Skrevet av Emne: [EF19] Spiserier  (Lest 11661 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
[EF19] Spiserier
« på: 20. mai, 2013, 19:07 »
Har alltid hatt problemer med å skaffe meg gode måltider på Eurofurence (og furry cons generelt). Så tenkte jeg fikk gjøre et lite forsøk på å halvveis planlegge noen mulige besøk i år, prøve å finne potensielle gode steder å besøke, og høre om noen andre her kanskje hadde noen egne anbefalinger å komme med.

Her er mine få egne anbefalinger.

Café Flair. Gode frokostretter i gode porsjoner, og ikke så alt for dyrt. Bonuspoeng for gratis wi-fi.

Ristorante Rialto. Iskrembar med bra, interessant utvalg. Inkluderer bla. "iskrempizzaer", og iskrem carbonara, og diverse annet. Ca. fem minutter gange fra hotellet.

Panda's Bubble Tea. Serverer den kontroversielle drikken boble-te, som, etter min begrensede erfaring, er meget god. Søt, men god. Kan fungere greit som en oppstiver om morgenen.

Jeg hørte om en restaurant som heter Croatian eller Croatia som skulle være veldig bra. Håper å få besøkt den i år.

Ellers bør alle unngå House Of Steaks, også kalt SteakHaus Otto von Guericke. Forferdelig service, umulig å kommunisere med stabben, lange ventetider, og middelmådig mat. Absolutt ikke verdt det.

Anbefaler også å unngå Alex som ligger like bak hotellet, etter at Fangz fikk noe veldig suspekt i sin lasagne der en gang. Kan ha vært et éngangstilfelle, men tror ikke jeg våger å ta sjansen.

Miwa

  • Gjest
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #1 på: 20. mai, 2013, 19:59 »
Liker idéen til denne tråden!
Har desverre ikke noe selv å komme med, da jeg aldri har vært på EF før...
Takk for råd og forslag, gjør det enklere for dem som reiser for første gang :3
Blir nok å prøve disse stedene under oppholdet :D

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #2 på: 20. mai, 2013, 20:03 »
Du har jo alltid Pizza Hut noen minutters gange fra hotellet. Billig, ansatte kunne engelsk og de hadde engelske menyer. Litt lange ventetider ved stor pågang da...Men ellers funker fett, maten er jo selvfølgelig smak og behag.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #4 på: 20. mai, 2013, 22:58 »
Er glemsk på navn, men den Kinesiske/asiastiske rett rundt hjørnet har fått mitt favoritt stempel - bra mat, hyggelig folk.

Og så er det den Greske, igjen husker ikke navn, så er utrolig bra og hyggelig - Joon og Wolfer har bestilt "meat mountain" der to år på rad :) Også veldig bra.

House Of Steaks, også kalt SteakHaus Otto von Guericke - syns ikke maten eller servicen der var så verst, men pga andres uheldige oppelvelser ser jeg ikke grunn til å dra dit engang til. I så tilfelle ikke langt inn i con perioden siden det virket som det ble mer og mer dritt lei furries.

Resturantene på kjøpesenteret var heller ikke så verst :)

PS. Husk at dette er siste året i Magdeburg, neste år bli i  Berlin hvis ryktene stemmer.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #5 på: 20. mai, 2013, 23:10 »
Stemmer også opp Pizza Hut. Den pizzaen med BBQ saus på var fantastisk >w<

Ellers vet jeg for det meste bare om den asiatiske rett rundt hjørnet, de asiatiske inne på kjøpesenteret, pizza hut, den iskrembaren med herlig iskrem.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #6 på: 21. mai, 2013, 00:21 »
Jeg tror den greske het Greek Asteria. Spiste der to ganger i fjor. Helt grei, men absolutt best for kjøttelskere, som jeg nok personlig ikke er. Fikk rikelig med kjøtt, og ikke så mye tilbehør.

Og jeg tror den asiatiske rett rundt hjørnet het Qi Lin? Også helt grei, standard asiatisk mat, etter min erfaring. Omtrent som den maten man finner på kjøpesenteret.

http://www.fuerstenwall.de/nighttime/fuerstenwall.php

Hmm, hva vet du om denne restauranten? Ser interessant ut, men ser ingen meny på nettsiden deres.


Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #7 på: 21. mai, 2013, 00:38 »

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #8 på: 21. mai, 2013, 00:44 »
Har personlig ikke noen dårlig erfaring fra House of Steaks, var et tidspunkt der det var stappfullt med folk og maten tok sin tid - men når vi gikk og kontaktet folk så fikk vi maten rundt 10 minutter etterpå.
Kommer nok til å dra dit igjen personlig i år, syns maten var veldig god!

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #9 på: 21. mai, 2013, 06:45 »

Og jeg tror den asiatiske rett rundt hjørnet het Qi Lin? Også helt grei, standard asiatisk mat, etter min erfaring. Omtrent som den maten man finner på kjøpesenteret.


Den er mye bedre enn de på senterent, samt at de har sushi!

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #10 på: 21. mai, 2013, 06:56 »
Den er mye bedre enn de på senterent, samt at de har sushi!

Holder med Wolftale der. Qi Lin er bedere og mer resturant tilpasset. Den på kjøpesenteret er fastfood.

House of Steak: Greit, ikke fantastisk, men IKKE kom i større grupper. Virker ikke som stedet er bemannet eller trent til å ta i mot flere personer på en gang.
Dette er en gjentagende ting for dem hvert år.

Qi Lin: Veldig kjekt sted. God mat, men litt spes. dessert. Verdt å stikke innom.

Pizza Hut: Hyggelige folk og gode pizzaer. Funker fint både for take out, og for å spise på stedet.

Ristorante Rialto: Ok bare dessert, men awesome folk. De ordner alltid plass og tar gjerne i mot fursuitere (husk handler).

Kinesisk ned i underetasjen på kjøpesenteret: Helt greit. Kjekk for en rask matbit.

Ellers så har de også Subway og Mcdonalds ved stasjonen hvis man trenger litt kjent mat.
« Siste redigering: 21. mai, 2013, 06:59 av Dax Cyro »

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #11 på: 21. mai, 2013, 21:00 »
Skal huske å stabe huet innom her en gang iblant,.. Liker godt nom nom
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #12 på: 22. mai, 2013, 00:45 »
House of Steak: Greit, ikke fantastisk, men IKKE kom i større grupper. Virker ikke som stedet er bemannet eller trent til å ta i mot flere personer på en gang.
Dette er en gjentagende ting for dem hvert år.

Under helvetes erfaringen jeg var med på, så var nabobordet like fult som vårt, kelnerne overså oss helt, flere fikk ikke mat, noen fikk ikke tilbehøret. Når en fikk tilbehøret sitt, så mente kelnern det var feil bord og tok det med seg igjen. Nabobordet som fylte seg etter vårt, var ferdig med å spise lenge før vi hadde fått noe mat.  

Jeg skal ALDRI ALDRI ALDRI gå dit igjen!


Miles har du glemt å legge til iskrem restauranten?? :-o
« Siste redigering: 22. mai, 2013, 00:49 av Svedge »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #13 på: 22. mai, 2013, 01:18 »
Miles har du glemt å legge til iskrem restauranten?? :-o

Nei da!

Ristorante Rialto. Iskrembar med bra, interessant utvalg. Inkluderer bla. "iskrempizzaer", og iskrem carbonara, og diverse annet. Ca. fem minutter gange fra hotellet.

Har også et videoklipp fra i fjor hvor jeg blir matet iskrempizza (av Lightfox) i regnet. Tror vi ankom rundt 21:00 - 22:00 den gangen. Så bonuspoeng for lang åpningstid også!

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #14 på: 07. jun, 2013, 09:23 »
Har hørt rykter om at det pleier å være en årlig Skandinavisk fellesmiddag. Hvor er det den pleier å gjennomføres?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #15 på: 07. jun, 2013, 15:56 »
Har hørt rykter om at det pleier å være en årlig Skandinavisk fellesmiddag. Hvor er det den pleier å gjennomføres?

Usikker om det skjer i år; det er mye styr å organisere middag for 30 - 60 folk. Tror ingen har tatt initiativ enda. Det beste hadde vært å hatt en suite til disposisjon for en skandinavisk romfest, men kjenner ingen skandinavere som har suite i år.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #16 på: 07. jun, 2013, 23:00 »
Middagen ble ganske fiasko ifjor, kom langt flere enn de som hadde meldt seg på offisielt og restauranten taklet antallet folk svært dårlig, hvertfall imotsettning til Steakhouset så klarte dem å levere det folk hadde bestilt selv om det tok en god stund før maten kom på bordet. Tok også lang tid å betale.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #17 på: 08. jun, 2013, 00:00 »
Yeh, om det blir noe skandinavisk middag i år, så burde man kanskje tenke over at man ikke må invitere noen etter at påmelding er ferdig,
for det ble masse surr i fjor. Synes nesten synd på kelneren når folk ikke fulgte med når han kom med mat og drikke. Kanskje å komme i fler
små grupper hadde passet bedre?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #18 på: 08. jun, 2013, 00:48 »
... eller så kan vi ta det på McDonald's.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #19 på: 17. jun, 2013, 03:26 »
Hvis man kommer fler enn det som er varslet så gjør man det veldig vanskelig for restauranten. fordi de har da planlagt hvor dere skal sitte for få plass til dere + alle de andre som har reservert. DVS det er plass til kun de som har reservert.

Etter min mening, med så stor pågang alle restaurantene har burde man ikke dra fler enn maks 8 om gangen til steder for å spise, selv det kan bli vanskelig å få plass om man skal gå på de mest populære stedene. Anyways, det er con alt kan skje. Helvetesuken for steakhouset :p

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #20 på: 17. jun, 2013, 12:11 »
Vanligvis ville jeg sagt meg enig. Men steak house har en gjenganger at de ikke klarer grupper, selv ved forhåndsbestilling.

Heldigvis er det andre spisesteder som er bedre rustet til grupper. F.eks. den italienske bak hotellet :)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #21 på: 29. jul, 2013, 19:01 »
Jeg vil spise her på EF i år; http://www.sushimoon.de/all-you-can-eat.html

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #22 på: 29. jul, 2013, 22:33 »

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #23 på: 07. aug, 2013, 02:38 »
Jeg vil spise her på EF i år; http://www.sushimoon.de/all-you-can-eat.html

Jeg joiner deg jeg! XD

Jeg er lett med! så kan nanna spise pølser.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: [EF19] Spiserier
« Svar #24 på: 08. aug, 2013, 20:23 »
Jeg vil spise her på EF i år; http://www.sushimoon.de/all-you-can-eat.html

Jeg joiner deg jeg! XD

Jeg er lett med! så kan nanna spise pølser.


Åh dere kan tro jeg vil være med!