Skrevet av Emne: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding  (Lest 32304 ganger)

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #50 på: 13. aug, 2013, 20:51 »
Vet ikke om har merka det mene Webside iconet, som vises på page tabsa. Poten som pleide være mangler på alt annet enn hovedsiden nå

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #51 på: 13. aug, 2013, 20:53 »
Hvorfor er den ubehagelig? Er det for skarpt lys?

Vell hvis hvitfargen istedenfor var litt innen for fage nøyangsen grå, så hadde det vært lettere å se på.
Hvit blir liksom for skarpt.

.
Er enig om litt mørkere farger, slik at de ikke er så lysende opp...

Jeg er ganske uenige om at fargene må rettes på. Det høres ut som at noen sitter i ett mørkt rom med skjermstyrken på 100% da blir det for skarpt for øynene. Jeg syns dette er meget behagelig å lese på, og  det er ikke noen forskjell på hvitfargen her og det som er på VG.no, Dagbladet.no og Adressa.no. Og annenhver post er grå. Ingen som har kommentert at det er mer behagelig å se og lese på enda.
Vell de sidene har sammensatte artikler med hvitfargen som kontrast farge for teksten,
Norpaws brukere hvitfargen til dette samtidig som fargen brukes til å ha overgangen mellom innleggene.

Resultatet blir at det er slitsomt å se på.
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #52 på: 14. aug, 2013, 00:37 »
Hvorfor er den ubehagelig? Er det for skarpt lys?

Vell hvis hvitfargen istedenfor var litt innen for fage nøyangsen grå, så hadde det vært lettere å se på.
Hvit blir liksom for skarpt.

.
Er enig om litt mørkere farger, slik at de ikke er så lysende opp...

Jeg er ganske uenige om at fargene må rettes på. Det høres ut som at noen sitter i ett mørkt rom med skjermstyrken på 100% da blir det for skarpt for øynene. Jeg syns dette er meget behagelig å lese på, og  det er ikke noen forskjell på hvitfargen her og det som er på VG.no, Dagbladet.no og Adressa.no. Og annenhver post er grå. Ingen som har kommentert at det er mer behagelig å se og lese på enda.
Vell de sidene har sammensatte artikler med hvitfargen som kontrast farge for teksten,
Norpaws brukere hvitfargen til dette samtidig som fargen brukes til å ha overgangen mellom innleggene.

Resultatet blir at det er slitsomt å se på.

Jeg orker ikke starte noen debatt på dette. Jeg sier bare at jeg som bruker briller og ellers har problemer med å se syns dette designet er bra!


Men jeg har et forslag siden det er laget et underforum for "Otherkin & Therian".
Siden dere skiller så sterkt på det så tenkte jeg dere kanskje kunne skille ut Pokéfurs og Bronies i sine egne underforum også.
Forsåvidt kan Lycanthropene få et underforum også, siden de er en form for shapeshifter. I såfall muligens kalle det Shapeshifters for de har både menneske- og  dyreidentitet (+ fler)
« Siste redigering: 14. aug, 2013, 00:39 av SarahLynx »

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #53 på: 14. aug, 2013, 01:00 »
Punktliste- og tallisteknapp funksjonen har egentlig aldri funket helt perfekt, ikke en gang i v2 av forumet.

BB koden for lister er at hver linje har sin "li" tagg, men hvis du merker en tekst og trykker på en av listeknappene omsulttes hele teksten av en enkelt "li" tag, etterfulgt av en tom "li" tag. Det som hadde vært logisk var om det ble satt inn en "li" tag rundt hver markerte linje som er avsluttet med linjeskift.

(Alle ] i de følgende eksempelene er erstattet med } for at taggene skal være synlige)

Markert tekst:
Setning 1. Setning 2. /n
Setning 3. /n
Setning 4. setning 5. Setning 6.

Nåværende resultat av listeknappfunksjon:
[list}
[li}Setning 1. Setning 2. /n
Setning 3. /n
Setning 4. setning 5. Setning 6.[/li}
[li}[/li}
[/list}

Logisk ønsket resultat av listeknappfunksjon:
[list}
[li}Setning 1. Setning 2.[/li} /n
[li}Setning 3.[/li} /n
[li}Setning 4. setning 5. Setning 6.[/li}
[/list}

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #54 på: 14. aug, 2013, 01:42 »
Screenshot_357.jpg: Jeg ble foreslått denne fargen av noen. Vedkommende tror jeg ga meg feil fargekode eller viste ikke hva han snakket om.

Screenshot_358.jpg: Dette er en grumsete hvitfarge

Screenshot_359.jpg: Dette er en hitere gråfarge enn ovenfor.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #55 på: 14. aug, 2013, 02:33 »
SarahLynx:
Sitat
Jeg orker ikke starte noen debatt på dette. Jeg sier bare at jeg som bruker briller og ellers har problemer med å se syns dette designet er bra!
Jeg syns også det hvite er noe ukomfortabelt i lengden. Hilsen en brillebruker med noe upålitelig fargesyn og manglende dybdesyn. (siden øyediagnoser tydeligvis har noe å si på om en farge er komfortabel å se på eller ikke)

Sitat
Men jeg har et forslag siden det er laget et underforum for "Otherkin & Therian".
Siden dere skiller så sterkt på det så tenkte jeg dere kanskje kunne skille ut Pokéfurs og Bronies i sine egne underforum også.
Forsåvidt kan Lycanthropene få et underforum også, siden de er en form for shapeshifter. I såfall muligens kalle det Shapeshifters for de har både menneske- og  dyreidentitet (+ fler)

Det blir vel kanksje litt rotete og litt mange underforum som vil ha lite aktivitet? Jeg mener.. det er ikke akkurat som om det blomstrer så mange samtaler på "Otherkin & Therian". Just my two cents.

Det er forresten litt småirriterende at man havner i hurtigsvar-boksen når man skal sitere folk. Det tar noen ekstra sekunder å copypaste alt for å lime det inn i den vanlige svar-tingen. Det er ikke grusomt, men smått irriterende, bare. c: Mulig jeg har gått glipp av noe i instillingene om hurtigsvar, tho. Har ikke sett så nøye gjennom.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #56 på: 14. aug, 2013, 03:25 »
vi har faktisk allerede diskutert å ha fler underfora under der, men vi ble enige om at det kom til å bli fler underfora enn poster.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #57 på: 14. aug, 2013, 06:44 »
godt fornøyd sålangt, bra arbeid.

skjønt er det mulig at innlegg på leker delen av forumet ikke kommer opp på nyeste innlegg funksjonen eller noe i den duren? da den fort blir fylt opp med clutter.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #58 på: 14. aug, 2013, 07:27 »
Etter en ganske heftig helg med voldsomt mye arbeid på forumet så har vi tatt noen dager pause. Skal se om jeg ikke får i gang litt aktivitet,  men kan ikke love stort før etter ef.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #59 på: 14. aug, 2013, 13:02 »
Synes designet er veldig bra jeg. I et opplyst rom virker ikke dette sælig lyst for meg :/ Men kan sikkert virke slik for andre da.

Ellers synes jeg det er fint med litt forandring ^^

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #60 på: 14. aug, 2013, 13:23 »
SarahLynx:
Sitat
Jeg orker ikke starte noen debatt på dette. Jeg sier bare at jeg som bruker briller og ellers har problemer med å se syns dette designet er bra!
Jeg syns også det hvite er noe ukomfortabelt i lengden. Hilsen en brillebruker med noe upålitelig fargesyn og manglende dybdesyn. (siden øyediagnoser tydeligvis har noe å si på om en farge er komfortabel å se på eller ikke)

Eltanin, jeg syns det er unødvendig og ukomfortabelt at du dro det opp igjen når jeg sa jeg la fra meg temaet. Takk for kommentaren, men det er meningen vi skal diskuter sak, ikke person! Jeg føler det rett og slett ble utenomsnakk.

Ta deg gjerne tid til å se på linken over innlegget ditt og kommenter om forslagene til fargeskiftet der er mer behagelig eller ikke.

---

Synes designet er veldig bra jeg. I et opplyst rom virker ikke dette sælig lyst for meg :/ Men kan sikkert virke slik for andre da.

Ellers synes jeg det er fint med litt forandring ^^

Det er usunt å sitte å se på en skjerm med 100% lysstyrke i lavbelysning uansett. Hva syns du om fargeforslagene lenger tilbake i tråden?

Forandring er bra =)



---

Til dere som har kommentert på favicon

Screenshot_361.jpg: Som dere kan se funker faviconet på noen deler av NorPaws og ikke på andre deler. Men det skal ordnes lett og raskt.
« Siste redigering: 14. aug, 2013, 13:33 av SarahLynx »

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #61 på: 14. aug, 2013, 14:05 »
SarahLynx:
Sitat
Jeg orker ikke starte noen debatt på dette. Jeg sier bare at jeg som bruker briller og ellers har problemer med å se syns dette designet er bra!
Jeg syns også det hvite er noe ukomfortabelt i lengden. Hilsen en brillebruker med noe upålitelig fargesyn og manglende dybdesyn. (siden øyediagnoser tydeligvis har noe å si på om en farge er komfortabel å se på eller ikke)

Eltanin, jeg syns det er unødvendig og ukomfortabelt at du dro det opp igjen når jeg sa jeg la fra meg temaet. Takk for kommentaren, men det er meningen vi skal diskuter sak, ikke person! Jeg føler det rett og slett ble utenomsnakk.

Ta deg gjerne tid til å se på linken over innlegget ditt og kommenter om forslagene til fargeskiftet der er mer behagelig eller ikke.

Vel, du dro det opp igjen med screenshots i posten under uansett, så jeg skjønner ikkke hva du mener med at du "la fra deg temaet" i den posten jeg siterte.

Og diskuterer vi ikke sak når jeg også sier at jeg syns fargen er ukomfortabel? Er det ikke kjekt for admins å vite at det er flere som deler samme mening? Hvordan i all verden er det utenomsnakk?

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #62 på: 14. aug, 2013, 14:33 »
SarahLynx:
Sitat
Jeg orker ikke starte noen debatt på dette. Jeg sier bare at jeg som bruker briller og ellers har problemer med å se syns dette designet er bra!
Jeg syns også det hvite er noe ukomfortabelt i lengden. Hilsen en brillebruker med noe upålitelig fargesyn og manglende dybdesyn. (siden øyediagnoser tydeligvis har noe å si på om en farge er komfortabel å se på eller ikke)

Eltanin, jeg syns det er unødvendig og ukomfortabelt at du dro det opp igjen når jeg sa jeg la fra meg temaet. Takk for kommentaren, men det er meningen vi skal diskuter sak, ikke person! Jeg føler det rett og slett ble utenomsnakk.

Ta deg gjerne tid til å se på linken over innlegget ditt og kommenter om forslagene til fargeskiftet der er mer behagelig eller ikke.

Vel, du dro det opp igjen med screenshots i posten under uansett, så jeg skjønner ikkke hva du mener med at du "la fra deg temaet" i den posten jeg siterte.

Og diskuterer vi ikke sak når jeg også sier at jeg syns fargen er ukomfortabel? Er det ikke kjekt for admins å vite at det er flere som deler samme mening? Hvordan i all verden er det utenomsnakk?

Jeg sluttet å debattere det så dere heller får si deres meninger om det og så la jeg til de bildene av forandringene senere.

Det var ingen invitasjon til at du skulle kommentere på det med sarkasmen din og mobbe skavanker til folk.

Jeg ble svært lei meg og satt ut. Jeg har samme problem som deg meg øynene. Selvfølgelig har begge våre subjektive sider viktige, men jeg syns SVÆRT lite om at drar det så langt som å si at både syn og mening "tydeligvis skal ha noe å si" føler jeg meg truffet.

Siden du drar inn sarkasme for å argumentere en sak blir det bare irrelevant og derfor utenomsnakk.

Tråden er ment for å dele meninger og slikt ikke erte andre
« Siste redigering: 14. aug, 2013, 15:01 av SarahLynx »

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #63 på: 14. aug, 2013, 15:03 »
Masse lang tekst

Jeg dro den inn fordi det egentlig ikke er viktig om man er nærsynt, langsynt, mangler fargesyn eller dybdesyn eller what not. Så lenge man ikke er blind, er hvitt hvitt, og hvitt er en skarp tone, som for mange vil være ukomfortabel å se på uavhengige av hva slags øyediagnoser de har og ikke har.

Poster du på et offentlig fora, er det en invitasjon til svar. Poster du irrelevant informasjon til en diskusjon, er det en invitasjon til irrelevante svar. Jeg skjønner ikke hva det er å ta seg nær av, engang. Det er ikke som om jeg snakker ned til deg fordi du har dårlig syn eller fordi du syns hvitfargen er fin. Det var en sidekommentar, at du velger å ta deg såppas nær av den kan egentlig ikke jeg gjøre noe med.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #64 på: 14. aug, 2013, 16:23 »
Masse lang tekst

Jeg dro den inn fordi det egentlig ikke er viktig om man er nærsynt, langsynt, mangler fargesyn eller dybdesyn eller what not. Så lenge man ikke er blind, er hvitt hvitt, og hvitt er en skarp tone, som for mange vil være ukomfortabel å se på uavhengige av hva slags øyediagnoser de har og ikke har.

Poster du på et offentlig fora, er det en invitasjon til svar. Poster du irrelevant informasjon til en diskusjon, er det en invitasjon til irrelevante svar. Jeg skjønner ikke hva det er å ta seg nær av, engang. Det er ikke som om jeg snakker ned til deg fordi du har dårlig syn eller fordi du syns hvitfargen er fin. Det var en sidekommentar, at du velger å ta deg såppas nær av den kan egentlig ikke jeg gjøre noe med.

Måten du ordla deg på var uheldig og i grunn kom det fram som en stygg kommentar til min. Jeg satte svært lite pris på sarkasmen siden du faktisk kunne latt det være i fred.

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #65 på: 14. aug, 2013, 19:39 »
Må la være å ta hver eneste kommentar personelig, folk bare sier meninger om ny layuout... tror ingen prøver være ekkle på noen måte... :) cheer up

Mene anyways, er det mulig å ha noe personelig instilling for text stærrelsen, synes den virker mindre og sliter med å lese enkelte ting her og der, spesielt sitater :S føler meg gammel og brilletrengt :P

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #66 på: 14. aug, 2013, 21:31 »
Masse lang tekst

Jeg dro den inn fordi det egentlig ikke er viktig om man er nærsynt, langsynt, mangler fargesyn eller dybdesyn eller what not. Så lenge man ikke er blind, er hvitt hvitt, og hvitt er en skarp tone, som for mange vil være ukomfortabel å se på uavhengige av hva slags øyediagnoser de har og ikke har.

Poster du på et offentlig fora, er det en invitasjon til svar. Poster du irrelevant informasjon til en diskusjon, er det en invitasjon til irrelevante svar. Jeg skjønner ikke hva det er å ta seg nær av, engang. Det er ikke som om jeg snakker ned til deg fordi du har dårlig syn eller fordi du syns hvitfargen er fin. Det var en sidekommentar, at du velger å ta deg såppas nær av den kan egentlig ikke jeg gjøre noe med.

Måten du ordla deg på var uheldig og i grunn kom det fram som en stygg kommentar til min. Jeg satte svært lite pris på sarkasmen siden du faktisk kunne latt det være i fred.

Jeg gjorde et poeng ut av at det er irrelevant om man har briller eller ikke. Den var ikke ment nedlatende til deg og din brillebruk personlig. Om du velger å ta deg nær av det er ditt problem og ikke mitt.

on-t
Enig med Gray Fang om tekststørrelsen. Særlig på sitater, hvor det kan bli litt mye tekst å lese gjennom, kunne det kanskje gjort seg med litt større tekst. Jeg tar meg selv i å myse som en gammel bestemor hver gang jeg skal lese et sitat. xD

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #67 på: 14. aug, 2013, 21:41 »
Er enig i at skriften er noe liten enkelte steder, så jeg har stillt den opp litt nå, spessielt på sitater. Jeg tror dette blir bedre for de fleste.

Angående bakgrunnsfargen så er jeg fortsatt usikker. Kan se litt på om jeg kan få til en profil-instilling for å skru på en litt mørkere bakgrunn for de som ønsker det, men i utgangspunktet så synes jeg at folk bør ha såpass med lys i rommet at hvitfarge ikke plager dem.

Ellers bra observert med poten, Fangz. Tror den skal være i orden nå. Er en del alternative måter som diverse nettlesere laster de på, og de fleste cacher den (noe som sikkert var grunnen til at du fortsatt hadde den på hovedsiden), så var ikke lett å se at noe var galt :)

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #68 på: 14. aug, 2013, 21:43 »
SarahLynx:
Sitat
Jeg orker ikke starte noen debatt på dette. Jeg sier bare at jeg som bruker briller og ellers har problemer med å se syns dette designet er bra!
Jeg syns også det hvite er noe ukomfortabelt i lengden. Hilsen en brillebruker med noe upålitelig fargesyn og manglende dybdesyn. (siden øyediagnoser tydeligvis har noe å si på om en farge er komfortabel å se på eller ikke)

Eltanin, jeg syns det er unødvendig og ukomfortabelt at du dro det opp igjen når jeg sa jeg la fra meg temaet. Takk for kommentaren, men det er meningen vi skal diskuter sak, ikke person! Jeg føler det rett og slett ble utenomsnakk.

Ta deg gjerne tid til å se på linken over innlegget ditt og kommenter om forslagene til fargeskiftet der er mer behagelig eller ikke.

---

Synes designet er veldig bra jeg. I et opplyst rom virker ikke dette sælig lyst for meg :/ Men kan sikkert virke slik for andre da.

Ellers synes jeg det er fint med litt forandring ^^

Det er usunt å sitte å se på en skjerm med 100% lysstyrke i lavbelysning uansett. Hva syns du om fargeforslagene lenger tilbake i tråden?

Forandring er bra =)



---

Til dere som har kommentert på favicon

Screenshot_361.jpg: Som dere kan se funker faviconet på noen deler av NorPaws og ikke på andre deler. Men det skal ordnes lett og raskt.

Jeg likte det lyseblåe forslaget veldig godt  ^^ Har ikke noe imot hvordan det er nå da  : )


En ide til farge kan være er å ha ett lyst og et mørkt alternativ på layout om man vil.
« Siste redigering: 14. aug, 2013, 21:46 av felixcani »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #69 på: 14. aug, 2013, 22:22 »
Når folk nevner det, så synes jeg den helt hvite fargen kan bli litt skarp, selv med lys på. En litt mørkere farge kunne kanskje nøytralisert det skarpe lyset?

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #70 på: 15. aug, 2013, 00:28 »
Enig med at hvitfargen kan være litt skarp. Det var helt utrolig i starten, så har det blitt litt bedre etter hvert. Likevel er det tider hvor hvitfargen er skarp, selv med lys på.
Jeg for min del kan ikke skjønne hvorfor noen ville ha bruk for det hvite temaet på Furaffinity for eksempel.

Jeg sier ikke at vi skal ha et mørkt tema, bare ikke så skarpt og lyst at det kan bli ubehagelig å se på.

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #71 på: 15. aug, 2013, 01:27 »
Jeg har trukket bakgrunnen en tanke mer mot grå. Synes folk det ble bedre? Værre? Blitt lei hele diskusjonen?

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #72 på: 15. aug, 2013, 01:43 »
Jeg har trukket bakgrunnen en tanke mer mot grå. Synes folk det ble bedre? Værre? Blitt lei hele diskusjonen?

Mye mer komfortabelt nå :3

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #73 på: 15. aug, 2013, 02:57 »
Enig med at hvitfargen kan være litt skarp. Det var helt utrolig i starten, så har det blitt litt bedre etter hvert. Likevel er det tider hvor hvitfargen er skarp, selv med lys på.
Jeg for min del kan ikke skjønne hvorfor noen ville ha bruk for det hvite temaet på Furaffinity for eksempel.

Jeg sier ikke at vi skal ha et mørkt tema, bare ikke så skarpt og lyst at det kan bli ubehagelig å se på.

Jeg bruker den lyse versjonen av furaffinity  =.=" Synes den mørke blir alt for dyster : )

Laurence

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 44
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #74 på: 16. aug, 2013, 03:29 »
Jeg er ikke helt fornøyd med fargevalget, mye av dette minner når diskusjon.no og HW.no gikk over til nytt design.
Samme øyeskjærende valget av farger og det ble for slitsomt å lese, og resultatet ble en dropp i aktiviteten.
Heldigvis er vi ikke i steinalderen, er mulig å slenge på custom scripts på nettsider idag for å få dem til å se penere ut, jeg bruker ett eget script på diskusjon.no idag som beholder den litt mørkere gråfargen og mye mer behagelig å lese.

Hjelper også når skjermene mine har en stygg tendens til variabel lysstyrke, begynner å være for mørke når du slår dem på og går over til "lyskastere" senere :P
Og nei, jeg bytter ikke ut 3 skjermer :P alt for kostbart å skaffe 3 nye og identiske.