Skrevet av Emne: [Nye underforum] Furry politikk  (Lest 9060 ganger)

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
[Nye underforum] Furry politikk
« på: 11. mai, 2013, 18:36 »
Hva med et eget underforum for politikk.
Der en kan samle seg og diskutere dyrenes rettigheter, abort, likestilling og lignende.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #1 på: 11. mai, 2013, 19:25 »
hva med et underforum om bare BACON, diskusjoner på hvordan det skal tilberedes, hvordan det skal stekes, hva man skal gjøre med BACON fettet, hvordan det skal spises, om det i hele tatt skal spises og ikke bare bli satt opp i et monter slik at det kan bli sett på av sulte tilhengere av BACON?

og om hereter skal man bare skrive BACON slik > BACON
The more i learn about people, the more i like my dog.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #2 på: 11. mai, 2013, 22:07 »
Synes slike diskusjoner allerede blir greit utfylt under "Bjeff, Mjau, Mø" (non-furry diskusjoner) og "Dyr og Natur" (dyrepolitikk). :)
Foretrekker at underforumene våres består mest av furry relaterte topics.

Skulle heller hat at forumet var mer åpent for utenlandske medlemmer.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #3 på: 11. mai, 2013, 23:33 »
Må si jeg liker ideen. Istedet for å muligens lage én tråd for politikk, så hadde det vært greit å hatt ett underforum for det også. Så kan man skille de forskjellige diskusjonene. Eneste "problemet" er at det ikke er så veldig stor aktivitet når det gjelder politikk i hverdagen her på forumet. Men det kan jo hende at det er dette vi trenger for at vi skal ha det?

Ellers kunne vi jo hatt ett underforum for nyheter. Der kan det jo faktisk også lages tråder for politikken, så får vi alt av nyheter også.



Og Arrius, det der virket mer slemt enn morsomt.
« Siste redigering: 11. mai, 2013, 23:35 av kazookie »

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #4 på: 12. mai, 2013, 01:05 »
Og Arrius, det der virket mer slemt enn morsomt.

Jeg stemmer for at det var morsomt

La oss lage et underforum om posten til Arrius var morsom eller ikke.

jeg beklager sarah men jeg tar deg mindre og mindre seriøst xD

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #5 på: 12. mai, 2013, 03:01 »
hva med et underforum om bare BACON, diskusjoner på hvordan det skal tilberedes, hvordan det skal stekes, hva man skal gjøre med BACON fettet, hvordan det skal spises, om det i hele tatt skal spises og ikke bare bli satt opp i et monter slik at det kan bli sett på av sulte tilhengere av BACON?

og om hereter skal man bare skrive BACON slik > BACON

Hvis du ikke syns politikk passer for furries må du gjerne be dem som engasjerer seg for det melde seg ut. Hvis du ikke bryr deg om politikk enten om det har med dyr eller mennesker å gjøre er det greit men ikke stå imot dem som gjør det. Hvis du ikke vil ha flere underforum bør du heller si klart i fra.

Det gjelder alle som poster her.

Og Arrius, det der virket mer slemt enn morsomt.

Jeg må si jeg syns det jeg også, selv om at jeg kan se at det er morsomt. Det er fint at folk sier meningene sine.

Synes slike diskusjoner allerede blir greit utfylt under "Bjeff, Mjau, Mø" (non-furry diskusjoner) og "Dyr og Natur" (dyrepolitikk).
Foretrekker at underforumene våres består mest av furry relaterte topics.

Skulle heller hat at forumet var mer åpent for utenlandske medlemmer.

Uansett om politikken dreier seg om dyr, furries eller det sosiale utenfor fellesskapet vårt vil det uansett være logisk å ha den organisert for seg selv i sitt eget underforum enn om den forblir uflyttet fra gruppene du nevner. Det blir rotete, og slik vi har lært med mindretallsregjeringer over tid er at det er lettest om politikken står på et sted.

Jeg hår påpekt akkurat dette i en tidligere tråd. Du er velkommen til å legge igjen det ønsket der.

Må si jeg liker ideen. Istedet for å muligens lage én tråd for politikk, så hadde det vært greit å hatt ett underforum for det også. Så kan man skille de forskjellige diskusjonene. Eneste "problemet" er at det ikke er så veldig stor aktivitet når det gjelder politikk i hverdagen her på forumet. Men det kan jo hende at det er dette vi trenger for at vi skal ha det?

Ellers kunne vi jo hatt ett underforum for nyheter. Der kan det jo faktisk også lages tråder for politikken, så får vi alt av nyheter også.

Jeg kunne godt tenkt meg å poste i et underforum der politikk er samlet. Det vil være ryddigere.

jeg beklager sarah men jeg tar deg mindre og mindre seriøst xD

Kan du utdype det da?
Hva som nøyaktig er useriøst med å vil ha et sted der politikk kan samles?
« Siste redigering: 12. mai, 2013, 03:21 av SarahLynx »

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #6 på: 12. mai, 2013, 05:54 »
Trenger ikke la et lite forsøk på en morsomhet skli helt ut av proporsjoner. Og arrius, kanskje ikke gjøre narr av trådene folk lager? Fyfy. En seriøs tråd fortjener seriøse poster.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #7 på: 12. mai, 2013, 08:16 »
Jeg ser ikke behovet for et nytt underforum.
Argumentet om at det kanskje blir større aktivitet med et nytt underforum tviler jeg litt på. Folk har allerede muligheten til å skrive om politikk på Bjeff! Mjau! Mø!, evt kunne det vært et subforum.

Evt. er jeg enig med kazookie. Vi kunne erstattet Dyr i nyhetene med Nyheter(eller Media) og Politikk - med fokus på dyreverdenen, elns, hvor en i forumbeskrivelsen skriver at en er like mye velkommen til å skrive om saker som ikke har med dyr å gjøre.

Jeg forstår at folk vil ha et oversiktiglig forum, men for min del ødelegger det litt om vi hadde fått to halvaktive subforums, fremfor et som var passe aktivt.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #8 på: 12. mai, 2013, 08:52 »
Jeg ser heller ikke det store behovet for et politisk underforum, eller politisk debatt her inne i det hele tatt.
vi har nå VGD og lignende steder å diskutere slikt.

Jeg har nå forsåvidt likt politiske debatter en tid tilbake, men føler at det meste bare havner i uenigheter, skitkasting, hat osv..
Jeg stemmer nå for å holde politiske debatter ute av forumet her, og de som har et behov for å disktuere politiske saker har nå flere andre forum hvor dette er mulig å disktuere ;)

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #9 på: 12. mai, 2013, 14:45 »
Og arrius, kanskje ikke gjøre narr av trådene folk lager? Fyfy. En seriøs tråd fortjener seriøse poster.

nå var det faktisk ikke ment som en spøk, men ser hvor det kan bli tatt som en spøk :p i min værden kan slikt være morsomt.

så sarah, jeg beklager om såret deg :/

selv er jeg ikke for politikk, det meste av spesielt Norsk politikk gjør meg enten sint, lei, eller deppa. dyre politikken er ikke noe å skryte av i Norge, ei sammfertsels politikken..

men for all del, alt har sin plass på forumet føler ialle fall jeg for, ser ikke noe problem med å ha et underforum, det er jo ikke dommedag fordet, og de som ikke liker det slipper å trykke på det, de TRENGER ikke å å gå inn der.


The more i learn about people, the more i like my dog.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #10 på: 12. mai, 2013, 15:17 »
Jeg ser heller ikke det store behovet for et politisk underforum, eller politisk debatt her inne i det hele tatt.
vi har nå VGD og lignende steder å diskutere slikt.

Jeg har nå forsåvidt likt politiske debatter en tid tilbake, men føler at det meste bare havner i uenigheter, skitkasting, hat osv..
Jeg stemmer nå for å holde politiske debatter ute av forumet her, og de som har et behov for å disktuere politiske saker har nå flere andre forum hvor dette er mulig å disktuere ;)
Nja.. å utelukke politiske diskusjoner helt fra forumet er da ikke nødvendig. En kan holde seg saklig og ty til rapporterknappen om folk tyr til skitkasting. Er nok en del tema jeg hadde likt å diskutere på dette forumet, nettopp fordi jeg kjenner en del av medlemmene her.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #11 på: 12. mai, 2013, 15:44 »
Og arrius, kanskje ikke gjøre narr av trådene folk lager? Fyfy. En seriøs tråd fortjener seriøse poster.

nå var det faktisk ikke ment som en spøk, men ser hvor det kan bli tatt som en spøk :p i min værden kan slikt være morsomt.

så sarah, jeg beklager om såret deg :/

selv er jeg ikke for politikk, det meste av spesielt Norsk politikk gjør meg enten sint, lei, eller deppa. dyre politikken er ikke noe å skryte av i Norge, ei sammfertsels politikken..

men for all del, alt har sin plass på forumet føler ialle fall jeg for, ser ikke noe problem med å ha et underforum, det er jo ikke dommedag fordet, og de som ikke liker det slipper å trykke på det, de TRENGER ikke å å gå inn der.

Takk, men det går bra. Har møtt mer motgang når jeg hår foreslått ting her på forumet før så jeg tåler det så lenge det ikke varer for lenge :P

Jeg liker nettopp det siste du nevner som på igjen styrker og samtidig bøyer det Atrox nevner om nødvendigheten for underforum på grunn av liten aktivitetet. Å kunne samle politikk på et sted vil jo organisere forumet bedre, er dere ikke enige? Viktige og seriøse tråder vil bli samlet på et sted? Og aktivitet skal vel ikke ha noe å si over organisering uansett hvor mange som kommer til å ta del i det eller ikke?

Jeg ser heller ikke det store behovet for et politisk underforum, eller politisk debatt her inne i det hele tatt.
vi har nå VGD og lignende steder å diskutere slikt.

Jeg har nå forsåvidt likt politiske debatter en tid tilbake, men føler at det meste bare havner i uenigheter, skitkasting, hat osv..
Jeg stemmer nå for å holde politiske debatter ute av forumet her, og de som har et behov for å disktuere politiske saker har nå flere andre forum hvor dette er mulig å disktuere ;)

Nja.. å utelukke politiske diskusjoner helt fra forumet er da ikke nødvendig. En kan holde seg saklig og ty til rapporterknappen om folk tyr til skitkasting. Er nok en del tema jeg hadde likt å diskutere på dette forumet, nettopp fordi jeg kjenner en del av medlemmene her.

Det er derfor jeg syns det hadde vært godt å hatt et eget underforum som var tillegnet politikk her på NorPaws. Jeg føler på ingen måter at det er passende å diskutere politikk i Bjeff, Mjau, Mø rett og slett fordi det spesifiseres som "Generell, friflytende snakk." Politikk er ikke friflytende snakk, politikk er saklig.

Når det kommer til Dyr og Natur. Så ser jeg hvordan deler av politikken kan passe inn der. "Flere furs har et spesielt forhold til dyr og natur, og miljøproblemene står for tiden høyt på verdenssamfunnets agenda." Det ekskluderer derimot saker som vi kan se i nyhetene i dag, som er Kampen mot Anoreksi, Tiggerproblemet og Terrorsikkerhet

Å skal legge disse sakene i forskjellige underforum blir bare rotete.

Jeg har utrolig lite lyst til å bytte forum for å snakke om politikk. Dessuten har jeg lyst til å diskutere med furries, ikke tilfeldige Per og Pål fra Alta. Det er en stor grunn til at jeg kommer med forslaget om underforum tillegnet politisk snakk.
« Siste redigering: 12. mai, 2013, 16:01 av SarahLynx »

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #12 på: 12. mai, 2013, 16:10 »


Viktige og seriøse tråder vil bli samlet på et sted.


Jeg føler på ingen måter at det er passende å diskutere politikk i Bjeff, Mjau, Mø [...]




Akkurat det samme med nyheter for min del. Synes ikke det passer så godt inn i "generell frittflytende snakk" selv, så ville gjerne ha hatt ett underforum for politikk. Og gjerne ett for nyheter også.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #13 på: 12. mai, 2013, 20:15 »
Vel, det var jo et politikk-underforum på Norwegian Paws v.1. Det var vel ikke det mest populære, men fungerte helt greit. Hm, det var kanskje politikk og filosofi i ett, når jeg tenker etter...

Det er jo også mulig med delforum, som man har med Eurofurence, Gaver, osv. Det kunne potensielt vært et delforum under Bjeff! Mjau! Mø! og ikke et eget underforum.

Men det kan lede til litt forvirring og oppdeling når det gjelder tråder om dyrs rettigheter, og lignende. Det er alltid kjedelig hvis medlemmer blir forvirret over forumets oppdeling og ikke vet hvor de bør poste det de ønsker å poste (som kan lede til at de ikke poster det de ønsket å poste overhode - det har i hvert fall skjedd med meg selv på noen forum, men jeg er kanskje hakket mer nevrotisk enn det normale).


SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #14 på: 12. mai, 2013, 20:25 »
Vel, det var jo et politikk-underforum på Norwegian Paws v.1. Det var vel ikke det mest populære, men fungerte helt greit. Hm, det var kanskje politikk og filosofi i ett, når jeg tenker etter...

Det er jo også mulig med delforum, som man har med Eurofurence, Gaver, osv. Det kunne potensielt vært et delforum under Bjeff! Mjau! Mø! og ikke et eget underforum.

Men det kan lede til litt forvirring og oppdeling når det gjelder tråder om dyrs rettigheter, og lignende. Det er alltid kjedelig hvis medlemmer blir forvirret over forumets oppdeling og ikke vet hvor de bør poste det de ønsker å poste (som kan lede til at de ikke poster det de ønsket å poste overhode - det har i hvert fall skjedd med meg selv på noen forum, men jeg er kanskje hakket mer nevrotisk enn det normale).

Jeg ser ingen klar ulempe ved å lage et underforum til politikk på grunnlag av det jeg har sagt ovenfor pluss det vil ikke komme i veien og provosere andre poster aka. stortingsavgjørelser for vold mot dyr etc

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #15 på: 13. mai, 2013, 07:23 »
Jeg er enig i det Miles sier om at man kan heller ha 'delforum' i stedet som gir deg en plass du kan diskutere nyhetene og politikk. Hadde vært kewlt å ha ett delforum for filosofi eller noe også, cause that would be the only place I would hang then. :P
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #16 på: 14. mai, 2013, 15:50 »
(Min mening) Nå ønsker jeg ettertrykkelig å vise min motvilje. Forumet er et samlingssted for furries uavhengig av politikk, religion, legning og kjønn. Da syns jeg det blir veldig feil å lage et eget underforum for det. Politikk har virkelig ingen ting å gjøre på forumet med mindre det er dyre eller furry relatert. Dette litt for å holde dømming og separerende holdninger ute, men også fordi folk sine holdninger innen politikk veldig lett eskalerer til drama..

Når man da utelukker urrlaterte politiske ting så sitter man igjen med kanskje en tråd eller to i uken hvis man virkelig prøver.. og det har vi strengt tatt andre underforum til

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #17 på: 14. mai, 2013, 16:14 »
Må si meg enig med Tellos her. Jeg har aldri opplevd en politisk debatt på nettet som ikke har endt opp i idotiske, sinna krangler fylt med personangrep og andre uønskede ting.

Finnes andre steder man kan diskutere slikt, om man virkelig vil.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #18 på: 14. mai, 2013, 17:29 »
Da setter jeg spårsmål til dere som er negative til dette ved å komme med disse påstandene:
  • Furryfandom er et åpent fellesskap for alle som er interesserte
  • Interessene og yttringene til enkeltindivider i fellesskapet er velkommen så lenge de ikke er støttende

Hvorfor kan ikke politikk passe inn her på forumet?

Det høres ut for min del at Tellos og Eltanin er redd for drama om forslaget blir godkjent. Det kan jo forebygges med enkle steg med for. eksempel påminnelser om det.


Samt det virker som at forandringer og lav-/middelsaktivitet av under- og delforum skremmer folk, og jeg vil gjerne vite hvorfor.
Er man er redd for at noen skal se dette? Som i at en utenlandsk fur skal komme og peke på dette og si NorPaws suger.
Er det fordi det er vanskelig å lage et del-/underforum og organisere og moderere det? Hvis ikke hva er problemet om det er lav-/middelsaktivitet?

Jeg har et paragraf i en annen forlagstråd farger som totalt har forbigått admins, mods og medlemmer. Jeg mistenker en har er livredd for forandringer her. Og er redd for å si i mot at det nå handler det mer om å passe inn enn å være furry for å være en del av NorPaws.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #19 på: 14. mai, 2013, 17:29 »
Jeg har aldri opplevd en politisk debatt på nettet som ikke har endt opp i idotiske, sinna krangler fylt med personangrep og andre uønskede ting.

Finnes andre steder man kan diskutere slikt, om man virkelig vil.

^this, ten times this! folk blir bare sinna/frustrert av politikk. burde holdes unna folk som allerede har en dårlig dag, og logger på forumet får å se på glad-nyheter etc og det første de møter på er en sinna diskusjon om politiskevirkemiddler er ikke akkurat det som er det mest trivelige her i verden :)



Politikk løser ikke problemer, tho, det gjør ikke politikere heller, de skaper dem.  De tror de gjør alt så mye bedre, politikk gjør ting vondt værre. (i mitt hue iallefall)
« Siste redigering: 14. mai, 2013, 17:38 av Arrius »
The more i learn about people, the more i like my dog.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #20 på: 14. mai, 2013, 17:34 »
Jeg har aldri opplevd en politisk debatt på nettet som ikke har endt opp i idotiske, sinna krangler fylt med personangrep og andre uønskede ting.

Finnes andre steder man kan diskutere slikt, om man virkelig vil.

^this, ten times this! folk blir bare sinna/frustrert av politikk. burde holdes unna folk som allerede har en dårlig dag, og logger på forumet får å se på glad-nyheter etc og det første de møter på er en sinna diskusjon om politiskevirkemiddler er ikke akkurat det som er det mest trivelige her i verden :)

Dere snakker som om at politikk del-/underforumet er det første en kommer til å se når en logger på, som at man må ble seg gjennom Politikkdelen for å komme til alt det andre. Liker man det ikke holder man seg unna Politikk-forumet.

Forsåvidt kan jo furs som blir godkjent, som de som får tilgang til furmeets etc få tilgang til Politikkforumet, da har dere jo litt mer kontroll på seriøsiteten til folk

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #21 på: 14. mai, 2013, 18:07 »
jeg hadde kanskje blitt litt mer positiv til dette hadde det vært sikkert at det ikke blir shitstorm. Å skrive "Ikke lag drama" hjelper ikke alltid. Jeg klarer ikke alltid å dy meg om noen er kjapp om kjeften i en diskusjon, som folk kanskje har lagt merke til. Jeg innrømmer at jeg er teit, og jeg innrømmet at OM det blir shitstorm, så har jeg en følelse av at jeg er delskyldig.

Og jeg har aldri sett en politisk debatt som har direkte med furries og gjøre, men kanskje mer om vilt og jakt. Men det passer jo inn under "dyr og natur", right?

Hadde noen gitt meg en god politisk sak rundt furries som ikke passer under noe annet underforum, så kanskje jeg endrer mening. Men akkurat nå ser jeg ikke helt... jeg klarer ikke å se hvor vi skal trenge dette. Som regel når noe stort skjer politisk sett så blir det jo et emne i bakrommet eller under Bjeff, Mjau, Mø.

Filosofi on the other hand. Om jeg går å filosoferer over ting, så tar jeg det som regel ikke opp på norpaws, utenom noen veldig få ting som kanskje andre også tenker litt på. Da ringer jeg heller en venn på skype og lufter tankene mine der.

Jeg kan forsåvidt si meg enig i det Tellos sier. Om du vil diskutere politikk, så kan man kose seg i kommentarfelta på Dagbladet eller VG, imo.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #22 på: 14. mai, 2013, 19:42 »
Da setter jeg spårsmål til dere som er negative til dette ved å komme med disse påstandene:
  • Furryfandom er et åpent fellesskap for alle som er interesserte
  • Interessene og yttringene til enkeltindivider i fellesskapet er velkommen så lenge de ikke er støttende

Hvorfor kan ikke politikk passe inn her på forumet?
-Det er jeg enig i.
-Jupp

Fordi folk sjeldent klarer å holde det rent og pent. Og da blir det plutselit støtende allikevel. Politikk er et tema noen tar ekstremt seriøst, og også veldig personlig, og da kan det lett gå fra en hyggelig debatt til ren krangling.

Sitat
Det høres ut for min del at Tellos og Eltanin er redd for drama om forslaget blir godkjent. Det kan jo forebygges med enkle steg med for. eksempel påminnelser om det.
Du vet like godt som jeg at en liten setning som det der ikke vil være forebyggende for noe som helst. Det blir det samme som å si at siden vi har regler på forumet som sier at alle skal være snille og greie, vil automatisk alle være snille og greie hele tiden.


Sitat
Samt det virker som at forandringer og lav-/middelsaktivitet av under- og delforum skremmer folk, og jeg vil gjerne vite hvorfor.
Er man er redd for at noen skal se dette? Som i at en utenlandsk fur skal komme og peke på dette og si NorPaws suger.
Er det fordi det er vanskelig å lage et del-/underforum og organisere og moderere det? Hvis ikke hva er problemet om det er lav-/middelsaktivitet?
Hva er vitsen med delforum om det er lav aktivitet? Meningen med et forum er jo at folk skal kommunisere med andre om det som interesserer dem. Om temaet til et delforum ikke interesserer noen, og det blir lav aktivitet, så er det ingen vits at det delforumet skal være der. Dessuten ser det rotete ut.

Sitat
Jeg har et paragraf i en annen forlagstråd farger som totalt har forbigått admins, mods og medlemmer. Jeg mistenker en har er livredd for forandringer her. Og er redd for å si i mot at det nå handler det mer om å passe inn enn å være furry for å være en del av NorPaws.
Den setningen her må jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte?

Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #23 på: 14. mai, 2013, 22:44 »
På en måte, så er politikk noe som ikke nødvendigvis kommer til å slå ann på en positiv måte. (Ikke bare her, men på de fleste forum. :P Av erfaring.)
Men!
Jeg kunne faktisk sett for meg noe litt bredere, som f.eks "Politikk, filosofi og andre seriøse emner" som et delforum under "Bjeff! Mjau! Mø!", så lenge det er godt\strengt moderert for å unngå konflikter. (Nulltoleranse?)
Med et litt bredere spekter av mulige emner, vil det også redusere sjansene for at folk setter alle kreftene sine på å krangle i noen få politiske tråder, mens det fortsatt er åpent for seriøse spørsmål\debatter rundt viktige politiske og filosofiske spørsmål.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: [Nye underforum] Furry politikk
« Svar #24 på: 14. mai, 2013, 23:13 »
Jeg håper det er mulig å prøve med et politikkforum.

"Politikk, filosofi og andre seriøse emner" som et delforum under "Bjeff! Mjau! Mø!", så lenge det er godt\strengt moderert for å unngå konflikter. (Nulltoleranse?)
This.

Greit at en beskrivelse av et underforum ikke hindrer folk i å være ekle, men om en slår ned på usakligheter før de får fotfeste og utvikler seg til en krangel, burde det gå an.