Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4811978 ganger)

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22350 på: 04. nov, 2016, 05:54 »
Spurte om dine tanker rundt hans syn på temaet, trenger ikke være nedverdigende for det =)

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22351 på: 04. nov, 2016, 10:50 »
Ser at det er en del politikk diskusjoner. Greit det da. Men må kunne si at det føles veldig godt å fylle 20 år i dag. Fikk ei flaske konjakk fra sjåførene på jobben. sjefen tok med sjokoladekake.. og som om ikke det var nok. Jobben spanderer pizza på meg.  ahhhh det er så godt å ha bursdag
« Siste redigering: 04. nov, 2016, 10:55 av Warius »
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22352 på: 04. nov, 2016, 11:03 »
^Heldig du! Jeg var heldig nok til å lage min egen ostekake jeg og kjæresten spiste mens vi så film da jeg ble 20. Ingen andre brydde seg så forferdelig mye :C

Gratulerer med dagen da! Håper du får en fin dag :)
----


Jeg liker at legen min mener jeg skal sette opp insulin nivået som går inn hver time fra insulinpumpa, mens jeg vokner VÆR eneste dag med hypoglycemi. HALLO I LUKA. Jeg syns ikke det er koselig å vokne med lavt blodsukker, spesielt siden jeg vokner så seint med det... :( uff.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22353 på: 04. nov, 2016, 11:16 »
Ser at det er en del politikk diskusjoner. Greit det da. Men må kunne si at det føles veldig godt å fylle 20 år i dag. Fikk ei flaske konjakk fra sjåførene på jobben. sjefen tok med sjokoladekake.. og som om ikke det var nok. Jobben spanderer pizza på meg.  ahhhh det er så godt å ha bursdag
Man fyller 20 kun en gang i livet!

Må nytes, spesielt når sjefen tar med kake og får pizza spandert!
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22354 på: 04. nov, 2016, 13:53 »
Yakamaru, jeg synes du har en liten dobbel standard i politikken her. Veldig synlig at du har bias for trump når du slår ned på tingene hillary har ljugd om, men skylder på "slip of the tongue" og media-søkelys når trump gjør det samme. Du bortforklarer sitatene om at Mexico sender ut mordere og tyver med snakk om illegale immigranter. Ja, det er illegale immigranter i USA, vi vet det, men at trump mener at Mexico sender de til USA er bare idioti fra hans side.
Og jo, han har fornærmet veteraner. Veteraner ble fornærmet fordi han mente at de med ptsd ikke var sterke nok.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Din status!
« Svar #22355 på: 04. nov, 2016, 15:11 »
Har dessverre ikke tid til å gå inn i lengre diskusjoner med mange lenker til sitater og nyhetsartikler, men bare for å klarifisere så kan jeg kort si at episoden med McCain som jeg siktet til var denne, hvor Trump sier: "[McCain's] a war hero 'cause he was captured. I like people that weren't captured, okay?"

Det er ingen mangel på smakløse og hårreisende utsagn Trump har kommet med (som han heller ikke har beklaget seg for). Mye å velge i. Det skremmende er at Trump fortsatt er en populær kandidat hos mange. Det å ikke offentliggjøre sin selvangivelse burde være grunn nok til å styre unna, da åpenhet (transparency) er noe av det aller viktigste når man inntar et politisk verv.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22356 på: 04. nov, 2016, 17:55 »
Yakamaru, jeg synes du har en liten dobbel standard i politikken her. Veldig synlig at du har bias for trump når du slår ned på tingene hillary har ljugd om, men skylder på "slip of the tongue" og media-søkelys når trump gjør det samme. Du bortforklarer sitatene om at Mexico sender ut mordere og tyver med snakk om illegale immigranter. Ja, det er illegale immigranter i USA, vi vet det, men at trump mener at Mexico sender de til USA er bare idioti fra hans side.
Og jo, han har fornærmet veteraner. Veteraner ble fornærmet fordi han mente at de med ptsd ikke var sterke nok.

Mexico gjør ikke noe med alle de kriminelle som krysser grensa og praktisk talt hjelper at problemet med illegale kriminelle øker i USA. Ved å ikke gjøre noe med det. Og nei, jeg bortforklarer ingenting. Jeg henviste til illegale som driver med kriminelle handlinger og som Trump siterte.

http://www.informationclearinghouse.info/article43801.htm

“When do we beat Mexico at the border? They’re laughing at us, at our stupidity. […] When Mexico sends its people they’re not sending their best. They’re not sending you; they’re not sending you. They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists, and some, I assume, are good people. But I speak to border guards and they tell us what we’re getting.”

Drar du i krig og er ikke mentalt forberedt og/eller sterk nok mentalt til å se all den dritten for deg selv om hva krig medfører hva er det mest sannsynlige resultatet? PTSD. Han snakket kun sant. Og sannheten er at veteranene som ikke var forberedt nok mentalt lider av PTSD og trenger den hjelpen de må ha for å komme seg over det noe de ikke har fått av etablissementet, noe de har lovet i mange år. Trump skal gjøre noe med det.

Skjønner ikke problemet med å si at de som lider og som har problemer trenger hjelp. Har man et problem er det viktig å si at man har et problem og få hjelp til å få gjort noe med det.

https://www.youtube.com/watch?v=EJx03GPYkCo

Jeg har ingen dobbel standard. Trump lyver ikke. Hva er det han lyver om? Hillary har lyvet gjennom hele karrieren sin og driver fortsatt med det. For ikke å snakke om alt WikiLeaks slipper ut. Hillary lyver til Kongressen under ed. En god del av hva de slipper ut er allerede hårreisende, og de vil slippe ut enda mer. Utrolig at folk støtter en kvinne som ikke har gjort noe annet enn dritt i 30 år.

Når det gjelder hans "slip of the tongue": I første debatten hadde ikke Trump noe som helst erfaring med en slik debatt og "sensoren" var ganske biased mot han. Det var praktisk talt en 2 mot 1. I den andre var det praktisk talt 3 mot 1. Når en påstått "nøytral" sensor eller sensorer tar side i en debatt er de ikke en sensor. Den tredje debatten gikk mye bedre med han fra Fox: Han avbrøt ikke Trump konstant og viste respekt for begge partier.

Har du sett hvordan massemedia oppfører seg når det gjelder Trump? De gjør nesten ikke noe annet enn å henge seg opp i ting som ikke spiller noen rolle for presidentløpet som for eksempel den private videoen for 11 år siden, tar hva Trump sa om veteraner ut av kontekst, påstår at alle meksikanere er illegale og kriminelle mens de gidder knapt å ta opp WikiLeaks og hva de slipper ut. CNN sa at det var "ulovlig" å lese emailene. Noe det ikke er. Massemedia er biased som faen. En grunn til at kun 5% av befolkningen faktisk tror på hva som massemedia sier.

Og at Trump leder i nesten alle polls, selv inkludert de som er tungt biased mot han sier kanskje litt.
Har dessverre ikke tid til å gå inn i lengre diskusjoner med mange lenker til sitater og nyhetsartikler, men bare for å klarifisere så kan jeg kort si at episoden med McCain som jeg siktet til var denne, hvor Trump sier: "[McCain's] a war hero 'cause he was captured. I like people that weren't captured, okay?"

Det er ingen mangel på smakløse og hårreisende utsagn Trump har kommet med (som han heller ikke har beklaget seg for). Mye å velge i. Det skremmende er at Trump fortsatt er en populær kandidat hos mange. Det å ikke offentliggjøre sin selvangivelse burde være grunn nok til å styre unna, da åpenhet (transparency) er noe av det aller viktigste når man inntar et politisk verv.

Fin video. Massemedia bias på sitt beste. Sannheten gjør vondt for mange fordi de ikke liker den. McCain var mer eller mindre nederst i klassen sin. Noe som mest sannsynlig hjalp med å føre til at han ble fanget i første omgang.

Hvorfor er McCain kjent? Fordi han ble fanget. Hva med alle de andre som også ble fanget?

http://ijr.com/2016/09/693538-14-medal-of-honor-recipients-endorse-trump-and-their-reason-has-everything-to-do-with-veterans/
^ Veteraner som støtter Trump.

Når det gjelder selvangivelsen hans: Han trenger ikke å slippe den ut. Om han vil slippe den ut eller ikke er opp til han. Det står ingenting i loven der borte om at alle som løper for POTUS SKAL slippe ut selvangivelsen sin. Det har kun blitt en vane.

Når det gjelder (transparency):
https://www.youtube.com/watch?v=d8FtqzdiYFU

^ Å lyve til Kongressen under ed skal ignoreres? FBI var nesten på vei til å kollapse på grunn av alle som ikke var enige med Comey når Comey droppet saken mot henne.

Vil heller ha en dust enn en som er "two-faced": Sier noe til det offentlige og noe annet til det private.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22357 på: 04. nov, 2016, 18:26 »
Desuconi morgen. Det blir gøy! Jeg har Sommerfugler i magen. ;D

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22358 på: 04. nov, 2016, 18:36 »
Nei. "mexico sender voldektsmenn" og "Mexico gjør ikke noe med det" er en vrangforestilling. Mexico deporterer ingen til USA eller ber dem infiltrere landet,og hvilket land er det som hindrer folk i å emigrere, lovlig eller ulovlig i fredstid? Folk drar til USA fra mexico på egen hånd. Mexico er ikke en del av dette.
"Trump lyver ikke" tar kaka for min del. Har du lest aviser i det siste? De har jo hatt sammenligninger over hvem som lyver mest i debattene. Eller er det også massemedia sitt bias?

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22359 på: 04. nov, 2016, 19:10 »
Refleksjon er forøvrig en fin ting

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22360 på: 04. nov, 2016, 21:42 »
Nei. "mexico sender voldektsmenn" og "Mexico gjør ikke noe med det" er en vrangforestilling. Mexico deporterer ingen til USA eller ber dem infiltrere landet,og hvilket land er det som hindrer folk i å emigrere, lovlig eller ulovlig i fredstid? Folk drar til USA fra mexico på egen hånd. Mexico er ikke en del av dette.
"Trump lyver ikke" tar kaka for min del. Har du lest aviser i det siste? De har jo hatt sammenligninger over hvem som lyver mest i debattene. Eller er det også massemedia sitt bias?
Jeg leser verken aviser eller nyheter fra massemedia da 80% er ubrukelig kjendissøppel, 10% propaganda og de resterende 10% drittslenging. Propaganda og drittslenging som veldig ofte blir tatt ut av kontekst, vridd og snudd på for å drive en propagandamaskin. En maskin som folk våkner opp til at ikke har dems beste interesser i tankene.

Som sagt tidligere er han veldig oppegående. Videobevis er ikke vanskelig å finne. Hjelper lite å si "han lyver" uten å faktisk ha bevis for det.

For å sitere Christopher Hitchens: That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

Massemedia har drevet og lyvet i mange år. Se på hvordan media i Britannia forholder seg til Brexit. Mest tragiske jeg noen gang har sett. Når media slutter å fortelle sannheten og heller starter å dytte på med en agenda og propaganda er det på tide å si farvel til dem.

Medias jobb er å fortelle sannheten. Ikke drive propaganda og drittslenging. Noe massemedia ser ut til å glemt totalt.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22361 på: 04. nov, 2016, 22:48 »
NRK har en måling her https://www.nrk.no/urix/faktasjekk-viser-at-trump-og-clinton-loy-i-presidentdebatten-1.13172230
Om referansene fra NRK er feil fordi NRK er massemedia med bias og propaganda ser jeg ikke noe grunn til å fortsette noe diskusjon.

Bluie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
  • Be proud of who you are
    • Vis profil
    • FA Profil
Sv: Din status!
« Svar #22362 på: 06. nov, 2016, 12:30 »
Ligger i senga og kjerder meg, har lyst til å gå ut og henge med noen, men ingen som vil henge.

Veldig glad for snøen på Sørlandet da. Det gleder en Sibirtiger!

Pancake

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 165
  • I am the Coon-King!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22363 på: 07. nov, 2016, 10:40 »
Har ikke vært så digg i det siste. Kjenner fort at det lille av energi blir borte raskere og raskere for hver dag.
Lyst til å legge meg ned og sove i en hel uke og ikke snakke med noen uka etter det. Samtidig vil jeg ha en kjempestor og lang klem av noen som bryr seg.
hjernen er alene i operaen og alt det der
The raccoons will rule the world! But first we nap

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22364 på: 07. nov, 2016, 10:59 »
såååå sulten  må ha frokost
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22365 på: 07. nov, 2016, 11:00 »
Har ikke vært så digg i det siste. Kjenner fort at det lille av energi blir borte raskere og raskere for hver dag.
Lyst til å legge meg ned og sove i en hel uke og ikke snakke med noen uka etter det. Samtidig vil jeg ha en kjempestor og lang klem av noen som bryr seg.
hjernen er alene i operaen og alt det der

jeg bryr meg
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Soda.

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 316
  • Fluffiest Dragoness
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #22366 på: 07. nov, 2016, 11:37 »
Propaganda og drittslenging som veldig ofte blir tatt ut av kontekst, vridd og snudd på for å drive en propagandamaskin. En maskin som folk våkner opp til at ikke har dems beste interesser i tankene.
Dette beskriver jo Donald Trump veldig godt da om du bare bytter ut "maskin" men "mann" ;)

Som sagt tidligere er han veldig oppegående. Videobevis er ikke vanskelig å finne. Hjelper lite å si "han lyver" uten å faktisk ha bevis for det.
Trump: “Nobody respects women more than I do.”
Det Trump har sagt om kvinner: Fat. Pig. Dog. Slob. Disgusting animal.

Nå lurer jeg på om du kan si noe fint om H. Clinton? Det burde ikke være så vanskelig om du klarer å grave frem fine kommentarer om D.T :)

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #22367 på: 07. nov, 2016, 14:19 »
Lewl, fantastiske greier dette presidentvalget, folk hopper på strupene på hverandre , w/e så lenge ingen provoserer Russland for mye så kommer det til å gå relativt rolig for seg, ellers håper jeg at folk gleder seg til et styre som basically er "Obama but worse". Jaja business as usual I guess.
« Siste redigering: 07. nov, 2016, 18:52 av S.Z. »

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22368 på: 07. nov, 2016, 17:32 »
det er skikkelig digg når kattungen driter i kassa si.

Altså man skulle ikke trodd en så liten kropp kunne dytte ut SÅ mye dritt! og den stanken as... fy faen ;_;

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22369 på: 07. nov, 2016, 18:38 »

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22370 på: 07. nov, 2016, 18:49 »
det er skikkelig digg når kattungen driter i kassa si.

Altså man skulle ikke trodd en så liten kropp kunne dytte ut SÅ mye dritt! og den stanken as... fy faen ;_;
Sku nesten tro noen dyr har svarte hull i dem hvor dem lagrer all dritten sin. :P
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22371 på: 08. nov, 2016, 11:36 »
Hat luns. Så til bake til jobb snat
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22372 på: 10. nov, 2016, 12:14 »
ugh. Vil ikke ha 15 timer vakt neste onsdag.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Din status!
« Svar #22373 på: 10. nov, 2016, 15:33 »
jeg spiller Skyrim for tiden... og sånt... ikke mye.
skal til England en tur, 19 Nov.. være MCM Birmingham Comic Con Søndagen... owo og resten av dagene med Zuki~
hvis noen lurer på hva jeg planlegger~

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22374 på: 10. nov, 2016, 18:44 »
Tok med kattungen vår for sin første vaksine i dag. Hun var veldig flink! ikke noe skriking eller sprelling :D Og med en gang vi kom hjem var alt bare bra igjen, også haha. Hun er såååå flink!