Skrevet av Emne: Fader meg og, jeg er deprimert igjen  (Lest 2198 ganger)

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Fader meg og, jeg er deprimert igjen
« på: 19. nov, 2010, 17:46 »
Pokker nedfor igjen, blir så merkelige av meg, når jeg er deprimerte.
denne ganngen er det hovedsaklig at ei av venninene mine har akurart komt seg ut fra sykehuset, og hu ser ut som skinn og bein
-> dakkar har vært i komma i ca 4 mnd,,,,
Ble så deppa når jeg såg na, sukk gleder meg til at hun kommer i bedre form,  [sad]

Og så har jeg liksom helt mistet formen for å gjøre det med livet som jeg ønsket at jeg skulle gjøre..
Så nå sitter jeg bare her, og har ingen ide'er om hva jeg skal bruke fremtiden på....
 [sad]

"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Fader meg og, jeg er deprimert igjen
« Svar #1 på: 19. nov, 2010, 18:34 »
vær gang jeg er deppa er det bare en tanke som hjelper

og den tanken er: Hakuna Matata


jeg så godt som "dør" (biledlig) av ensomhet nå for tia, jeg har ingen grunn til å være deppa egentlig for sånn er livet. det har sine oppturer og nedturer, og jeg vet at alt kommer til å orne seg tilslutt  [w-happy]



ønsk venninen din god bedring fra meg forresten ^^


jeg kommer nå til å ta meg en god gåtur i månelyset det er noe som sender tankene langt av sted, og langt vekk fra alt trist i verden ^^
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Fader meg og, jeg er deprimert igjen
« Svar #2 på: 23. nov, 2010, 00:11 »
Vær glad for at veninnen din klarte seg så bra som hun gjorde, ver taknemmlig for det du har. Sett deg ned trek pusten dypt og visualiser hvor du vil være om noen år.

Jeg har et sitat fra et annet forum jeg tenkte kunne være til hjelp.
Beklager at jeg skriver dette på engelsk, jeg har ikke tid til å oversette det.

Well I`ve been reading this book called Dynamic thought: by Henry Thomas Hamblin.
And It`s helped me a lot.
Now the main point of the book is, You are what you think.
Now if you think you`re worthless and you suck you eventually will.
Negative thoughts bring more negative thoughts.
Basicly you just need to focous on  staying positive, not an easy task I know.
It will seem incredibly hard at first. The trick is to affirm only good things in to your life, by telling your self I can do it.
And deny everything that is negative. This is not being naive, but rather, surounding yourself with positive energy, not letting circumstances drag you down.

Oh, woe is me, how can you know the pain that is my miserable existance, you may cry, from your darkened rooms, whilst listening to Him or something equally depressing.  
Cause when enough pepole say you`re worthless you eventyally start beleiving it.
Let me let you inn on a little secret, Two months ago I had a nervous breakdown, wich cost me my job. Now I`ve found a new, one with less work and better pay.

So, what made me snap out of it? what made me beleive in myself?
It was at my darkest moment when the realization hit me, I am ment for more than this, I have a higher purpose. Beleive that you alreaddy have everything inside you in order to suceed, no matter what others tell you, because you have.
You have to stop judegeing yourself negatively.
Often when pepole are judeging something you`ve made or done, they are really just judging their perseption of it.

So basicly, you just have to learn to love your self, yes I know this may sound cliched or even perverse to some. But this is not a selfish kind of love, for when you love your self, you can love others more fully, because there is more love to give.
You wouldn`t want to hurt or think ill of some one you love, so why should you treat yourself any differently.

Know that you are not your physical body, know that you are not your thoughts. But that wich observes, you are life itself, you are infinate posibility.
When things seem to go against you, stop and think what am I leaning from this experiance, how can it make me stronger?

For you see, there is always a reason the way things are as they are.
Do this and you will slowly, start to develop, getting better, stronger.
With this sort of mental attitude, you will start to subconciously take actions to get you moving along. You will not by marely thinking about it, but by your actions, driven by subconcious desire attract things, pepole and events in to your life, that will lead you on your path. (yes this is the key prinsiple in the secret everybody`s been talking about.)

I myself have done this, while I wouldn`t say I have gotten everything I want from life, I am a hell of a lot closer now. I can do things, I thought I was incapable of, and who knows what I will acheive later on?

Never let go of your dreams, stribe to fulfill them, and know that the bloodied march that will scar it`s marks upon you will make the taste of victory all the sweeter.

Well, that was a rather long rant, but I hope someone finds it usefull.

With that I`ll leave you with some inspirational music,

http://www.youtube.com/watch?v=cv5wqQgX88w

http://www.youtube.com/watch?v=KKquVHHlhAI

Hvis noen føler for å snakke, så finner dere meg på msn, på knappen  til venstre der.
« Siste redigering: 23. nov, 2010, 00:17 av Ziggy_wolf »

TheSpottedCow

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Fader meg og, jeg er deprimert igjen
« Svar #3 på: 23. nov, 2010, 01:20 »
det er ikke stas å være deppa. er ned i en dal selv nå og jeg har funnet ut for min del at dyr har en veldig positiv innvirkning. her om dagen gikk jeg bare sammen med hestene å så på dem herje, leke og spise. vist du har en stall i området ville jeg ha hat en tur ditt å bare hilst på hestene. de har en egen evne til å vekke gnisten i inni enn. seff ikke gå til den mest hissige hesten i stallen men fin en du får kontakt med. 
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Immortal Bat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 91
  • Hei, kropp. Vil du ha litt sjokolade?
    • Vis profil
Sv: Fader meg og, jeg er deprimert igjen
« Svar #4 på: 30. nov, 2010, 18:13 »
Jeg er også sånn at jeg blir veldig påvirket når andre har det vondt, fordi jeg har en sykdom som gjør at det svinger en del. Og jeg merker at det hjelper med kosedyr eller levende dyr av et eller annet slag når det røyner på. Har man ikke det, funker det også bra med hodeputen. Ikke vær redd for å gråte. Å gråte kan hjelpe i massevis, og det er bedre å få det ut enn å sitte hele dagen og skjule for alle andre at du har det grusomt. Har prøvd det noen ganger, og da sprakk jeg på bussen... Vet ikke om dette er så veldig gode råd, men jeg har også to til som fungerer veldig bra for meg.

1: Skriv! Skriv alt som er galt. Jeg skriver gjerne dikt. Som rimer (ikke nødvendig egentlig). Når jeg skriver med rim, må jeg konsentrere meg om å finne ord som passer, og da får jeg et litt annet perspektiv på ting. Er du i en sorgprosess fordi du har mistet noen, hjelper det også å skrive brev til vedkommende som er død.

2: Lag en spilleliste med den beste musikken du vet, kanskje den med de dypeste tekstene. Gå en tur en kveld, et sted ikke alle går, i tilfelle du må gråte underveis. Eller løp alt du har. Løp til det river i lungene. Eller jogg en rolig tur.

Til sist sender jeg en klem, og sier lykke til :)
Min deviantART: http://jenvick.deviantart.com/

After the wreck, I picked myself up, spread my wings, and flew away.