Skrevet av Emne: Utilfredstillende kunst du har kjøpt  (Lest 18070 ganger)

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Utilfredstillende kunst du har kjøpt
« på: 10. mai, 2013, 14:31 »
Har du noen ganger kjøpt kunst, byd på noe, e.l. og fått en negativ opplevelse eller følt at du har fått et dårlig resultat en avtalt/forventet og en dårlig behandling av artisten selv om du har vært veldig imøtekommende og tålmodig?

Skriv ned din historie her og fortell oss gjerne hva vi kan gjøre for å ikke støtte på samme problem selv

Eksempler på ting jeg gjerne vil høre om er:
-"Jeg sitter med en commission der artisten ikke kan å rette på halen fordi han/hun ikke har tid, selv om refen jeg sendte spesifiserte det, men det går bra. Er bare litt ergelig."
-"Artisten tegnet en anthropenis på karakteren min selv om jeg ikke hadde sagt det var greit og så lastet han det opp. Det er ikke så galt. Litt murr"
Med mer. Og gjerne med et før og etterbilde
« Siste redigering: 10. mai, 2013, 15:40 av SarahLynx »

Leophan

• Global Moderator
  • Über Fur
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Utilfredstillende kunst du har kjøpt
« Svar #1 på: 10. mai, 2013, 14:38 »
Vært misfornøyd en gang, men fikk det rettet opp ganske greit da jeg tok det opp med artisten. Er ikke 100% fornøyd men den duger.

Så da kan jo folk få leke "Finn Forskjellen" på disse to bildene xD
« Siste redigering: 10. mai, 2013, 14:40 av Leophan »

ToraLily

• Über Fur
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
« Svar #3 på: 10. mai, 2013, 14:56 »
Vært misfornøyd en gang, men fikk det rettet opp ganske greit da jeg tok det opp med artisten. Er ikke 100% fornøyd men den duger.
Så da kan jo folk få leke "Finn Forskjellen" på disse to bildene xD

Sær øyeplassering og lavt hodet?

for 1 månde siden..... kjøpte jeg fra disse..... ikke fått noe tilbakemelding... siden 2 uker siden...

[...]

Synd det der. Men har du sendt bekjeder til dem i mellomtiden?

---

Denne tråden taler vel for Pumzie og Argos sin del http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=3330.0
« Siste redigering: 10. mai, 2013, 14:58 av SarahLynx »

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #4 på: 10. mai, 2013, 15:13 »
Denne tråden taler vel for Pumzie og Argos sin del http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=3330.0

Yeah, vi har allerede en buyer's beware tråd, og det inkluderer hvis man ikke er fornøyd med resultatet :)

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
« Svar #5 på: 10. mai, 2013, 15:37 »

Yeah, vi har allerede en buyer's beware tråd, og det inkluderer hvis man ikke er fornøyd med resultatet :)

Du har rett Tora sitt innlegg hører nok til der.

En Buyers Beware-tråd, der selv navnet, har en sterkt lad betydning bak det vil henge ut artistene som blir nevnt og som mest mulig fortjener det.

Mens denne tråden er til for enkeltopplevelser som kanskje bare du har hatt med en artist og vil fortelle andre om betyr ikke dette automatisk at alle artister som gjør en feil er ikke nødvendigvis rettferdig å poste om i en "Beware"-tråden.

Artister kan jo som regel ha et godt omdømme og være pliktoppfyllende, foruten om kanskje den ene commissionen "din". Så fortell oss om du har en slik historie.

Eksempler på ting jeg gjerne vil høre om er:
-Slikt som Leophan skrev
-"Jeg sitter med en commission der artisten ikke kan å rette på halen fordi han/hun ikke har tid, selv om refen jeg sendte spesifiserte det, men det går bra. Er bare litt ergelig."
-"Artisten tegnet en anthropenis på karakteren min selv om jeg ikke hadde sagt det var greit og så lastet han det opp. Det er ikke så galt. Litt murr"
Med mer.
« Siste redigering: 10. mai, 2013, 15:39 av SarahLynx »

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #6 på: 10. mai, 2013, 19:53 »
Jeg snakket ikke om Tora sitt innlegg spesifikt, men om alle postene her. De hører alle inn under buyer's beware.

Du sa jo selv:
Har du noen ganger kjøpt kunst, byd på noe, e.l. og fått en negativ opplevelse eller følt at du har fått et dårlig resultat en avtalt/forventet og en dårlig behandling av artisten selv om du har vært veldig imøtekommende og tålmodig?
Skriv ned din historie her og fortell oss gjerne hva vi kan gjøre for å ikke støtte på samme problem selv

Og hentet fra Buyer's Beware på LJ:
Sitat
A place to voice positive or difficult experiences with commissioners or artists. This includes both paid transactions and art trades. Customer and artist reviews, lost contacts, and reports of art theft are welcome.

Det engelsk ordet beware er ikke "Advarsel", men "Gjøre noen oppmerksom" er mye mer nøyaktive oversettelse.

Morisith

• Senior Fur
    • Vis profil
    • Furiffic
« Svar #7 på: 10. mai, 2013, 20:00 »
trenger ikke legge navn på artisten er fantastisk hyggelig, men jeg kjøpte et suit hodet, og en kunne se salgsbildet og selve hodet var smålig redigert :/ Eneste som var at det var en mm glip mellom snuten og pelsen, så du kunne se resinen under og limen. Var en "quick-fix" med å trimme den et par mm lengre oppe og så lime det på under nesen. Men ble alikavel skuffet da denne glipen ikke er synlig.

Godt mulig at det er meg som er perfeksjonist, og at andre ikke hadde merket det, men når en betaler såpass mye vil en jo ha det produktet en ser.  Annet en dette har eg kjøpt mye fra samme artist uten problemer.

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
« Svar #8 på: 12. mai, 2013, 03:32 »
Jeg snakket ikke om Tora sitt innlegg spesifikt, men om alle postene her. De hører alle inn under buyer's beware.

Du sa jo selv:

Og hentet fra Buyer's Beware på LJ:
Sitat
A place to voice positive or difficult experiences with commissioners or artists. This includes both paid transactions and art trades. Customer and artist reviews, lost contacts, and reports of art theft are welcome.

Det engelsk ordet beware er ikke "Advarsel", men "Gjøre noen oppmerksom" er mye mer nøyaktive oversettelse.

Du mener at alle artister med commissions noen har fått som har hatt en eensy-bitsy feil på seg skal advares mot i en seriøs tråd som tråden til Pumzie.

Det er mye negativitet ladd i bare navnet til den tråden det vil ikke være rett av oss å poste småting vi klarer å leve med der, for det vil henge ut artistene vi har kjøpt commissions av da.

Corona

• Über Fur
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #9 på: 12. mai, 2013, 18:06 »
Tror jeg har ett verk jeg har vært veldig misfornøyd med..
Ba om anthro versjon, så sendte et feral ref og et anthro bilde før jeg hadde fått ordna meg skikkelig ref-sheet.

Themen jeg ba om var flørtende, litt smått suggestive men samtidig SFW.

Resultatet var dette:

Though dette er veldig lenge siden, og siden jeg ikke hadde et refsheet på den tiden vet jeg ikke om jeg kan klage.

Eltanin

• Hyperaktiv Fur
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
« Svar #10 på: 12. mai, 2013, 18:31 »
^Om det er lenge siden, er det kanskje litt dumt å klage nå.

Men om det her hadde skjedd nylig, syns jeg helt klart du burde ha klaget. Be om anthro og få feral? Det er en ganske stor miss fra kunstnerens side altså. :b

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
« Svar #11 på: 12. mai, 2013, 19:14 »

Men om det her hadde skjedd nylig, syns jeg helt klart du burde ha klaget. Be om anthro og få feral? Det er en ganske stor miss fra kunstnerens side altså. :b

Fortell oss hva du tror som gikk feil ^^

Eltanin

• Hyperaktiv Fur
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
« Svar #12 på: 12. mai, 2013, 19:30 »

..?

Kunstneren har vel ikke lest ordentlig på infoen Pumzie gav henne? Må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hvor du vil med spørsmålet. :b

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
« Svar #13 på: 12. mai, 2013, 19:38 »

..?

Kunstneren har vel ikke lest ordentlig på infoen Pumzie gav henne? Må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hvor du vil med spørsmålet. :b

Ja, kunstneren leste feil. Men er det noe du tror kan ha vært årsaken til at det ble lest feil :P

Eltanin

• Hyperaktiv Fur
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
« Svar #14 på: 12. mai, 2013, 19:39 »

..?

Ja, kunstneren leste feil. Men er det noe du tror kan ha vært årsaken til at det ble lest feil :P

Idk. Jeg har ikke sett hvordan Pumzie formulerte informasjonen hun gav.

Atrox

• Global Moderator
  • Über Fur
    • Vis profil
    • FA
« Svar #15 på: 12. mai, 2013, 19:56 »
Feilen var sikkert at Pumzie sendt et feral-bilde og at kunstneren ikke leste så nøye gjennom hva Pumzie hadde skrevet?

Eltanin

• Hyperaktiv Fur
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
« Svar #16 på: 12. mai, 2013, 20:05 »
Feilen var sikkert at Pumzie sendt et feral-bilde og at kunstneren ikke leste så nøye gjennom hva Pumzie hadde skrevet?

Men hun sendte jo begge deler?

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
« Svar #17 på: 12. mai, 2013, 20:29 »

Men hun sendte jo begge deler?

Jeg sendte et gang et feral bilde for å vise en gaupes anatomi bedre, i tillegg til vanlige refs. Kunstneren endte opp med å tegne kun av det, så det er mulig :P

Ble grå og masse andre gråfarger da, selv om teksten min sa hvit

Corona

• Über Fur
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #18 på: 12. mai, 2013, 21:07 »
Det er såppas lenge siden at jeg ikke kan eller gidder å klage. Men men. *shrug*

Sendte et anthrobilde, men det viste ikke markingene så godt så sendte med et feral også. Ba spesifikt om anthro med en ønsket "mood", men kunstneren bommet på alt som var skrevet. :p