Skrevet av Emne: nok sniking og snoking..  (Lest 10111 ganger)

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
nok sniking og snoking..
« på: 23. mar, 2010, 18:32 »
...jeg føler meg nesten forpliktet til å bryte tausheten og sånn halvveis introdusere meg selv nå..

Jeg ble også ledet til dette forumet takket være reportasjen på fredag. Før jeg leste den var min kjennskap til furry-begrepet begrenset til en del traumatiske bilder brent inn på netthinnen etter å ha gjort et bildesøk på google uten å ha safesearch på. Jeg søkte opprinnelig fordi jeg så lenge jeg kan huske har vært mer eller mindre pusekatt.. Katteørene mine var lenge noe folk kjente meg igjen på og husket meg for. Så fikk jeg store fluffy hvite poter fra Neo Tokyo i presang og da ble det mer og mer klart at jeg bare MÅTTE få skaffet meg det jeg da omtalte som en "kosedress med pels og hale".
Vel.. noe av det jeg fant via google skremte vettet av meg og fikk meg til å føle meg uendelig skitten. Ørene pakket jeg trygt vekk, og de stykkene med pels jeg allerede hadde kjøpt ble pakket pent bort og gjemt som dårlig samvittighet sammen med alle de andre skelettene jeg har i skapet.

Dagbladet endret litt på det inntrykket jeg hadde fått som skremte meg så vilt. Så nå er jeg her. Prosjekt Mittens er tilbake på bena. (eller potene.. som snart er ferdige) Men jeg er fortsatt litt skeptisk, skremt eller nervøs. Kall det hva dere vil. Er jeg en furry? Hvordan vet jeg det? Kanskje forsvinner jeg like fort som jeg dukket opp...
My personal space, respect it!

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #1 på: 23. mar, 2010, 18:38 »
...jeg føler meg nesten forpliktet til å bryte tausheten og sånn halvveis introdusere meg selv nå..

Jeg ble også ledet til dette forumet takket være reportasjen på fredag. Før jeg leste den var min kjennskap til furry-begrepet begrenset til en del traumatiske bilder brent inn på netthinnen etter å ha gjort et bildesøk på google uten å ha safesearch på. Jeg søkte opprinnelig fordi jeg så lenge jeg kan huske har vært mer eller mindre pusekatt.. Katteørene mine var lenge noe folk kjente meg igjen på og husket meg for. Så fikk jeg store fluffy hvite poter fra Neo Tokyo i presang og da ble det mer og mer klart at jeg bare MÅTTE få skaffet meg det jeg da omtalte som en "kosedress med pels og hale".
Vel.. noe av det jeg fant via google skremte vettet av meg og fikk meg til å føle meg uendelig skitten. Ørene pakket jeg trygt vekk, og de stykkene med pels jeg allerede hadde kjøpt ble pakket pent bort og gjemt som dårlig samvittighet sammen med alle de andre skelettene jeg har i skapet.

Dagbladet endret litt på det inntrykket jeg hadde fått som skremte meg så vilt. Så nå er jeg her. Prosjekt Mittens er tilbake på bena. (eller potene.. som snart er ferdige) Men jeg er fortsatt litt skeptisk, skremt eller nervøs. Kall det hva dere vil. Er jeg en furry? Hvordan vet jeg det? Kanskje forsvinner jeg like fort som jeg dukket opp...

Om du er furry eller ikke er ett valg bare du kan ta. Men... bli her en stund og se om du identifiserer deg med noe av det vi driver på med. Kanskje du syns du er det :)

Google søk på furries er farlig >.<
Med "kosedress med pels og hale" tenker du på sånn pysjamas-lignende sak, eller er det en fursuit du tenker på?
Why wasn't I informed?

Karisma

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #2 på: 23. mar, 2010, 18:39 »
heisan velkommen skal du være:-) ikke vær redd dette er ikke noe skremende. Det er bare hæv med hyggelige mennesker her;-) du velger selv om du går igjen men engangs tillfelde er litt synd skal ødlegge alt:-(

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #3 på: 23. mar, 2010, 18:44 »
Å google på furry skremmer til og med meg inni mellom.. og gir meg ofte et sukk om at en koselig fandom kan ha så mye som ødlegger sin godhet.
 Det står litt i FAQ'en til NorPaws om hva det vil si å være en furry, samt også lese http://no.wikifur.com/wiki/Furry .
Nå igjen, er det mange som liker anthromorfiske dyr som ikke er furries, men tilhenger av det..

Kan høres som du enten er fan av furry eller furry, men ved tanke på kosedressen og ørene, men en veit aldri. - Og som Chen sa: Du velger selv om du vil være det eller ikke  [ureshii]
Syns du skal ta å se deg litt mer om å finne ut mer om furry fandomen :)

For meg betyr å være furry:
Glad i dyr
Følelsen tilhørigheten til dyr
Anthromorfiske dyr - Disney og Dreamwork har vært flinke til å få frem den gløden.
Tegning av dyr

Uansett, lykke til!

shackie

  • Gjest
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #4 på: 23. mar, 2010, 18:46 »
Hei og velkommen! ^^ , ikke hør på furhaters og ignorer bildene .. og litt av fakta som faktisk ikke er fakta (ehm om du forstod det) ;3
furs er forskjellige person til person , og det er ikke altid som internettet får det til og se ut som [laugh]
du kommer nok til og finne ut av ting etter hvert *hugs*

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #5 på: 23. mar, 2010, 19:20 »
Takk alle sammen. Virkelig. Jeg måtte jo også forhøre meg blandt noen venner som *vet alt*, så jeg antok de hadde noe glupt å si om furries. Og selvfølgelig klarte jeg å spørre en ivrig 4chan-tilhenger. FAIL der også. Derfor skjønner dere kanskje at det er en del skam forbundet med dette...
(jeg har tilogmed vært innom latex-versjonen av katte-outfit i form av hel sort catsuit, men det var jo BARE kinky)

Og da jeg omtalte det som kosedress tidligere, var det vel mest fordi ordet fursuit ikke var i mitt vokabular enda. XD Nå er det det. Og. vel vi får se. Men prosjekt Mittens er hvertfall hentet ut av skapet sitt igjen, og jeg er godt i gang med mine første feetsies! <3
My personal space, respect it!

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #6 på: 23. mar, 2010, 20:57 »
Hei og velkommen til forumet Mittens. :)
Hyggelig å møtes.

Som de andre over sikkert har sagt, skal du ikke tro på allt du leser og ser på nettet. :P 
Det finnes selvfølgelig noen som er helt på kanten eller verre, men prøv heller å fokusere på resten av fandomen istedenfor de som bare er ute etter rampelyset. ^^
Furries er noen av de mest openmindede, hjelpsomme og koslige jeg har møtt noe sted.

Ooh. du skulle lage deg en fursuit?
Høres spennende ut. :)
Er flere her på forumet som driver med det, så det er bare å poste og spørre om tips/ideer om du vil det. Så vil du nok sikkert få mye hjelp. :3
Og post gjerene bilder av femdriften.
Håper du kommer til å trives.  [ureshii]

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #7 på: 23. mar, 2010, 21:27 »
Velkommen mittens.
Nye fandoms har en tendens til å ha veldig ufordelaktige rykter.
Selv har jeg lært at det er oftest gruppene med negative stereotyper som inneholder de mest åpne og hyggelige folkene :)

Men som andre har sagt, furries er noe du selv bestemmer om du er eller ikke.
Fandommen er samlet rundt begrepet "antromorfiske dyr" og dekker mye forskjellige ting.

I mitt egent tilfelle skyldes det:
- Kommer lett i kontakt med både mennesker og dyr. Folk stoler på meg, dyr stoler på meg.
- Hatt interesse for antromorfiske tegneserier. Vokste bl.a. opp med Disney, Loony toons, mm.
- Deler communitens filosofi om hjelpsomhet og åpenhet.
- Veldig glad i fremføring. Ønsker derfor å videreutvikle dette, og bl.a. inkludere en ulv som en del av mine "verktøy".


Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #8 på: 23. mar, 2010, 22:41 »
Hey og velkommen! Håpar du blir meir komfortabel med furry fandommen etter kvart, me er ein verkeleg koseleg gjeng, eigentleg. :D

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #9 på: 23. mar, 2010, 22:50 »
Hallo [w-happy] "vinke med pote" Vi er så gale som vi høres ut, litt sprø tja.
Og 4 chan?! "kaste tomme pappesker på" you don`t wanna go there thrust me.
Snik deg heller in hos oss

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #10 på: 24. mar, 2010, 06:42 »
*fnis* Jeg har trua kjenner jeg! Har ikke engang turt å forske nærmere på hva dette 4chan er... En ting om gangen tror jeg ^^

Jo det er vel en fursuit på gang. Jeg tror jeg har metervis nok med pels til 5 forskjellige fursonaer, og med litt "attention-disorder" så er det bare litt vanskelig å fokusere kreativiteten på en ting om gangen når jeg helst vil gjøre ALTNÅMEDENGANGMENOOOOSEPÅFUGLEN!!

Først og fremst får jeg prøve å få frem Mittens.. Den litt forsiktige, muligens ganske unge halvforvirra og veldig lettskremte pusen, som foretrekker at noen tar godt vare på henne og passer på så hun ikke går seg vill eller føler seg alene, eller må tenke for mye selv. Det er helt værst. Det ser foreløpig ut som hun blir helt hvit og med uendelig bløt pels <3  Ubestemmelig hybrid, men hvertfall med en god andel Ragdoll. 

Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i det som blir sagt.. Jeg har feks jobbet i dyrebutikk i 6 år, og alltid elsket alle dyr. (kanskje utenom dvergpapegøyer og nymfeparakitter) ((sorry hvis det støter noen, men PRØV å jobbe bakfull med å rense burene til alt for mange fugler som skriker alt for høyt)

Btw. Jeg har ikke sagt så mye om meg selv.... Fortsatt litt sjenert. Men jeg er litt glad jeg har funnet andre som kanskje ikke synes jeg er helt på bærtur for at min mest spontane reaksjon ovenfor folk jeg ikke liker er å frese til dem først, og så eventuellt be dem gå vekk etterpå hvis de ikke tok hintet.  Men jeg bor i Oslo da. Er det mange her som gjør det?
My personal space, respect it!

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #11 på: 24. mar, 2010, 07:35 »
Hei og Velkommen Mittens! Ser spennende ut at du skal lage fursuit! Ser fram til hvordan den blir :)

Isill-wolf

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #12 på: 24. mar, 2010, 09:49 »
Hei på deg!

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #13 på: 24. mar, 2010, 10:20 »
Bor i Oslo sier du? Vi pleier å ha furmeets i Oslo.
Sleng deg med en gang da vell, om vi ikke er
for skummle da? "sitte pent se søt ut og loggre med halen"

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #14 på: 24. mar, 2010, 11:23 »
Ja, furmeet er tingen!

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #15 på: 24. mar, 2010, 11:44 »
Furmeet høres jo harmløst ut ^^ (jeg tar feil, gjør jeg ikke?) Uansett. Invite me! Jeg er litt for distre til å følge med på hva som skjer hele tiden.. >< Men sånn ellers. Finnes det events der det er vanlig å se rufser typ? (sånn utenom desucon) Eller er det settings hvor noen av dere kunne tenkt dere å dukke opp som fur?

Jeg var for eksempel litt halfbreed på Rammstein-konserten i februar med fluffy boots, poter, hale og ører. Egentlig hadde jeg sykt lyst til å være der i full fursuit, men dette var nylig etter mitt noe ubehagelige sammestøt med ufine bilder, så jeg skammet meg noe alvorlig over å i det hele tatt ønske meg en slik suit...
My personal space, respect it!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #16 på: 24. mar, 2010, 11:52 »
Hei og velkommen du.
Google er sansyneligvis ikke akkurat vennen din hele tiden, man skal være forsiktig med hva man søker på for å si det sånn :P
Du er interessert i cosplay og fursuiting da?  [puzzled] eller?

Du får snoke litt mer rundt, og håper du trives da.  [laugh]

Furmeet høres jo harmløst ut ^^ (jeg tar feil, gjør jeg ikke?) Uansett. Invite me! Jeg er litt for distre til å følge med på hva som skjer hele tiden.. >< Men sånn ellers. Finnes det events der det er vanlig å se rufser typ? (sånn utenom desucon) Eller er det settings hvor noen av dere kunne tenkt dere å dukke opp som fur?

Jeg var for eksempel litt halfbreed på Rammstein-konserten i februar med fluffy boots, poter, hale og ører. Egentlig hadde jeg sykt lyst til å være der i full fursuit, men dette var nylig etter mitt noe ubehagelige sammestøt med ufine bilder, så jeg skammet meg noe alvorlig over å i det hele tatt ønske meg en slik suit...

Furmeets er helt harmløst.... Som regel bare kino, middag, snakking o.l ...
Ikke noe snuskete hvis du tenkte på det.
Rufser typ? dukke opp som fur?
regner med at du mener at folk kommer opp med full eller deler av fursuits?
har jo egne Furry cons da, men for tiden er det ingen her i Norge (rett meg opp hvis det er feil).

Rammstein konsert, med fluffy boots, poter, hale og ører...  [eek]
Det var litt spesielt egentlig xP litt kontrast x3
Og når det kommer til fursuiting, så skal man for all del ikke skamme seg over hva noen få gjør.
Selv om noen har slike "adult suits", så betyr det ikke at man må skamme seg vet du  [smile]
Ikke tenk på det du, hvis noen forbinner vanlige og alminnelige suits med noe seksuelt, så er det dems problem  [wink]

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #17 på: 24. mar, 2010, 12:05 »
Jo det var litt fun på konserten. Jeg fikk fans <3 Tror egentlig jeg bare lette etter en unnskyldning til å løpe ut som pusekatt. Og når den mest kjente låta på den nye skiva til Rammstein het Pussy... vel jeg klarte bare ikke å la være å gjøre det på bøll XD Hadde heldigvis med meg en guardian som holdt ufine fyrer på avstand mens jeg hoppet rundt og danset for meg selv. :)

Men jo jeg har også forstått det sånn at det er dårlig med egne furry-events i Norge, så jeg lurte på om det ville være andre settings folk her kunne føle seg komfortable med å dukke opp i som du sa full eller deler av fursuit?
Og da mener jeg ikke bare hjemme hos noen... 
My personal space, respect it!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #18 på: 24. mar, 2010, 13:55 »
Jo det var litt fun på konserten. Jeg fikk fans <3 Tror egentlig jeg bare lette etter en unnskyldning til å løpe ut som pusekatt. Og når den mest kjente låta på den nye skiva til Rammstein het Pussy... vel jeg klarte bare ikke å la være å gjøre det på bøll XD Hadde heldigvis med meg en guardian som holdt ufine fyrer på avstand mens jeg hoppet rundt og danset for meg selv. :)

Men jo jeg har også forstått det sånn at det er dårlig med egne furry-events i Norge, så jeg lurte på om det ville være andre settings folk her kunne føle seg komfortable med å dukke opp i som du sa full eller deler av fursuit?
Og da mener jeg ikke bare hjemme hos noen... 

Fint at du hadde med en guardian da :) og hadde det gøy x3
Alltids lurt, og noe man bør ha med hvis man skal ut med noen form for suit vil jeg si ^^

Hmmm.... Så vidt jeg vet, så har det ikke vært så veldig mye av det enda..
Karneval? Halloween? 17 mai? :P
Eller større furmeet med flere som har en form for suit tenker jeg :)
Men hittil så har det ikke vært så mye av det... x3

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #19 på: 24. mar, 2010, 14:02 »
Jo det var litt fun på konserten. Jeg fikk fans <3 Tror egentlig jeg bare lette etter en unnskyldning til å løpe ut som pusekatt. Og når den mest kjente låta på den nye skiva til Rammstein het Pussy... vel jeg klarte bare ikke å la være å gjøre det på bøll XD Hadde heldigvis med meg en guardian som holdt ufine fyrer på avstand mens jeg hoppet rundt og danset for meg selv. :)

Men jo jeg har også forstått det sånn at det er dårlig med egne furry-events i Norge, så jeg lurte på om det ville være andre settings folk her kunne føle seg komfortable med å dukke opp i som du sa full eller deler av fursuit?
Og da mener jeg ikke bare hjemme hos noen...  

Fint at du hadde med en guardian da :) og hadde det gøy x3
Alltids lurt, og noe man bør ha med hvis man skal ut med noen form for suit vil jeg si ^^

Hmmm.... Så vidt jeg vet, så har det ikke vært så veldig mye av det enda..
Karneval? Halloween? 17 mai? :P
Eller større furmeet med flere som har en form for suit tenker jeg :)
Men hittil så har det ikke vært så mye av det... x3

Fursuit på 17 Mai? Har ikke hørt om eller sett det før,
er det så lurt da? [w-confused]
Det er forresten dagen etter fødselsdagen min [w-cool]
Skal bruke min på halloween, karneval, nyttårsaften (Altid gøy å tigge etter snop [laugh]) tror eg,
og selfølgelig fur-cons/meets når det blir noe av [w-happy]
« Siste redigering: 24. mar, 2010, 14:05 av Chronowolf »
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #20 på: 24. mar, 2010, 15:20 »
kan vi ikke lage flere happenings da? Jeg har nemlig ikke noe liv på dagtid forstår dere. Jeg jobber om natten, og trenger hobbyer i dagslys. XD
My personal space, respect it!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: nok sniking og snoking..
« Svar #21 på: 24. mar, 2010, 21:17 »
Fursuit på 17 Mai? Har ikke hørt om eller sett det før,
er det så lurt da? [w-confused]
Det er forresten dagen etter fødselsdagen min [w-cool]
Skal bruke min på halloween, karneval, nyttårsaften (Altid gøy å tigge etter snop [laugh]) tror eg,
og selfølgelig fur-cons/meets når det blir noe av [w-happy]

Mye folk ute, så muligens, nei... Men får vel mye oppmerksomhet :P
Det var nå bare et forslag men :P
aner ikke når folk flyr rundt med suits ^^

man kan så klart lage mer liv og happenings...
Bare å komme opp med et forslag det, så får man se hvor mange som vil stille opp  :)
« Siste redigering: 24. mar, 2010, 21:20 av Fenris »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Velkommen Mittens!
« Svar #22 på: 24. mar, 2010, 22:59 »
Hei og velkommen til forumet, Mittens! Håper du trives her og at vi får se mer til deg fremover. Hyggelig at Dagbladet kan hjelpe oss med å øke medlemslisten. [razz]

Hvis du ikke har noe i mot å dele, så kan jeg jo spørre om alder og yrke. Men hvis du helst vil holde det hemmelig, så er det forståelig.

Og du har flere fursonas? Ikke én spesifikk personlig dyreart?

Det er en håndfull rufser her som bor i Oslo, og flere som bor litt utenfor men som reiser inn til storbyen regelmessig og gjerne dukker opp på Oslo-baserte furmeets. Det er nok ingen som vandrer rundt i fursuits offentlig (enda), hverken på 17. mai eller ved andre anledninger. (Dog en fursuit med bunad på hadde vært et artig syn.) Desucon kunne vært mulig, men de med fursuits må da ha et sted de kan skifte om på. Helst noe annet enn et toalett.
« Siste redigering: 24. mar, 2010, 23:04 av Miles T.F. Baxxter »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Velkommen Mittens!
« Svar #23 på: 24. mar, 2010, 23:09 »
Dog en fursuit med bunad på hadde vært et artig syn.

Stakkars fursuiter. Tenk deg en litt småvarm 17 mai dag, stående inne i en klynge, iført en varm bunad og en enda varmere fursuit.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Velkommen Mittens!
« Svar #24 på: 25. mar, 2010, 00:15 »
Dog en fursuit med bunad på hadde vært et artig syn.

Stakkars fursuiter. Tenk deg en litt småvarm 17 mai dag, stående inne i en klynge, iført en varm bunad og en enda varmere fursuit.

Det går jo ann å prøve det på nordpolen [w-wink]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky