Skrevet av Emne: Halsbåndtråden [REVIVED]  (Lest 108233 ganger)

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #200 på: 10. feb, 2013, 23:56 »
Da blir jeg mest sannsynlig en del av den ekslusive collar-klubben til uken, om posten er greie ogsånt. Min kjære har nemlig kjøpt dette til meg, og jeg gleder meg som en unge. ;U; Bare se på det, det er det søteste. Nå får jeg bare håpe det passer ogsånt da. Men eh, jeg er da ikke så tykk rundt halsen, så. x3

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #201 på: 11. feb, 2013, 05:48 »
Da blir jeg mest sannsynlig en del av den ekslusive collar-klubben til uken, om posten er greie ogsånt. Min kjære har nemlig kjøpt dette til meg, og jeg gleder meg som en unge. ;U; Bare se på det, det er det søteste. Nå får jeg bare håpe det passer ogsånt da. Men eh, jeg er da ikke så tykk rundt halsen, så. x3

Sweet, har allerede 2 halsbånd som jeg bytter imellom :)

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #202 på: 18. feb, 2013, 00:33 »
Der var halsbåndet kommet i hus, og det er supersøtt. Litt tungt å ha på, men veldig pent og ordentlig laget. Jeg har gått med det hele helgen, rundtom i byen og slikt, og det er skummelt lite flaut, selv om det ikke akkurat er av den diskrete typen, med den store bjellen. Det var faktisk veldig frigjørende og komfortabelt!

Skulle ønske jeg kunne bruke det oftere, men jeg orker ikke spørsmål fra mine noe konservative foreldre, ei blikk og slikt fra klassekamerater og andre elever på skolen. Man gjør ikke sånt på skolen min.

Vurderer nå og kjøpe et litt mer diskret halsbånd med nametag på, syns det virker kult. Men føler også det er litt waste av penger, i og med at jeg ikke tør bruke det i hverdagen. >:

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #203 på: 18. feb, 2013, 01:38 »
Der var halsbåndet kommet i hus, og det er supersøtt. Litt tungt å ha på, men veldig pent og ordentlig laget. Jeg har gått med det hele helgen, rundtom i byen og slikt, og det er skummelt lite flaut, selv om det ikke akkurat er av den diskrete typen, med den store bjellen. Det var faktisk veldig frigjørende og komfortabelt!

Skulle ønske jeg kunne bruke det oftere, men jeg orker ikke spørsmål fra mine noe konservative foreldre, ei blikk og slikt fra klassekamerater og andre elever på skolen. Man gjør ikke sånt på skolen min.

Vurderer nå og kjøpe et litt mer diskret halsbånd med nametag på, syns det virker kult. Men føler også det er litt waste av penger, i og med at jeg ikke tør bruke det i hverdagen. >:

sikkert en jævli dårlig sammenligning, men noen bruker hatt, andre har piercinger :p ser skal være litt ærlig at det er sært om foreldrene mine har spurt meg angående mitt halsband :p når jeg kjøpte mitt og gikk med det i byen i tr.heim, da jeg fikk spørsmål, så svarte jeg noen ganger, andre ganger smilte jeg bare lurt og gikk min vei :) føler meg mer vell som du sier med halsband, liker å bli fortalt hva jeg skal gjøre, å gjøre noe selv er jeg veldig dårlig på :p
The more i learn about people, the more i like my dog.

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #204 på: 18. feb, 2013, 10:00 »
Der var halsbåndet kommet i hus, og det er supersøtt.
Skulle ønske jeg kunne bruke det oftere, men jeg orker ikke spørsmål fra mine noe konservative foreldre, ei blikk og slikt fra klassekamerater og andre elever på skolen. Man gjør ikke sånt på skolen min.

Vurderer nå og kjøpe et litt mer diskret halsbånd med nametag på, syns det virker kult. Men føler også det er litt waste av penger, i og med at jeg ikke tør bruke det i hverdagen. >:

“If you ever start taking things too seriously, just remember that we are talking monkeys on an organic spaceship flying through the universe.”

― Joe Rogan

Hvis du liker å gå med halsbåndet så er det ingenting i veien for å gå med det :)


På jobb og skole vil autoritetspersoner sette pris på at du har evne til å oppføre deg normalt, og være normal. Er en fordel å kunne skille mellom jobb og fritid, du kan være deg selv men skifte til et mer diskret halsbånd på jobb som kan se ut som et smykke for å vise at rett og slett har sosiale antenner intakt enda du er forskjellig og deg selv.
Jeg går med halsbånd til vanlig men ikke hele tiden, det er litt som å gå med solbriller - det ser rart ut å gå med det innendørs eller ute når det regner.

Du finner nok ut av det, kjekt du likte halsbåndet ditt:)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #205 på: 18. feb, 2013, 15:28 »
Vurder selv å skaffe meg et nytt et i løpet av året.
Det forrige fikk varmeskade etter å ha ligget veldig nær ei lampe over lengere tid.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #206 på: 03. mar, 2013, 22:47 »
Vet ikke om det er 100% relevant, men jeg poster her uansett.

Siden jeg ikke tør å gå med halsbånd ute pga. ingen av mine real life venner vet at jeg er en rufs, så har jeg funnet en mye mer diskré løsning. :)

Driver og lager meg en dog tag med custom text og kommer ikke på hva jeg skal ha med. :P

Så langt har jeg dette:

Noen ideer til noe mer som jeg burde ha med?
FurAffinity          DeviantArt


Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #207 på: 03. mar, 2013, 22:52 »
IMO er dogtags mer spesielt å gå med enn halsbånd :P

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #208 på: 03. mar, 2013, 23:01 »
IMO er dogtags mer spesielt å gå med enn halsbånd :P

Er det, det altså?

Føler på at jeg har sett personer med slike mer enn med halsbånd men.
FurAffinity          DeviantArt


Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #209 på: 04. mar, 2013, 01:39 »
Dogtags brukes av militæret, de som bruker det til vanlig er gjerne soldater som vil vise at de er soldater for å møte andre soldater. Utenom spesialstyrker som unngår oppmerksomhet rundt  det de driver med.

Og så er mitt inntrykk at noen liker å se ut som soldater, f.eks. ved å bruke dogtags, gå i kamuflasjebukse og gjerne feltstøvler, kanskje for å virke litt tøffere.


Det er mitt inntrykk, kanskje jeg har misforstått?

Piro

  • Gjest
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #210 på: 05. mar, 2013, 22:45 »
Der var halsbåndet kommet i hus, og det er supersøtt.
Skulle ønske jeg kunne bruke det oftere, men jeg orker ikke spørsmål fra mine noe konservative foreldre, ei blikk og slikt fra klassekamerater og andre elever på skolen. Man gjør ikke sånt på skolen min.

Vurderer nå og kjøpe et litt mer diskret halsbånd med nametag på, syns det virker kult. Men føler også det er litt waste av penger, i og med at jeg ikke tør bruke det i hverdagen. >:

“If you ever start taking things too seriously, just remember that we are talking monkeys on an organic spaceship flying through the universe.”

― Joe Rogan

Hvis du liker å gå med halsbåndet så er det ingenting i veien for å gå med det :)


På jobb og skole vil autoritetspersoner sette pris på at du har evne til å oppføre deg normalt, og være normal. Er en fordel å kunne skille mellom jobb og fritid, du kan være deg selv men skifte til et mer diskret halsbånd på jobb som kan se ut som et smykke for å vise at rett og slett har sosiale antenner intakt enda du er forskjellig og deg selv.
Jeg går med halsbånd til vanlig men ikke hele tiden, det er litt som å gå med solbriller - det ser rart ut å gå med det innendørs eller ute når det regner.

Du finner nok ut av det, kjekt du likte halsbåndet ditt:)

Takk!

Skal prøve å lese akkurat den posten så ofte som mulig, så jeg kanskje får litt manndom i blodet og kan bruke mitt så ofte som jeg vil :)

bassofthe

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 125
  • Eira
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #211 på: 06. mar, 2013, 03:28 »
Jeg går med halsbånd til vanlig men ikke hele tiden, det er litt som å gå med solbriller - det ser rart ut å gå med det innendørs eller ute når det regner.
Det ser da ikke rart ut å gå med halsbånd innendørs eller ute når det regner.
Meow =^^=

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #212 på: 06. mar, 2013, 07:30 »
Jeg går med halsbånd til vanlig men ikke hele tiden, det er litt som å gå med solbriller - det ser rart ut å gå med det innendørs eller ute når det regner.
Det ser da ikke rart ut å gå med halsbånd innendørs eller ute når det regner.

Greien er ikke om det er rart eller ikke.

Men at andre har lett for å finne det rart, for mange nordmenn er det veldig viktig å ikke skille seg ut på noen måte. Tenker da spesielt på arbeidsplass og lignende hvor du vil få reaksjoner om du går med halsbånd, det i seg selv kan være oppsigelsesgrunn.

bassofthe

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 125
  • Eira
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #213 på: 06. mar, 2013, 10:43 »
Jeg går med halsbånd til vanlig men ikke hele tiden, det er litt som å gå med solbriller - det ser rart ut å gå med det innendørs eller ute når det regner.
Det ser da ikke rart ut å gå med halsbånd innendørs eller ute når det regner.

Greien er ikke om det er rart eller ikke.

Men at andre har lett for å finne det rart, for mange nordmenn er det veldig viktig å ikke skille seg ut på noen måte. Tenker da spesielt på arbeidsplass og lignende hvor du vil få reaksjoner om du går med halsbånd, det i seg selv kan være oppsigelsesgrunn.
Jeg har gått med halsbånd 24/7 siden nyttårsaften. Jeg har enda ikke fått én eneste negativ reaksjon. Dessuten gjør det overhodet ingen ting å skille seg ut litt.
Meow =^^=

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #214 på: 06. mar, 2013, 11:35 »
Jeg har gått med halsbånd 24/7 siden nyttårsaften. Jeg har enda ikke fått én eneste negativ reaksjon. Dessuten gjør det overhodet ingen ting å skille seg ut litt.


Det avhenger helt av hvem du er, og hva du gjør.Se for deg at statsministeren begynte å gå med halsbånd, ville han fått flere stemmer, mistet stemmer eller ville ingen ha brydd seg siden det ikke gjør noe å skille seg ut litt?

bassofthe

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 125
  • Eira
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #215 på: 06. mar, 2013, 12:59 »
Jeg har gått med halsbånd 24/7 siden nyttårsaften. Jeg har enda ikke fått én eneste negativ reaksjon. Dessuten gjør det overhodet ingen ting å skille seg ut litt.


Det avhenger helt av hvem du er, og hva du gjør.Se for deg at statsministeren begynte å gå med halsbånd, ville han fått flere stemmer, mistet stemmer eller ville ingen ha brydd seg siden det ikke gjør noe å skille seg ut litt?
Nå kan jeg ikke snakke for alle, men jeg personlig hadde ikke brydd meg. Jeg hadde muligens reagert positivt, siden det ville vise at han tør å skille seg ut.
Meow =^^=

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #216 på: 06. mar, 2013, 13:49 »
Jeg har gått med halsbånd 24/7 siden nyttårsaften. Jeg har enda ikke fått én eneste negativ reaksjon. Dessuten gjør det overhodet ingen ting å skille seg ut litt.


Det avhenger helt av hvem du er, og hva du gjør.Se for deg at statsministeren begynte å gå med halsbånd, ville han fått flere stemmer, mistet stemmer eller ville ingen ha brydd seg siden det ikke gjør noe å skille seg ut litt?
Nå kan jeg ikke snakke for alle, men jeg personlig hadde ikke brydd meg. Jeg hadde muligens reagert positivt, siden det ville vise at han tør å skille seg ut.

Jeg hadde reagert negativt, jeg vil at statsoverhodet skal skille mellom jobb og privatliv. :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #217 på: 06. mar, 2013, 14:05 »
Greien er ikke om det er rart eller ikke.
Men at andre har lett for å finne det rart, for mange nordmenn er det veldig viktig å ikke skille seg ut på noen måte. Tenker da spesielt på arbeidsplass og lignende hvor du vil få reaksjoner om du går med halsbånd, det i seg selv kan være oppsigelsesgrunn.

Klesplagg er ikke en gyldig oppsigelsegrunn.
I verste tilfelle jobber man på en plass med uniformsplikt, og halsbåndet enten kræsjer for mye med uniformen eller innebære en helserisiko (f.eks. krav til sterilt miljø). Da heldigvis ikke i noe større grad enn andre klesplagg, og man vil kun bli bedt om å droppe den akkurat når man går i uniform/arbeidsklær.

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #218 på: 06. mar, 2013, 14:53 »
Greien er ikke om det er rart eller ikke.
Men at andre har lett for å finne det rart, for mange nordmenn er det veldig viktig å ikke skille seg ut på noen måte. Tenker da spesielt på arbeidsplass og lignende hvor du vil få reaksjoner om du går med halsbånd, det i seg selv kan være oppsigelsesgrunn.

Klesplagg er ikke en gyldig oppsigelsegrunn.
I verste tilfelle jobber man på en plass med uniformsplikt, og halsbåndet enten kræsjer for mye med uniformen eller innebære en helserisiko (f.eks. krav til sterilt miljø). Da heldigvis ikke i noe større grad enn andre klesplagg, og man vil kun bli bedt om å droppe den akkurat når man går i uniform/arbeidsklær.


Du må gjerne prøve å jobbe i begravelsebyrå iført joggedress, eller i eksklusiv klesbutikk iført en fursuit, og så komme tilbake og si at klesplagg ikke er en oppsigelsesgrunn.

Jeg har ikke problemer med å se for meg arbeidsplasser hvor det ikke er noe problem å bruke halsbånd, og jeg kan også se for meg jobber hvor det faktisk kan være et pluss. Men det er noe man ikke har fått med seg dersom man tror det ikke har noe å si hvordan man ser ut på arbeidsplassen :)

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #219 på: 06. mar, 2013, 15:04 »
Greien er ikke om det er rart eller ikke.
Men at andre har lett for å finne det rart, for mange nordmenn er det veldig viktig å ikke skille seg ut på noen måte. Tenker da spesielt på arbeidsplass og lignende hvor du vil få reaksjoner om du går med halsbånd, det i seg selv kan være oppsigelsesgrunn.

Klesplagg er ikke en gyldig oppsigelsegrunn.
I verste tilfelle jobber man på en plass med uniformsplikt, og halsbåndet enten kræsjer for mye med uniformen eller innebære en helserisiko (f.eks. krav til sterilt miljø). Da heldigvis ikke i noe større grad enn andre klesplagg, og man vil kun bli bedt om å droppe den akkurat når man går i uniform/arbeidsklær.


Du må gjerne prøve å jobbe i begravelsebyrå iført joggedress, eller i eksklusiv klesbutikk iført en fursuit, og så komme tilbake og si at klesplagg ikke er en oppsigelsesgrunn.

Jeg har ikke problemer med å se for meg arbeidsplasser hvor det ikke er noe problem å bruke halsbånd, og jeg kan også se for meg jobber hvor det faktisk kan være et pluss. Men det er noe man ikke har fått med seg dersom man tror det ikke har noe å si hvordan man ser ut på arbeidsplassen :)


Eksempler på dette kan jo også være
Tenk deg at du har halsbånd på deg og jobber i dyrebutikk kontra det og jobbe som advokat. Er litt forskjeller :D

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #220 på: 06. mar, 2013, 15:23 »
Eller en statsminister med halsbånd og smokk i munnen som holder en tale. Hva hadde avisene skrevet om neste dag?

Tingen er at, selv om noe er greit, så er det ikke greit hele tiden i alle situasjoner.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #221 på: 06. mar, 2013, 18:06 »
som mange påpeker her, jobber du som fks bibliotekar og mister jobben fordi du har en diskret halsband, så kan jeg banne på at du har lov til å klage, og da er også noe veldig rart, jeg går til og i fra jobben min hver dag i hva en jeg måtte ønske, eneste grunn jeg ikke går med halsband selv på jobb er fordi jeg jobber med varmt metall, støvete miljø etc.. har fått lov om jeg selv har ønsket dette, men å ødelegge et halsband til en sum er ikke et ønske. og om hva noen ser rart på deg om du har halsband? du kommer ikke til å bli skutt bare fordi du bruker et halsband.

og om stoltenberg hadde brukt halsband, så har jeg trodd at han var et medlem av kjells angels.

Jeg hadde reagert negativt, jeg vil at statsoverhodet skal skille mellom jobb og privatliv. :)

jeg vil bare at statsoverhodene faktisk skal starte å gjøre jobbene sine, og ikke legge skylla på alle andre.
The more i learn about people, the more i like my dog.

bassofthe

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 125
  • Eira
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #222 på: 06. mar, 2013, 18:17 »
Hva avisene skriver, bæsjer jeg i. En statsminister med halsbånd og smokk hadde bare vært awesome på alle måter.

Jeg har allerede flosshatt, dreadlocks ned til midten av ryggen, og helskjegg, som jeg fletter, i en alder av 21 år. Jeg kler meg stort sett bare i svart, og hører på prog. Jeg spiller på en seksstrengs bass gjennom diverse pedaler. Jeg er panfil. På de fleste punktene var jeg den eneste eller en av svært få der jeg kommer fra.
Meow =^^=

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #223 på: 06. mar, 2013, 18:48 »
Bare navnet ditt har en innvirkning på om du får en jobb eller ikke, hvis det står mellom to like godt kvalifiserte kandidater til en jobb og sjefen syntes den ene er rar/spesiell så er det kanskje den andre som får jobben på grunn av det.

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Halsbåndtråden [REVIVED]
« Svar #224 på: 06. mar, 2013, 19:15 »
Jeg går ikke med halsbånd, men jeg mener også at det er viktig å skille mellom jobb og privatliv. Selvfølgelig, på noen jobber kan et halsbånd passe inn i mer eller mindre grad, men alt handler til syvende og sist om hva arbeidsgiver og eventuelt kundene forventer av deg utseendemessig. Er man på jobb skal man jobbe og da er det ikke alltid man er "seg selv". Er man F.eks. En selger, er man en selger og ikke seg selv i så stor grad egentlig. Men for all del, det kommer an på jobben osv. På fritiden kler jeg meg og har interesser som ikke passer inn i jobbsammenheng, så da sparer jeg heller det til fritiden :3