Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4812070 ganger)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #21725 på: 10. feb, 2016, 15:07 »
o_o har så lyst på ting, men må vente siden NAV stanset pengene mine uten en god grunn, ikke en gang har de sett på papirene mine siden tredje parten sende dem aldri. wtf?? TT__TT;;; skuffa, nærvøs og skremt over dette.
virkelig så fremover til å kunne få meg ny pc og første tegnebrettet =(

Oh yes. Denne uken har vært "morsom".
Ikke noe lager lystigere hverdag enn å oppleve at husholdningsbudsjettet er plutselig redusert med 1/3. Eller rettere sagt forrige uke, da brevet kom en uke etter at de hadde stoppet alt.
Takk og pris er vi flinke med å spare. Vi hadde begge satt av litt hver måned til PC for Tora og andre ting. Nå går alle de sparepengene rett til å dekke opp underskudd i månedsbudsjettet. Men få ting er mer stressende enn at man kanskje ikke har råd til å betale alle regningene sine. Worst case måtte vi sett på mindre leillighet.


Solsskinn: Ser ut som vi kanskje får løst det nå. Vi får ikke løst det alene, men har familie og masse støttepersonell til å støtte oss på. Sender avgårde de siste papirene i kveld, og håper alt blir godkjent.
« Siste redigering: 10. feb, 2016, 22:43 av Dax Cyro »

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21726 på: 10. feb, 2016, 17:04 »
Da har jeg kommet inn på Holtekilen fhs, som betyr at jeg flytter til Oslo til høsten :D

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21727 på: 11. feb, 2016, 00:14 »
Etter å ha diskutert rovdyrpolitikk (ligger vel i navnet mitt her at jeg ønsker norsk natur med ulv..) på fjellforum.no til det gikk ei kule varmt der er det godt å få lånt med meg den Norske Buhunden Pia til ei jeg kjenner og stikke på skauen. Opp til hytta vår for å mate fuglene og en eller to ekorn som tar seg til rette av fuglematen. Bikkje, fisk luft, blå himmel og flott solnedgang = antidepressiva!

Straks klare til å gå:
https://www.dropbox.com/s/repxuu0wdm5b8jb/20160209_154050.jpg?dl=0

 :D :
https://www.dropbox.com/s/y1iwmqs9yutfr4r/20160209_163736.jpg?dl=0

Buhund i solnedgang:

https://www.dropbox.com/s/avh922k63kmkb95/20160209_165519.jpg?dl=0
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Koto Wolfir

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
    • Wolfir's Pride Site
Sv: Din status!
« Svar #21728 på: 11. feb, 2016, 12:56 »
Sitter i Steglitz i Berlin på rommet til kjæresten! ^^ Han er på skolen akkurat nå men håper han kommer snart hjem ^^

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21729 på: 11. feb, 2016, 13:05 »
Da blir det tur sørover for meg i vinterferien! Besøke kjæresten :33 yay!

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21730 på: 11. feb, 2016, 17:13 »
sånn jeg bare elsker tollen i USA... skulle bare sende en tegning til en venn av meg som jeg hadde tegnet for bursdagen hans. 2 dager etter at jeg sendte brevet fikk jeg det tilbake sendt grunnet ikke nok forklaring på innholdet. det er jo bare en tegning. og i tillegg så kommer extra regning på 2 kroner. laget en ny lang og forståelig forklaring på innholdet. sendte avgårde igjen. kom tilbake 2 dager senere. dennne gangen sa de adressen var ugyldig. og ny regning på 2 kroner. så etter å ha endret adressa og hatt en forståelig forklaring. så stopper de sendingen og sier at det er noe som får en sensor til å reagere som da kommer fra tegningen. sensoren regerte selfvølgelig på frimerke. det godtok de ikke. tollen sendte brevet med tegninga tilbake til meg og sa at frimerke var ikke godkjent. uuugh blir så forbanna. så endte opp med å sette på 8 frimerker og nå gikk den igjennom.. som jeg bare elsker tollen i usa
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #21731 på: 11. feb, 2016, 17:40 »
Har lyst på mat. Selv om jeg akkurat har spist. Skulle ønske kroppen min kunne bestemme seg snart. Ene dagen vil jeg ikke ha mat selv om d er 8 timer siden jeg spiste. Andre er jeg fortsatt sulten etter å ha spist to brødskiver, to berlinerboller og et rundstykke. Stop being stupid damn it
Ellers har jeg bare 6 dager igjen på jobb. Som vanlig har jeg somlet med å få ting gjort og er fortsatt uten ny jobb. Nice. Ikke helt krise ennå, bare jeg ikke mister frister for å søke på skoler om jeg vil gjøre det til høsten

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #21732 på: 11. feb, 2016, 20:42 »
I dag fikk jeg være vitne til en historisk begivenhet. Gravitasjonsbølger er bekreftet oppdaget! :D Var utrolig gøy å sitte i en liten forelesningssal fylt av fagmennesker hvor alle satt på tuppen av stolen og applauderte da det ble annonsert. :')

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #21733 på: 11. feb, 2016, 23:18 »
Mistet lommeboken min på onsdag. Med bankkort, førerkort, månedskort til en verdi av 1200 kr og rundt 1k i cash. Har ringt alle steder, men den er nok å regne som mistet eller stjelt. Var ganske surt, men ikke noe å gjøre med det enn å erstatte diverse kort og se fremover. Gjort er gjort, prøver å ikke bruke for mye energi på å være nedfor. Nå er det helg. Blir godt å slappe av.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21734 på: 11. feb, 2016, 23:48 »
Møtte en venn i dag som jeg ikke har sett på 11 måneder fordi tullingen stakk av til japan på utveksling. var helt utrolig kos og se hun igjen men har ikke helt innsett at hun faktisk er hjemme o-o blir feiring igjen på lørdagen tho cx dOTTEE
det var gøy i dag med masse koselige folk og pizza x3

Pancake

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 165
  • I am the Coon-King!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21735 på: 12. feb, 2016, 10:23 »
Er blitt litt lettere til sinns nå som jeg endelig har funnet ut (nesten) hva jeg skal gjøre til neste år ^^
Så meg litt på Medieproduksjons linje og det virket veldig "meg", nå må jeg bare slite meg gjennom fire og en halv måned med Helse før jeg faktisk kan begynne med utdanningen min. Oh well, litt greit å tenke på at jeg ikke skal ut i barnehage med skrikende unger for resten av livet :3c
The raccoons will rule the world! But first we nap

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21736 på: 12. feb, 2016, 10:29 »
Håper jeg kommer inn på skole i sør. Skal snakke med rådgiver om å melde flytting og sånt.

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #21737 på: 12. feb, 2016, 12:27 »
Har drevet å utsatt en telefon til teateret her i byen for å spørre om lærlingplass. I dag fant jeg ut at NÅ må jeg bare gjøre det. Ringte og fikk til svar at de ikke tok inn lærlinger før opplæringsplaner og sånt var på plass. Spurte om jeg likevel kunne komme innom for å vise hva jeg kan. Fikk til svar at jeg kunne prøve igjen etter den 25.
Så litt nedtur det da. Må vurdere om jeg skal søke på noe skoler i mellomtiden og/eller prøve å få meg ny jobb

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21738 på: 13. feb, 2016, 12:17 »
*våkner til live fra dyp depresjon*

Har verken vert å se eller høre på flere måneder da jeg konstant har hatt mareritt om mine tidligere venner og våre samtaler. Social anxiety kicks inn to the bone. Løsningen til slutt var rett og slett å pushe de ut av live mitt, uansett hvor mye jeg egentlig ønsket å ha de der.

Skal studere påbygg til høsten og får det enten dekket eller lån fra lånekassa.
Sy eksamen skal også tas opp,I tilfelle jeg bestemmer meg for å blir kostymemaker/kjole og draktsyerske senere.

foreløpig blir det stå å glise på Nille å prakke lys på folk lamo.

men,yh...ensomt uten de gamle "vennene" ofc.
you are only confined by the walls you build yourself.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21739 på: 13. feb, 2016, 23:29 »
du vet du har gjort en god jobb og har en kunde som er såpass fornøyd at kunden kommer tilbake innom jobben og gir meg og mine 3 andre arbeids kolleger en 6 pack med mack pilsner. life is good as a garbage man
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21740 på: 14. feb, 2016, 00:17 »
https://www.dropbox.com/s/yvmr6mh2p2su2k0/20160213_163522.jpg?dl=0

Dagens status, kopiert og modifisert fra et anna forum. Er dog lang lesning, men ville dele noe av dagen med dere her inne - og litt grundigere presentasjon av min hobby og livsstil:

Dagstur inne i sentrale deler av marka idag, kjøpte nye truger igår (stakkars, stakkars lommebok..) - så de måtte jo prøves! Har jo hatt Tubbs truger før, tredje paret mitt detta..

Kjørte opp en skogsvei litt utenfor der jeg bor. Var en som hadde kjørt av veien og jeg tilbød meg å hjelpe å få dratt han opp igjen bare jeg fikk tatt på kjettingene først, men han venta på hjelp som kom kort etter. Rimelig glatt på kantene opp.

Gikk veien ned til et større vann i området her og spente på meg de flunkende nye trugene, labba ned på isen. Gamle spor av ATV på vannet røpa at her hadde den "sunne norske friluftsungdommen" vært ute.
Var en av deres likesinnede foran meg da jeg var ved bomkassa og betalte noen sure kroner for kjøringa opp veien. Jeg kom før han opp på parkeringa så han må ha forgrepet seg på visse regler. Synes jeg hører Siv Jensen og resten av hennes kumpaner i FRP applaudere hans måte å (mis)bruke naturen på, han får ingen applaus av meg - kunne fått noe anna som innebærer henda det også..  [w-mad]

Er alltid fint å være utpå vann, om jeg ikke rusker over isen som reven så labba over så stuttbeint og trang i skjæret som jeg er. Forbi koselige øyer og opp i, eh - granåkern på andre sida av skogsbilveien på nordsida. Oppstigninga til dagens turmål.

Trugene styres gjennom terrenget med halvgammal påvirka skau, flatehogst og lommer av gammalskau. Jeg søker helst gammalskauen, som et gammalskaukrevende dyr jeg er. Vi, ensomme; ulver liker oss ikke på åpne flater - er tryggere i skauen. Der blir vi ikke så lett sett. Bortgjemte søkk er også fint!

Jeg har ikke vært på akkurat den åsen sia 1999, men da var skuffelsen så stor over ødeleggelsene der at det ikke ble å søke tilbake dit. Men fikk plutselig lyst på en tur dit der idag for å se om det kunne være noe igjen å oppleve. Men gammalskauen er ganske fragmentert der oppe. Ble sikkert ikke bedre etter at Statsskog overtok skauen heller, de har tatt mye av gammalskaulommer i de sentrale delene av marka. Tragisk, har ikke ord for hva de har gjort med mye av de sentrale delene av marka - dvs jeg har ord for det og de, men det egner seg nok ikke på trykk..

Men bål skulle jeg da ha her oppe. Fant en plass med utsikt. En liten tørrgran ofres til ilden, bålet fyres, svartkjelen fylles med snø og henges over med en bålkjepp. Solnedgangen får jeg orkesterplass til ved siden av bålet, den var svært fin i efta!

Temperaturen faller mens jeg super til kaffekoppen og gnafser i ei lefse. Føttene sliter med å holde temperaturen. Det har gått fra vår til vinter igjen. Men det har gitt fine trugeforhold! Det bærer svært bra nå!

Det har blitt mørkt og jeg må tenke på retretten. For å gjøre den enklest mulig går jeg på baksporet (altså at jeg går etter mine spor i motsatt retning enn da de ble avsatt) av meg sjøl. Månen lyser, men bare en del av den - likevel nok til at det blir litt skinn og stemning!

Så bærer det utpå isen på det store vannet igjen, under stjernehimmelen og i månelys. Det ble månelyst ikveld også ja, på denne rette måten!

Jeg velger å gå i skiløypa oppover til kraftledningene igjen. Registrerer at de små gammalskaulommene ved løypa er blitt betydelig mindre sia sist. Noen finske gloser blir ramsa opp der under stjernene...

Ikke lenge etter når kraftledningene er nådd så står jeg ved G-vogna igjen. Jeg kommer meg helskinna ned veien og turen ender godt!



Klar for avgang og klar for å teste ut de nye trugene [w-happy] :

https://www.dropbox.com/s/uxvu2u52dyli7oj/20160213_143304.jpg?dl=0

Klisje, men det er en grunn til at det er en klisje - alltid like nydelig  :) :

https://www.dropbox.com/s/cx8z8v9j10ode5r/20160213_171040.jpg?dl=0

Ca.3minutters video med bålstemning:

https://www.dropbox.com/s/mnfzmowq899skp6/20160213_164556%20%281%29.mp4?dl=0  Hmmm.. Kan ikke spille av videoen står det når jeg trykker meg inn på den, kun lyden som høres. Veit ikke om det kun er jeg som opplever det eller om de av dere som har turt å trykke på den linken opplever det samme..
« Siste redigering: 14. feb, 2016, 00:22 av Wolfheart »
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21741 på: 15. feb, 2016, 11:20 »
jeg er syk. men jeg skulle være hjemme i dag uansett fordi jeg skulle besøke den nye legen min, men hun hadde ett sykt barn. så det passet bra. ;) [ureshii]
Hadde bursdag den 5 feb. så da fikk jeg masse gaver og penger. så nå sparer jeg til ett fursuit hode!!! [ureshii] [ureshii] [ureshii]
« Siste redigering: 15. feb, 2016, 11:24 av Elmer »

Pancake

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 165
  • I am the Coon-King!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21742 på: 15. feb, 2016, 12:25 »
BLEEGH, så forbanna irriterende når elevrådet ikke klarer å si ifra om møter på en mer effektiv måte. Fikk vite først NÅ at der var møte NÅ. Bleglelellleeglg.
-is very mad- >m<
The raccoons will rule the world! But first we nap

Trina

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #21743 på: 16. feb, 2016, 12:50 »
Dindus  [cool]
http://knowyourmeme.com/memes/dindu-nuffin
I changed the definition for left wings in all the marked areas  8)
http://img.scoop.it/bIGhaKHx-VFl6Qq1kEuRJDl72eJkfbmt4t8yenImKBVvK0kTmF0xjctABnaLJIm9
http://alwaght.com/upload/logo//Files/News/Af_Pak_region.png
https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal
Not everyone is above the law, dindu attackers... didn't do nuthing : 3

Ellers er det bare kjekt   [ureshii]
« Siste redigering: 16. feb, 2016, 12:53 av Trina »

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21744 på: 16. feb, 2016, 18:48 »
Skjønner egentlig ikke hvorfor mesteparten av vennene mine på Skype er såpass forbanna på Nintendo.. og når jeg spør hvorfor de er såpass forbanna så sier de bare "don't worry about it "så blir litt som "da fuck"
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Tigern

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21745 på: 16. feb, 2016, 22:53 »
^Dont worry about it mate!


Jeg har det bra for tiden. Håper på ny jobb, og kan egentlig ikke klage på noe :)

Trina

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #21746 på: 16. feb, 2016, 23:05 »
Skjønner egentlig ikke hvorfor mesteparten av vennene mine på Skype er såpass forbanna på Nintendo.. og når jeg spør hvorfor de er såpass forbanna så sier de bare "don't worry about it "så blir litt som "da fuck"
Spill har blitt mer cinematiserings fokusert. Men tror ikke det er derfor. Egentlig ikke helt sikkert. Men synes Nintendo's gullalder var på 90 tallet. Ellers spillets gullalder generelt. Var så mye bra da ^^

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21747 på: 18. feb, 2016, 03:51 »
har blitt seint de siste kveldene og lite skole på meg pga det... har slitet med og sove pga store smerter i øret og inn bak øyet >.< er dessverre ikke noe synlig fra utsiden at jeg har utrolig vondt, så foreldre maser på meg for at jeg er aktiv hjemme og at jeg likegodt kunne vært på skolen.

jeg tror ikke de helt ser at jeg også vil at jeg skal være på skolen, jeg vil ikke henge etter med oppgaver og komme dultene inn i klasserommet når vi alt egentlig har startet. men atm kan jeg ikke stort for det, det har vært mye forandringer og duppeditter og duppedatter som har skjedd i det siste som gjør at jeg er der jeg er nå .__. og de som sier de skal hjelpe meg (psykolog, rådgiver  helsesøster, lege en og lege to) er ikke så stort til hjelp når de ikke sier hva jeg kan gjøre for og bli bedre..

nok ranting xD har vært oppe og tjent currency på ett online sim spill (lioden) og sett på mini food making på youtube hele kvelden o3o
har også fått overaskende lyst på hund...

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21748 på: 18. feb, 2016, 07:37 »
Hater når blodsukkeret dropper veldig lavt om morgenen. Såklart kan jeg tenke meg at å spise på kvelden kan hjelpe, men jeg er aldri sulten nok, og folk sitter ofte i veien fra klokka 20:00 til klokka blir 2 på natta. De sitter mer eller mindre rett forran brødboksen og ser på netflix på nettbrett, spiller yatzi eller gjør noe annet kødd de kunne ha gjort en annen plass. Og jeg orker ikke knø meg forbi dem. Også blir de kjempesur om jeg ber dem gå å sette seg i stua eller gå å sette seg ved andre sida av bordet frem til at jeg har fått smurt meg en brødskive.

Men det er også på en måte ganske greit, for nå har jeg iallefall spist frokost, og jeg sto opp uten å måtte krangle med megselv i senga. Jaja.


Forutenom alt det, så har skole vært veldig lærerikt i det siste :3 Syns det er gøy når vi faktisk lærer noe! Og, jeg følte jeg lærte mer på de to siste prøvene vi har hatt, enn når vi har hatt time. Vi hadde en prøve i auto om PLS, og jeg hadde egentlig ikke studert at all. Vi fikk bruke boka, og dermed leste jeg grundig gjennom kapitlet, og skreiv veldig utfyllende svar, og gjorde alle tegningene som det ble spurt om. I tilleg har vi jobba med fiber og ethernet kabler! Det syns jeg var litt gøy :3 Gleder meg til etter ferien for å se hva annet vi lærer!

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21749 på: 19. feb, 2016, 16:55 »
Oooooooooooohhhhhhhh hell yeaaaah. Da blir det både deadpool og uncle kages winestream I kveld på meg.
rererere i'm a tromso dragon. rawr