Skrevet av Emne: Hvordan feirer dere jul?  (Lest 1662 ganger)

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Hvordan feirer dere jul?
« på: 24. des, 2012, 14:12 »
Norge er jo et flerkulturelt land, og vi feirer kanskje jul på forskjellige måter. Hva spiser dere? Hva gjør dere? Del dine måter å feire jul her  [w-cool] [w-happy]

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Hvordan feirer dere jul?
« Svar #1 på: 24. des, 2012, 14:28 »
I år skal jeg feire jul hos mamma, og der blir det ribbe, medisterkaker og pølser. Blir vel kanskje riskrem med mandel til dessert,
og etter all maten er spist, blir det kaffe of kaker, og gaveutlevering. Må sikkert dele ut gaver med lillesøstrene mine i år (vanligvis
er det jeg som går og deler ut gaver), så blir det å pakke opp :)

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hvordan feirer dere jul?
« Svar #2 på: 24. des, 2012, 15:17 »
I år feirer jeg jul med mamma, så hele slekten kommer på besøk. som til tider er ganske irriterende  :( ...
Vi starter med å spise pinnekjøtt, ribbe, og jule pølser sånn klokken 6/18:00... så ser resten av familien på tv..... vet ikke hva de ser på for jeg spiller ;D så spiser vi riskrem og kaker... å etter flere timer med venting kan jeg kaste meg over gavene mine :D :D :D

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Hvordan feirer dere jul?
« Svar #3 på: 24. des, 2012, 16:29 »
Man må ikke glemme at i flerkulturelle land, er det folk som feirer andre høytider enn jul, da. Det er vel en av hovedgrunnene til at Norge er et flerkulturelt land også. Det er ikke de forskjellige måtene folk feirer jul på som gjør Norge flerkulturelt.

Jeg feirer ikke jul. Vi har god middag, men det er ikke noe annet til det. Feiret Hanukka for litt over en uke siden, som varte i åtte dager. Er litt på grunn av jula at vi har gått over til jødiske høytider. Men folk skal få ha sine egne meninger. Også er vi faktisk religiøse da, i motsetning til veldig mange andre.

Ellers har vi pretty much en god feiring i åtte dager, istedet for to-tre dager. Så skal vi på juleselskap til ei venninne av mor den 4. juledag, men det er kun på grunn av ren tradisjon.

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Hvordan feirer dere jul?
« Svar #4 på: 24. des, 2012, 23:21 »
Vel, jeg feirer to juleaftener, fordi jeg har skilte foreldre. Det er masse styr og ikke like fantastisk som mange skulle tru. Vi spiser pinnekjøtt hos begge parter, men resten av julefeiringen er veldig anderledes.
Hos far min har vi mandel i grøten, vi har bordbønn, og vi leser juleevangeliet. Hos mor min er vi lite høytidelige med det meste, og ikke går vi i særlig finstas heller.
Hos mor min kommer det sjelden folk. Vi er bare mine to søsken, stefar og mor, som er rimelig greit.
Hos far min derimot, kommer det enten en skokk med folk, eller så drar vi til noen.

C: god jul da.
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky