Skrevet av Emne: Verksted/ kreativ sweatshop?  (Lest 2266 ganger)

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Verksted/ kreativ sweatshop?
« på: 29. mai, 2010, 17:15 »
Lei av skumgummi-biter under sokkene og pels i bihulene? Det kjenner jeg at jeg begynner å bli hvertfall. Så det slo meg at det hadde vært digg å hatt et sted hvor jeg bare kunne ha rotet spredd utover hele tiden og kunne gå fra uferdig arbeid og komme tilbake til det uten at noen har spist middag oppi pelsen min i mellomtiden feks.

Så kom jeg til å tenke på. Hadde det vært en ide å leie et lokale en gjeng sammen hvor vi kunne ha masse arbeidsplass og lagringsplass? Jeg har for eksempel ekstremt lyst til å ta opp maling igjen,  men det er virkelig ikke plass til å ha staffeliet stående fremme i leiligheten.  I tillegg er det all pelsen jeg leker med om dagen. Og jeg har ikke engang flateplass nok til å ha en fast symaskin..

Jeg har kommet over et par steder som kunne fungert veldig bra, men det forutsetter selvfølgelig at vi blir en del som går sammen om det, så det ikke blir alt for dyrt.

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=22205886&subMarket=FINN   <-- har sendt mail for å spørre om pris. Synes lokalet så veldig lovende ut!!


http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=19311024&subMarket=FINN


Er det flere som synes dette høres så bra ut at de kunne vært interessert til være med?
My personal space, respect it!

Cyrio

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Verksted/ kreativ sweatshop?
« Svar #1 på: 29. mai, 2010, 17:19 »
Det vet du jo allerede, men megmegmeg!
Veldig interessert i dette. =)
så +1 person der.

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Verksted/ kreativ sweatshop?
« Svar #2 på: 29. mai, 2010, 17:41 »
Skulle ønska eg budde i Oslo nå  [sad]

Darkferal

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • Who am I? Who wants to know?
    • Vis profil
Sv: Verksted/ kreativ sweatshop?
« Svar #3 på: 29. mai, 2010, 17:45 »
jess, er med på dette.
er greiere å ha ett sted å få kunne jobbe og få sammarbeide med andre hvis
man skulle ønske det, plus att det kan bli litt mye rot med å jobbe hjemme.
We all hunger for family, unity and belonging, but those three come at a hell of a cost.

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Verksted/ kreativ sweatshop?
« Svar #4 på: 03. jun, 2010, 22:32 »
Ny info!

Av dere som allerede har meldt interesse, og eventuellt hvis det kommer nye til: hvor mye ville dere vært villige til å betale for tilgang til et slikt litt mindre verksted? (type et eller fler rom i kollektiv)
Alle vil ha plass til egen pult og hylleplass for lagring osv. Pluss tilgang på større gulvplass til feks klipping av større stykker pels.

Jeg spør rett og slett fordi jeg etterhvert muligens får et rom ledig som jeg kan leie ut. Ergo, hvorfor ikke bare flytte verkstedet hit, i stedet for å leie et helt nytt lokale tenkte nå jeg for meg selv...
My personal space, respect it!