Skrevet av Emne: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?  (Lest 14020 ganger)

kaeisen

  • Gjest
Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« på: 27. jun, 2012, 08:45 »
Srry Miles for at jeg stjeler denne ideen fra en av dine gamle emner :3
Jeg følte for å ta opp dette emnet på nytt på grunn av at jeg synes det var litt spennende.


_________________________________________________
Jeg er nysgjerrig: hvor lenge har du vært en fur / pels / rufs?

Og det er bare å legge til eventuell tilleggsinformasjon også dersom du skulle ønske det, f.eks. hvordan du ble en fur, eller om du var en fur selv før du offisielt ble med i the fandom.
^ Miles sine ord ^

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #1 på: 27. jun, 2012, 09:07 »
jeg var det helt siden fjor sommer men ble offesielt fur 1 januar. ^w^ ~~ kyu...

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #2 på: 27. jun, 2012, 09:16 »
Har vært fur helt siden veldig tidlig 2010 :3

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #3 på: 27. jun, 2012, 09:49 »
Noen av dere som skjønner denne? I såfall ganske lenge.


Hint, jeg var fur når dette fortsastt gikk på tv



Skifta til cd 5 år etter jeg ble med i fandommen, syntes fortsatt kasetter er bedre.


Denne filmen kom ut året etter jeg offisielt joina


Denne kom ut 3 år senere.


Å gud, jeg føler meg litt som en gråsnute.... [w-dizzy]

Noen som vil gjette?

« Siste redigering: 27. jun, 2012, 10:04 av Ziggy Wolf »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #4 på: 27. jun, 2012, 10:04 »
Joina fandomen for 8 år siden, dog har jeg så lenge jeg kan huske vært interessert i tegnefilm, dyrefigurer, dyr og å rollespille som dyr (jeg var alltid katta eller tigeren når vi rollespilte.. Mor mi ble alltid sur fordi knærne på buksene mine ble så fort slitte..)

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #5 på: 27. jun, 2012, 11:55 »
visst om det leeeenge, ikke noe rart i ettersom Ziggy er er broder`n
tja nærmer seg vel 3 år ?
men har tegnet ferals så lenge jeg kan huske og navngitt karakterene

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #6 på: 27. jun, 2012, 12:05 »
Srry Miles for at jeg stjeler denne ideen fra en av dine gamle emner :3

Du kunne jo bare bumpet det gamle emnet!

Uansett, jeg har vært en fur og aktiv i miljøet siden jeg var rundt 13 - 14, som var i '98. Som de fleste andre har jeg (omtrent) alltid vært interessert i antropomorfiske dyr, i form av tegnefilmer og tegneserier og litt dagdrømming.
« Siste redigering: 27. jun, 2012, 12:07 av Miles T.F. Baxxter »

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #7 på: 27. jun, 2012, 12:38 »
Tja... vært over gjennomsnittet interessert i dyr og anthromorphiske dyr siden jeg var liten. Ble ganske påvirka sånn sett av barnefilmer jeg så på som liten, feks Robin Hood, Løvenes Konge osv.

Ble vel offisielt med i fandommen i 08, men har tegna "furries" siden.. ja, lenge. :l

Catya

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #8 på: 27. jun, 2012, 13:44 »
Lagde nettopp en tråd om det samme og såg ikke at Kaeiser hadde gjort det først, så jeg slettet den og bare legger posten min inn her.

...

Selv har jeg vært glad i dyr så lenge jeg kan huske, og det jeg likte å tegne mest da jeg var liten var rever og katter. Har egentlig aldri likt å tegne mennesker og realistiske ting. Jeg har også tegnet makabre ting siden jeg var liten, husker at jeg tegnet blodige bilder og det likte ikke læreren, men det er en annen sak.

Utenom å tegne dyr, har jeg alltid vært glad i tegnefilmer om dyr, alt fra Flukten fra Dyreskogen og til Disney. Når jeg gikk i barnehagen, lagde jeg en tjukk flette hale som jeg ofte gikk med hjemme, (og oppførte meg noen ganger som et dyr når vi lekte ute)....og jeg hadde et temperament....

Sånn gikk skoleårene også, likte best å tegne dyr og i 5-7 klasse var jeg glad i Pokemon, hvem var ikke det når det var nytt her? På ungdomskolen gikk det mest i tegning av drager og andre makabre ting, sjeldent at jeg tegnet mennesker. Men på slutten av 8.klasse, surfet jeg litt rundt på nettet og fant mange furry tegninger som jeg likte og hadde en tendens til å kopiere....så fant jeg Jack av David Hopkins og den ble favoritt med en gang, prøvde ofte å kopiere 'sjangeren' og stilen hans, men senere har jeg lært at man aldri skal gjøre det, men heller finne sin egen stil. På videregående gikk stilen mest i metal, men tegnestilen var det samme.

Og etter det fant jeg folk som tegnet furry og gikk med fursuit, men utenom internett har jeg egentlig aldri møtt noen furries, eller hengt sammen med venner i fursuit, trodde de var nærmest ikke-eksisterende i Norge før noen år siden :/

Så ja, jeg har vel egentlig alltid vært en Furry, man kan vel si at jeg var født en, men jeg har ikke hatt Furry venner som suiter før jeg fant dette forumet.  [w-happy]
« Siste redigering: 27. jun, 2012, 13:48 av Catya »

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #9 på: 27. jun, 2012, 14:32 »
Tja... vært over gjennomsnittet interessert i dyr og anthromorphiske dyr siden jeg var liten. Ble ganske påvirka sånn sett av barnefilmer jeg så på som liten, feks Robin Hood, Løvenes Konge osv.
[...]

Samme her. Nettopp de to filmene har vel påvirka meg en del også. I tillegg til å elske de filmene, så spilte jeg også mye Sonic, StarFox og Donkey Kong da jeg var mindre, (noe jeg forsåvidt gjør enda). Så man kan vel si jeg har vært fascinert av antromorfiske dyr helt siden jeg var liten, og spesielt rever. Vi hadde også en rev som besøkte oss på terrassen hver dag i en periode som vi matet. Det syntes jeg var utrolig artig, ettersom jeg allerede likte rever, og ble vel bare enda mer fascinert etter det.

Selve begrepet "Furry" og selve fandomen oppdaget jeg ikke før sent 2010. Syntes furry art var veldig kult, hele ideen med fursona var awesome, og fursuits syntes jeg så kjempemorsomt ut. Jeg skapte mitt fursona, og jeg bestemte meg til og med for å lage en partial etter en god stund som jeg rakk å bli halvferdig med. (Nå er det forsåvidt lagt litt på is, men skal gjøre den ferdig en gang, og har fortsatt veldig lyst til det). Slike prosjekter liker jeg. Jeg liker egentlig generelt å være kreativ, og furry fandomen synes jeg er en kreativ og morsom måte å uttrykke seg på, og en god måte å styrke og bruke min kreativitet på. En kjempefin arena for det kreative, og tillegg virker alle veldig åpne og hyggelige. Omtrent samtidig som jeg oppdaget furry fandomen begynte jeg også å produsere litt chip relatert musikk for moro skyld, og tenkte det var perfekt å bruke fursonaen min til det.

For meg er det "bare" en hobby og interesse, men allikevel føler jeg det er en stor del av meg. Uansett er jeg i allefall fortsatt like interessert som alltid, hvis ikke mer. Allikevel er jeg ikke så aktiv i fandomen når det gjelder real life, noe som til dels skyldes i ting som blandt annet et lite snev av sosial angst. Jeg har et håp om å bli mer aktiv etter hvert. Hittil har jeg vært på ett furmeet, og det var kjempehyggelig og veldig morsomt. Ble tatt godt i mot, og det fristet egentlig bare til mer.
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #10 på: 27. jun, 2012, 15:05 »
Minst 10år!

Helt siden jeg var en unge, har jeg vært interessert i tegnefilmer som har antropomorfiske trekk, særlig Sonic SatAM serien gikk på TV for mange år siden.
Tror jeg var rundt 14-16 år når jeg fant furry fandommen på nett og var lurker en stund, i rundt 2001-02 ble jeg med på et utenlandsk forum.
Husker ikke når jeg ble med på NorPaws første gang, ettersom det første forumet ble borte 2007, tror det var rundt 2003.

Fra 2004 til 2011 hadde jeg en lang pause fra fandommen grunnet mye skjedde i den perioden og ble på en måte glemt og jeg var innom NorPaws noen få ganger.
Men høsten 2011 kom et større savn etter fandommen fra underbevisten og da bestemte jeg meg for å bli aktiv igjen. Siden da har utrolig mye skjedd,
blitt kjent med mange nye rufser, fått en fursona, FA konto, bestilt OFA fursuit, fått Vinter (partial fursuit), blitt fursuiter på Desucon, møtt mange av dere på Desucon og snart Eurofurence.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #11 på: 27. jun, 2012, 15:14 »
Jeg tror faktisk dette skjedde da jeg gikk på folkehøgskolen. Jeg fant tegneserien "Tellos" i et seriehefte i bladhylla på rema 1000 i verdal. Dette var bare starten på det og jeg var 16 på den tiden. Dette er ca 11 år siden. Tok et par år før jeg egentlig fant furry miljøet internasjonalt og enda fler år før jeg fant det norske.

Våger å mene jeg har vært furry i 11 år pga tellos tegneserien :P noe som ble opphavet til mitt furry navn

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #12 på: 27. jun, 2012, 16:11 »
Fant først ut hva "furry" betydde sånn begynnelsen av 2011, men ser tilbake at eg har vært interessert i (det som betegnes som) furry siden rundt 2005. Har dog alltid hatt en "obsessive" facinasjon for antromorfiske karakterer fra siden eg var liten, fra tegneserier som tom og jerry og diverse som gikk på TV før i tiden.
Kan i bunn og grunn si at det var Krystal fra Star Fox som tilslutt fikk jerngrep på meg rundt årsskiftet 2010/11 og fikk meg til å innse at eg var en furry, og da joinet eg et Krystal fan forum, før eg fant det norske og joinet der! ^^

MouseClick

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #13 på: 27. jun, 2012, 16:19 »
Er vel litt over to år siden jeg ble aktiv :P

Kirino

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #14 på: 28. jun, 2012, 19:23 »
Slutter meg til dem som alltid har vært fasinert av dyr. Som barn hadde mange av lekene vi lekte dyretema, og hver gang jeg fikk sjansen til å kle meg ut, valgte jeg alltid et eller annet dyr.

Visste ikke at furry var en "greie" før jeg traff Sarah i 2007 (? tror det var i 07)
På den tiden hadde jeg ikke kapasitet til å vise skikkelig interesse, eller i det hele tatt tenke at dette angikk meg.
I September i fjor viste Sarah meg forumet, og jeg begynte å snuse rundt, gjøre research. Rett og slett fordi jeg var nyskjerrig, jo mer jeg leste, jo mer enig ble jeg med meg selv, om at dette var en del av meg som alltid hadde vært der, men hadde vært kraftig undertrykt. Gikk ikke lang tid før jeg registrerte meg her, og føler meg godt mottatt :)
Så nå skal jeg både på NorCon og EF og glder meg til å bli bedre kjent med alle rufsene..
Meow <3

Skype: KasiaKatt

Cyber Sheppie

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • May the music of my soul never fade
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #15 på: 28. jun, 2012, 19:39 »
joina i starten av 2012. 1. Januar for å være nøyaktig. skal ikke si hvorfor
In Soviet Russia, table flips you.
┬─┬ ︵ /(.□. \)

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #16 på: 28. jun, 2012, 19:45 »
Fant fandomen for 4 år siden når jeg skulle søke etter noen bilder av dyr og ramla over disturbing yiff @__@

Shadow_Wolf

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #17 på: 28. jun, 2012, 19:54 »
For 10 år siden, 2002, så kom Rare Ltd. med et fantastisk spill:



Det var på denne tiden jeg og Fenrisulvr begynte å komme inn i "furries".
Interessen blomstret og falmet..

Men så kom Desucon 2012 og nå er vi tydeligvis enda mer interessert i furries!  [ureshii]

Så jeg håper at vi begge ender opp som superfurries  [laugh]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil klemme furries.. fursuits and halfsuits!
Liker vel alt som har pels eller lignende :3


Min Steam:    Bronyard

archalla

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #18 på: 28. jun, 2012, 22:22 »
Oh, my, god starfox adventures! det er virkelig et av mine favorittspill noen sinne :D
Uansett, jeg kan si det at jeg har vært furry i en lang stund, sansylingvis siden jeg begynte å spille spill som Sly eller Starfox, men må si det at jeg har lenge vært intereset i Antrhos :3

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #19 på: 22. jul, 2012, 13:20 »
egentlig, har jeg på en måte vært furry x3 alltid elsket dyr, alltid tegnet anthros og kallt det for dyreby, alltid hatet at folk skyter dyr (utenom hvis de skyter en tatantell 8D)
men fant ut om fandommen via wolfie x3 og norpaws, etc.
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #20 på: 22. jul, 2012, 13:26 »
egentlig, har jeg på en måte vært furry x3 alltid elsket dyr, alltid tegnet anthros og kallt det for dyreby, alltid hatet at folk skyter dyr (utenom hvis de skyter en tatantell 8D)
men fant ut om fandommen via wolfie x3 og norpaws, etc.

AKKURAT det samme som du skrev på msn x3

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #21 på: 22. jul, 2012, 13:36 »
Er egentlig ikke helt sikker. Jeg har alltid hatt interesse for dyr generelt, og spesielt Antropomorfiske dyr. (Det er sikkert stavet feil. Beklager det.)
Fant vel ut hva Furry betydde i fjerde klasse en gang ^^
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #22 på: 22. jul, 2012, 15:34 »
egentlig, har jeg på en måte vært furry x3 alltid elsket dyr, alltid tegnet anthros og kallt det for dyreby, alltid hatet at folk skyter dyr (utenom hvis de skyter en tatantell 8D)
men fant ut om fandommen via wolfie x3 og norpaws, etc.

Jakt er bedre enn å handle i matbutikken.

Cyber Sheppie

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • May the music of my soul never fade
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #23 på: 22. jul, 2012, 17:01 »
Erh. la merke til at datoen min der oppe var litt veldig feil. var faktis i starten av 2010. *graver seg ned*
In Soviet Russia, table flips you.
┬─┬ ︵ /(.□. \)

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur/furry/rufs?
« Svar #24 på: 22. jul, 2012, 17:12 »
Ca 2007 begynte jeg å kalle med en Furry(I all stillhet), men anthro skapninger har jeg tegnet siden jeg begynte å tegne, ca 1992 bare to år gammel.