Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4823801 ganger)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #19025 på: 03. des, 2014, 15:23 »
Nå kjenner jeg ganske mange som har angst. Angst som går ut over dagliglivet til personer. En avtale jeg hadde i dag ble avlyst på grunn av det.

Jeg lurer egentlig på hva som er beste tips når en person havner i slik situasjon.
Bare la personen være, besøke/oppsøke personen eller annet?
Heller for øyeblikket mot besøke. Hvis personen synes det er tungt å komme seg ut, burde han/hun i det minste få litt støtte derr man kan.
Dog jeg har opplevde tilfeller når både jeg selv og andre har vært helt innelåste.

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #19026 på: 03. des, 2014, 16:42 »
Nå kjenner jeg ganske mange som har angst. Angst som går ut over dagliglivet til personer. En avtale jeg hadde i dag ble avlyst på grunn av det.

Jeg lurer egentlig på hva som er beste tips når en person havner i slik situasjon.
Bare la personen være, besøke/oppsøke personen eller annet?
Heller for øyeblikket mot besøke. Hvis personen synes det er tungt å komme seg ut, burde han/hun i det minste få litt støtte derr man kan.
Dog jeg har opplevde tilfeller når både jeg selv og andre har vært helt innelåste.

Sliter litt med angst selv og kan være vanskelig til tider. Mange har det problemet der de lager masse grunner for å ikke gjøre noe eller dra en plass. Personlig så liker jeg ikke å dra til Oslo siden jeg er veldig redd for å være stuck der siden kollektivtrafikken der jeg bor er veldig dårlig og det koster en del penger å reise. Men det jeg syntes hjelper er å snakke med personen eller noen og løse problemet =^.^= eks låne litt penger og kanskje argumentere litt hvorfor personen burde dra. Positive tanker :D

Ellers sitter jeg å vurderer å henge opp en BANK PÅ lapp ! folk bare bruser inn og smeller så jævelig med døra at jeg skvetter. kan de ikke banke på eller åpne døra NORMALT ? isteden for å bryte opp døra sånn at håndtaket faller av -.- satt og så på The Office og trodde jeg skulle få hjerteinfarkt!

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Din status!
« Svar #19027 på: 03. des, 2014, 16:50 »
Gawd, har vært et nervevrak siden igår kveld pga muntlig pensum-høring idag. Har aldri hatt sånn eksamen før, og jeg som hater å lese mye treffer det ganske dårlig =_= Nailet en A tho, så er fornøyd o3o Én eksamen igjen så er det "juleferie~"!

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #19028 på: 03. des, 2014, 16:51 »
Nå kjenner jeg ganske mange som har angst. Angst som går ut over dagliglivet til personer. En avtale jeg hadde i dag ble avlyst på grunn av det.

Jeg lurer egentlig på hva som er beste tips når en person havner i slik situasjon.
Bare la personen være, besøke/oppsøke personen eller annet?
Heller for øyeblikket mot besøke. Hvis personen synes det er tungt å komme seg ut, burde han/hun i det minste få litt støtte derr man kan.
Dog jeg har opplevde tilfeller når både jeg selv og andre har vært helt innelåste.

som alle kanskje vet sliter jeg heftig med angst.

og jeg har tvunget megselv til å jobbe på museum og håndtere turister og coworkers etc, plus passe på skoleklasser når de kommer innom museumet etc. Der får jeg utfordra diverse phobier (som høyder og sosialt) og det hjelper litt å utfordre seg, men prøv å hold seg innenfor sine grenser (ellers blir det ikke bra).

Om man setter seg inn i det litt sakte og rolig og blir kjent med folk en etter en isteden for alle at once, så går det som regel ganske fint.

Det å ta antidepresive er NO DEAL. Om du skal bli bedre må du ta tak selv, ellers blir det BARE VÆRRE!!! Antidepresive gjør det bare værre og værre og værre, med at du blir sløvere etc. For min del syns jeg det er ganske trist å ta antidepresive i det hele tatt. Så prøv å hjelp degselv UTEN tabeletter, det er best!

Kognitiv psykiatri hjelper en del også :o jeg har forsåvidt lært teknikker for å tenke positivt og stenge den negative mørke sirkelen ute av hodet. Man skal jo ikke være urealistisk positiv heller, men man skal ikke være helt mørk og trasig heller.

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #19029 på: 03. des, 2014, 16:52 »
Burde egentlig øve til samfunnsfagprøve i morra... Hodet mitt er så kokt etter heldagsprøve i dag at jeg ikke føler jeg orker akkurat nå.


Fant ut  at en venn av meg døde i dag. ...

Kondolerer 'n'

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Din status!
« Svar #19030 på: 03. des, 2014, 18:36 »
og jeg har tvunget megselv til å jobbe på museum og håndtere turister og coworkers etc, plus passe på skoleklasser når de kommer innom museumet etc. Der får jeg utfordra diverse phobier (som høyder og sosialt) og det hjelper litt å utfordre seg, men prøv å hold seg innenfor sine grenser (ellers blir det ikke bra).

Synes det er veldig bra å høre når noen tar tak i problemene sine som det her :) Er helt enig med alt Skyee sier i posten sin. Man må utfordre seg selv litt.

Ellers, kjempemett etter tur på Pizza Hut. Nå er jeg trøtt, men jeg må pakke og få levert en oppgave.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #19031 på: 03. des, 2014, 21:29 »
har handla gaver i dag *voksen*

:p utenom det så er jeg trøtt og sliten og trøtt og blæh :v

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #19032 på: 04. des, 2014, 10:51 »
lei av å være SYYKK!!! [sad]
håper jeg er frisk i morgen, fordi i morgen er det juleverksted på skolen. :)

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Din status!
« Svar #19033 på: 04. des, 2014, 11:36 »
På Rikshospitalet er det kjempemorsomt å være *sarkasme*

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Din status!
« Svar #19034 på: 04. des, 2014, 12:43 »
På Rikshospitalet er det kjempemorsomt å være *sarkasme*

*klem* Håper d går bra <3

NamelessCoyote

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
    • SweetWolf1
Sv: Din status!
« Svar #19035 på: 04. des, 2014, 13:57 »
Har fått juletre i klasserommet. Det består av en potteplante med glitter og selv lysende ballonger (y)
Ellers skjer det ikke stort i livet, skole, jobb og mer skole.
Gla ferien er rett rundt hjørnet, trenger virkelig og sove inn litt nå..

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #19036 på: 04. des, 2014, 14:06 »
Sitter og ser på livestream av at NASA skal skyte opp en rakett som om noen år kanskje frakter folk til Mars! Trenger slik motivasjon nå, eksamen i morgen kommer til å gå til helvete. Livestreamen er en fin bekreftelse på at selv om ting er litt vel tungt nå så er jeg på rett sted, og jeg har noe kult å jobbe mot. C:

AntiVanter

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 518
  • Wolfamute
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #19037 på: 04. des, 2014, 14:43 »
Det er nok ikke du som virker som en drama queen i situasjonene du forklarer :p litt folkeskikk skal da ikke være for mye å forlange.

Nei, det er sant. :) Jeg roet meg ned med det til slutt, haha. Takk, tho. <3


-------

Føler meg teit siden jeg ikke greier å gå inn på forelesningssalen. Er for sent ute fordi jeg måtte snakke med en annen lærer før han forsvinner for jula. Var ferdig med ham for tjue minutter siden, men tanken på å ha ha 100 par øyne på meg i to sekunder greier jeg ikke. Det er så ekkelt når liksom alle stopper alt med en gang de hører noen går i døra og jeg må liksom gå ut på en legit scene for å kunne gå og sette meg. Æsj. Blir så sur på meg selv.

Avatar by Fujoshiprincess <3

KIBRO

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #19038 på: 04. des, 2014, 17:23 »
lærte en kompis å bruke sverd idag :v

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Din status!
« Svar #19039 på: 04. des, 2014, 17:40 »
lærte en kompis å bruke sverd idag :v

Link,
He come to town,
Come to save,
The princess Zelda


Kult. Håper dere ikke skadet hverandre.


Jeg er ganske sliten etter en lang dag med teite ting på Rikshospitalet.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #19040 på: 04. des, 2014, 19:04 »
Begynner å bli sykt gira på å binge watche diverse Super Sentai serier (Opprinnelige versjonen av Power Rangers fra Japan)... kommer nok aldri til å bli voksen uansett hvor gammel jeg blir. XD

En av favoritt scenene mine fra favoritt sesongen min:
https://www.youtube.com/watch?v=EOOgDwjmO-I

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #19041 på: 04. des, 2014, 19:44 »
Engelsk prøve i morgen + bip test i gym og muligens en muntlig norsk greie. + at vi starter på flere prosjekter sånn like før jul noe jeg ikke liker <.< har enda ikke fått kjøp alle julegavene + bursdagsgaver noe som gjør meg stress.
siste gang på gitar kurs i morgen noensinne etter nærmere 4 år, har ikke noe særlig lyst og starte igjen etter jul.
jeg har lyst og gjøre ting og være sosial and stuff, men jeg vil også bare slappe av \(._.\) jul er stress, men kos, stressete kos
halveis sover på tbanen og burde egentlig lese om arkitektur i barokken, yolo

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #19042 på: 05. des, 2014, 07:42 »
Sitter nå hjemme og har ganske høy puls. Mine første mekling ever om under 3 timer.
Gleder meg ikke til selve møtet, men skal bli godt å få unnagjort det.
Men jeg tror ikke at vi får noen løsning i det. Vi begge er like sta, så den må sannsynligvis gå videre til en avgjørelse.
Selv nekter jeg å betale full pris, og mener huseier har gjort ting unødvendig dyrt, brutt skriftelig avtale og holdt tilbake informasjon.
Originalkravet er på over 17 tusen, håper å få redusert det til 6 tusen.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Din status!
« Svar #19043 på: 05. des, 2014, 09:39 »
tannlege i dag. @w@;;; kunne ønske noen kunne vært med meg som moralsk støtte....

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #19044 på: 05. des, 2014, 09:59 »
Digg å bli vekt kl. seks av brannalarmen...

AntiVanter

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 518
  • Wolfamute
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #19045 på: 05. des, 2014, 10:15 »
Må opp og lage/øve på noe greier for en vurdering neste uke. Selv om jeg har banket i bordet mange ganger tror jeg at jeg har greid å bli syk. Det er noe som går her og alle får det. Håper det ikke er det og jeg bare er groggy, og at om jeg får det at det er borte før jeg flyr hjem neste uke..

Avatar by Fujoshiprincess <3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #19046 på: 05. des, 2014, 12:56 »
Fikk krav redusert til 10 tusen. Ikke ideelt, men litt fordi jeg også hadde gjort en del feil ved tilbakerekkelse av leilligheten.
Dog meglingen startet så og si med at megleren var enig med at kravet var total urimelig.
Fikk avskrevet deler av kravet pga. gulvets alder, og fikk ekstra avskriving pga. grunnlaget til kravet var mangelfullt.

Broadway

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 191
  • Keka~
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #19047 på: 05. des, 2014, 13:52 »
Neseblod midt på natta =A=; Heldigvis klarte jeg å holde sengetøyet rent, fikk en fin runde på internet da kl 5 am mens jeg venta på at det skulle slutte.
~Wahuu
Takk til Freestyler for avatar og signatur <3

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #19048 på: 05. des, 2014, 14:35 »
Neseblod midt på natta =A=; Heldigvis klarte jeg å holde sengetøyet rent, fikk en fin runde på internet da kl 5 am mens jeg venta på at det skulle slutte.

Been there, done that, so... many... times...

Ikke altid jeg våkner av det, har ødelagt sengetøy før xD

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Din status!
« Svar #19049 på: 05. des, 2014, 15:58 »
Jeg har bakt i dag.