg står uten bil til å komme meg til flere av mine favoritt-turområder..  [w-mad]  Om de får gjennomslag for det er en anna ting, uansett er det kun symbolpolitikk og et forbud mot bensin- og dieselbiler vil skape et stort problem. Uansett går mye av "miljøvern" - politikken ut på bekostning av urørt natur for å få "rein luft". Norge kan ikke redde hele verden, de må faktisk se hva som skjer av forurensning i andre deler av verden og heller yte hjelp til å få en mindre forurensende teknologi ute i industrien der mm. El-biler hjelper kun lokalt, globalt bidrar de vel så mye som anna. Nei, iPhone på hjul skal jeg ikke ha..
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #69 på: 22. jul, 2015, 12:50 »
^  enig :P   lenge lever forbrennings motoren  [w-happy]

Coast Wolf

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Sover aldri til riktig tid...
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #70 på: 14. aug, 2015, 00:06 »
Plager meg att jeg ikke har fått bmw'n til å gå igjenn, bytta både sensor og bensin pumpe.
null effekt...
kommer ikke bensin fram til motoren. har ikke diagnose plugg, så får ikke skjekka computeren.
å kameraten min som hadde lova å hjelpe meg med å fikse bilen, vel han har ikke dukket opp enda.
Ask and u shall receive. var det noen som sa, og det gjør jeg å :3
FA - Twitter

Snowtail

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 71
  • Heisann alle sammen
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #71 på: 06. okt, 2015, 14:24 »
Da har jobben bynt med å forberede audien til vinteren.. Is skrapa ble brukt for første gang i morres og motorvarmer kabelen er tadd fram.. Mangle egentlig bare vindusviskere og piggdekk.. Men men.. Bynner ikke å snø før i neste uke ^^

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #72 på: 07. okt, 2015, 20:43 »
Plager meg att jeg ikke har fått bmw'n til å gå igjenn, bytta både sensor og bensin pumpe.
null effekt...
kommer ikke bensin fram til motoren. har ikke diagnose plugg, så får ikke skjekka computeren.
å kameraten min som hadde lova å hjelpe meg med å fikse bilen, vel han har ikke dukket opp enda.

240-en min hadde problemer med at det lå for mye dritt i bensintanken slik at bensin slangene ble tettet, men det har du sikkert sjekket allerede >.< e34 er favoritt bilen min <3

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #73 på: 12. okt, 2015, 13:37 »
Er et par måneder siden jeg kjøpte bilen men her er den :3

Toyota GT86 2012

Ingen modifikasjoner per idag bortsett fra felger og større dekk (225/40R18)

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Den trolig ikke så store din bil tråden
« Svar #74 på: 12. okt, 2015, 18:49 »
hadde jo bilen min på verksted forje uke :P di brukte 20 min på bilen og rullet den fint ut igjen ^^
så no leiter eg etter ny motor :P for den eg har er ikkje det noke vits å fikse ^^   
var ikkje heilt det svaret eg ville ha men men what can you do, rekner med 8-10k for ny motor og ca 4-5 for at noken skall bytte den svart  [w-happy] er nesten på grensen til å kaste bilen siden den er verd ca 25-30k
så eg får utsette sparing til ein går og grønn fluffy ting ^^ bilen er viktigere