Skrevet av Emne: Design-utfordring!  (Lest 3227 ganger)

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Design-utfordring!
« på: 29. nov, 2010, 22:55 »
Vel. Som mange av dere vet, så kan jeg overhodet ikke tegne. Og i tillegg har jeg hatt en kunstnerisk sperre ganske lenge nå. Den gode nyheten oppi dette, er at jeg kjenner muligens at litt inspirasjon er på vei tilbake! Men jeg kan jo fortsatt ikke tegne :/

Så her er greia:

Jeg ønsker herved å utfordre alle de dyktige tegnerene her på forumet til å designe en gøyal karakter som de kunne tenke seg å se bli virkeliggjort i form av en fursuit! Fortrinnsvis ikke en egen fursona, med mindre man da tåler å se noen andre løpe rundt i suiten eller ender med å ville ha den selv da :P

Dette er i utgangspunktet en veldig egoistisk utfordring, uten annen premie enn selvfølgelig heder og ære til de designene som eventuellt blir brukt, og selvfølgelig gleden av å få sett en egentegnet karakter bli bragt til liv. MEN dersom jeg skulle ende opp med å lage en (eller fler) skambra suit(s) basert på noen av deres design, som plutselig blir superpopulær osv, så kan vi jo diskutere videre om det burde belønnes på noe flott vis. :)

Så gå helt crazy bananas alle tegnere og skap noe litt utenfor boksen så vi får markert de norske pelserne på verdenskartet en gang for alle!

Og bruk gjerne Pickled_lemur på furaffinity feks. som inspirasjon. Der er det en hel del herlige karakterer ;)
My personal space, respect it!

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Design-utfordring!
« Svar #1 på: 30. nov, 2010, 03:11 »
woot! nå har jeg noe å gjøre på sykehuset :'D

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Design-utfordring!
« Svar #2 på: 30. nov, 2010, 06:30 »
Pokker... Nå har du fått meg i gang.
**Begynner å skrible ned ideer**


Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Design-utfordring!
« Svar #3 på: 30. nov, 2010, 07:12 »
er det lov å bestikke noen andre til å få en godt beskrevet karakter ned på papiret? :p

siden alt jeg tar i av tegnesaker bare tar fyr : <

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Design-utfordring!
« Svar #4 på: 30. nov, 2010, 07:28 »
er det lov å bestikke noen andre til å få en godt beskrevet karakter ned på papiret? :p

siden alt jeg tar i av tegnesaker bare tar fyr : <
aww'h, stakkars...

Selv har jeg mer problemet med å få det ned x_X


ska se om jeg kan finne på noe... Nifeline; No deadline?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Design-utfordring!
« Svar #5 på: 30. nov, 2010, 14:42 »
Argh, curse ye tegnesperre, så får ty til en tekstbeskrivelse.

Dyreart: Chimera. Blanding mellom fugl, øgle og rotte.

Generell struktur
Fuglehode.
Har avlange ører som strekker seg bakover og har en raglet ytterkant. Eksempel: Kanten på denne fjæren.
Nebbet dens er lik finker, men har en kløyd slangtunge.
Nebbet har også et lite dråpeformet felt på hver side, som "faller" fra øynene dens.
Øynene har ingen pupiller, men i steden er ensfarge og har et merke veldig lik månen og solen på dette bildet.
I pannen har den et lite felt som mangler pels og går rett inn på beinet. I dette feltet ligger en liten rund krystal som gjenspeiler symbolet i øynene.

Mesteparten av kroppen har en brun og ganske jordnær farge. Unntak er en enormt fargerik rygg.
Den har 3-5 (oddetall) rader som følger ryggraden hvor fargene speiles på hver side (sentrert lang ryggraden).
Denne fargeforskjelller starter i fra det pelsløse feltet i pannen og bakover til halefestet.
Selve halen er derimot helt tom for pels, ganske lik en rotte.

Beinene dens gjenspeiler fargekombinasjonen til resten av kroppene.
Helt ytterst følger den samme farge kombinasjon som langs ryggraden, mens resten (mesteparten) er brun.
Selve hendene/bena er øgleaktige.


Tanker
Originalt en ukjent fugleart som har blitt endret av krystalen i pannen.
Området rundt krystalen er en tidligere skade, og krystalen hindrer hud/hår i fra å gro der.
Øynene gjenspeiler krystalen for å vise dens totale makt over kroppen.
Tåremerket på nebbet er også for å vise kroppens tapte kamp, og er den eneste delen av kroppen krystalen ikke har fått endret.
Fargekombinasjonen er også valgt for å vise at krystalen har gjordt den tvekjønnet. Mange fugler har fargerike hanner og nøytral fargede hunner. Denne er begge deler.


Tillegg
Hvis noen har lyst kan de gjerne ta over den og gi den form. Akkurat nå er den eierløs.
Truth to be told, så føles det mer som at den skapte seg selv enn at jeg gjorde det. [eek]
« Siste redigering: 30. nov, 2010, 14:57 av Dax Cyro »

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Design-utfordring!
« Svar #6 på: 30. nov, 2010, 15:31 »
Wolfglow:  WHAT? Sykehus hæ??

Skarpen: Seff er det lov!

Wolftale: Helt riktig! No deadline.  Jeg trenger bare ting å jobbe med for å få rævva i gir.

Har endelig gjort gode resultater på toony-eyes i fursuithode. Så litt crazy characters er helt lov :)
My personal space, respect it!

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Design-utfordring!
« Svar #7 på: 30. nov, 2010, 15:43 »
Okai :3 sitter å prøver å se for meg no, dog vet jeg ikke hvor vidt det vil passe til toony style

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Design-utfordring!
« Svar #8 på: 30. nov, 2010, 16:47 »
Det behøver absolutt ikke passe til toony. Totalt frie tøyler :)

Og om det er tegnet anthro eller feral spiller heller ingen rolle
My personal space, respect it!

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Design-utfordring!
« Svar #9 på: 30. nov, 2010, 20:47 »
Først startet jeg med ett design, syns det var stiligt, og lekte med "Hue/Saturation" verktøyet i photoshop, og fikk mange fine resultater. så her er fet bare å velge og vrake:


ORIGINAL:


VERSON 2:


VERSON 3:



C: haev fønn.

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Design-utfordring!
« Svar #10 på: 02. des, 2010, 21:08 »
Thankyou gluffie!! Inspirasjon lenge leve!
My personal space, respect it!