Skrevet av Emne: Vulkanene på Island  (Lest 13387 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Vulkanene på Island
« på: 16. apr, 2010, 14:32 »
Så, siden ingen andre har postet noe om dette, så gjør jeg det.
Som de fleste veit er nå meste parten av flytrafikken i Europa stengt, noen unntak er det så klart men jah..

Så hvordan ser dere på saken?
Har dere no slags "nærkontakt" med dette som har skjedd?

Jeg ble nå litt skremt hvis det stemmer at det er 75% sjanse for at den andre vulkanen som er i nærheten også skal gi fra seg litt liv..

Anyway,
Links for the unknowing:
http://www.dagbladet.no/2010/04/16/nyheter/vulkan/utenriks/island/vulkanutbrudd/11310951/
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3609503.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3609072.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3609090.ece

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #1 på: 16. apr, 2010, 16:09 »
Vi skal egentlig til Berlin neste uke på skoletur, så blir spennende å se hvordan det går om vi kommer oss nedover.
Ellers, så begynner det og ose svak lukt av fyrverkeri i luften her. o.o

.. blir spennende å se på den store vulkanen, though. Jeg har biletter til Island i sommerferien. [eek]

shackie

  • Gjest
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #2 på: 16. apr, 2010, 16:35 »
 .. da må du ikke bli spist opp av lava .. :C .. hmm , jeg har hørt at det kanskje blir en kaldere sommer pga den stygge vulkanen .. is it true?  :c /cutcut

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #3 på: 16. apr, 2010, 17:56 »
.. da må du ikke bli spist opp av lava .. :C .. hmm , jeg har hørt at det kanskje blir en kaldere sommer pga den stygge vulkanen .. is it true?  :c /cutcut

Det har vel kommet både kuldegys og istide på grunn av at ting har skygga for sola. Apokalypsen har jo også sett sånn ut, men det er jo hollyvudd da. ;)
Why wasn't I informed?

shackie

  • Gjest
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #4 på: 16. apr, 2010, 18:11 »
oh  , så lenge det ikke blir alt for kaldt ;3 noe jeg tviler på ~ ^^

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #5 på: 16. apr, 2010, 18:34 »
Hm...? vulkan?
ow right... x3
Har egentlig ikke brydd meg så mye med det der :P
bare slikt som skjer

Phear

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 52
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #6 på: 16. apr, 2010, 18:44 »
Bruker som oftest tog som transport så det meste dette har en effekt på meg blir vel at det muligens blir kaldere for en periode. Som er litt kipt, liker at det ikke er under 10C =P
Do de do

shackie

  • Gjest
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #7 på: 16. apr, 2010, 18:48 »
Mange natur katastrofer har skjedd i det siste .. var det ikke en slik flom eller noe sånt en slags plass også da? *ikke oppdatert*
Tror nok mange er ganske stressa fordi de tror vi er på vei mot verdens undergang ..
 
Jeg tror ikke på det 2012 mølet selv , men jeg vet at verden vil gå under en gang ..
eller menneskeheten . solen er jo som en vanlig stjerne? den kommer jo til og dø til slutt. /lolsoofftopic

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #8 på: 16. apr, 2010, 19:29 »
Utbruddet kan føre til kaldere sommer og mer regn.. men tviler på at det er relevant, ved mindre den andre vulkanen går av også.
Veit i hvertfall at jeg får flere prøver inn pga sur nedbør prosjekt på jobben.

Chet

  • Gjest
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #9 på: 16. apr, 2010, 21:08 »
Tror ikke det kommer til å gå utover meg, utenom at det blir kanskje litt stillere fra flystasjonen i en stund  [razz]
En kaldere sommer vil forhåpentligvis gå ubemerka igjennom siden det er så kjølig vind her fra før av. Hvis det blir kaldere så kan man jo sikkert legge seg under dyna, eller krølle halen rundt seg  [ureshii]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #10 på: 16. apr, 2010, 21:09 »
Bare håper jeg får kommet meg avgårde til kjæresten neste lørdag... Begynner å bli litt nervøs.

shackie

  • Gjest
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #11 på: 16. apr, 2010, 21:11 »
Er det slik at Vulkanen fortsatt har utbrudd? .. og at det er en vulkan ved siden av som har 75 % sjangse til og ha utbrudd?  meh ...

Karisma

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #12 på: 16. apr, 2010, 23:07 »
ja det er sant 75% det kan skje mest sansynlig  kansje vulkane rydder opp litt for oss også

Montainafox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 98
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #13 på: 17. apr, 2010, 01:27 »
Kjenner noen som sitter fast på kanarøyene på ubestemt tid... Ser jo ikke lovende ut heller neste uke. Skal kanskje fly til München om 3 uker for en helg,  men venter med å bestille i noen dager og håper at situasjonen endrer seg snart ...

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #14 på: 17. apr, 2010, 02:51 »
Utbruddet kan føre til kaldere sommer og mer regn.. men tviler på at det er relevant, ved mindre den andre vulkanen går av også.
Veit i hvertfall at jeg får flere prøver inn pga sur nedbør prosjekt på jobben.

Får da håpe at den popper nå dah og ikke noen mnd senere,.. feks: mitt i fellesferien  [laugh]
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #15 på: 17. apr, 2010, 04:14 »
Vi er jo Armageddon-barn hele gjengen. Jeg har sterk tro på at mange av oss vil se den verden vi kjenner i dag gå under. Og dette utbruddet  ser jeg nesten på som bare et lite pirk i siden fra moder natur så vi skal være oppmerksomme på hva som kan slippes løs av krefter og som vi skrøpelige mennesker ikke får gjort noe med.
Jeg er kanskje gal og paranoid, men JEG handlet hvertfall inn ekstra filetere til gass-/ og støvmasken min i dag..

(offtopic thoughts trailing off: kanskje jeg burde bygget et fursuithodet med innebygget gassmaske. hmmmmm)

Ellers har jeg foreløpig kun blitt direkte berørt ved at jeg måtte betale ombordgebyr på 20 spenn da jeg skulle ta tog i går fordi det var så lange køer ved billettautomatene. Får bare ikke håpe det vulkanstøvet kommer ned til oss uten å være fanget i regn..
My personal space, respect it!

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #16 på: 17. apr, 2010, 08:42 »
Vi er jo Armageddon-barn hele gjengen.

I don't.
Jeg tror at alt kommer til å ende opp som rosa skyer, "smiley face" sol og mange små harepuser.
Kall det "Cutemageddon" a la Monthy Pythons "Always look on the bright side of life".

At Island ligger på et geologisk ustabilt område er ingen overaskelse.
Vi ville heller neppe komme i nærheten av Islands verste utbrudd.

Ja ja, i verste tilfelle får jeg booke et transatlantisk cruise og starte reisen til Anthrocon en uke i forveien.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #17 på: 17. apr, 2010, 12:39 »
Tviler på at dere som ska til AC vil få et problem.. men veit jo aldri..

Selv er jeg i samme bås som folk som ska fly i nær fremtid.. Lurer på om flyet kommer til å gå..
Syns også synd på de dyra på Island som kan lide av dette..

Montainafox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 98
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #18 på: 17. apr, 2010, 12:43 »
Sitat
Ja ja, i verste tilfelle får jeg booke et transatlantisk cruise og starte reisen til Anthrocon en uke i forveien.


Så kult;-) Da kan vi lage vårt eget furry cruise til NY... Men husk at det tar nesten en uke å komme seg over havet og en uke tilbake... Så greit hvis du tar deg en måned fri ;D
« Siste redigering: 17. apr, 2010, 12:45 av Montainafox »

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #19 på: 17. apr, 2010, 13:19 »
EUREKA! We need to build a BLIMP!






***sorry weird offtopic, I just woke up***
My personal space, respect it!

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #20 på: 17. apr, 2010, 17:38 »
jævla vulkaner, meh, ser ut so jeg blir nødt til å tilbringe en ekstra uke eller mer hvis det er såppas ille som det sies, skal reise på mandagen hjemover, så er usikkert hvordan/om om jeg kommer meg hjem.

sånn sett når det er snakk om armageddon eller andre slike tilfeller så er nå det meste bare drama skrik og hysteri. myndighetene eller pressen, industrien eller insert hvem enn dere måtte mene tjener på dette. akkurat samme som med global oppvarming (nå er det nå enda åpent om global oppvarming virkelig stemmer så denne er bare for eksempels skyld, men man kan ikke nekte for at enkelte tjener store penger på dette) SARS, fugleinfluensaen, svineinfluensaen, terrorister etc etc og nå et par vulkaner. mennesker er avhengig av slikt og ikke noe annet skaper mer media blest enn katastrofer, eller myndigheter som får igjennon tvilsomme direktiver, hamstring, overlevelsees utstyr, flere som blir religiøse (sekter etc) you get the picture ^^ skjønt, nå er vl jeg littegrann kynisk til tider ; 3

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #21 på: 17. apr, 2010, 19:59 »
jævla vulkaner, meh, ser ut so jeg blir nødt til å tilbringe en ekstra uke eller mer hvis det er såppas ille som det sies, skal reise på mandagen hjemover, så er usikkert hvordan/om om jeg kommer meg hjem.

sånn sett når det er snakk om armageddon eller andre slike tilfeller så er nå det meste bare drama skrik og hysteri. myndighetene eller pressen, industrien eller insert hvem enn dere måtte mene tjener på dette. akkurat samme som med global oppvarming (nå er det nå enda åpent om global oppvarming virkelig stemmer så denne er bare for eksempels skyld, men man kan ikke nekte for at enkelte tjener store penger på dette) SARS, fugleinfluensaen, svineinfluensaen, terrorister etc etc og nå et par vulkaner. mennesker er avhengig av slikt og ikke noe annet skaper mer media blest enn katastrofer, eller myndigheter som får igjennon tvilsomme direktiver, hamstring, overlevelsees utstyr, flere som blir religiøse (sekter etc) you get the picture ^^ skjønt, nå er vl jeg littegrann kynisk til tider ; 3

Tenker mest på at du har litt mindre å gjøre når du kommer heim,.. "jobbet du ikkje på ein flyplass?"
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Montainafox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 98
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #22 på: 18. apr, 2010, 13:56 »
jævla vulkaner, meh, ser ut so jeg blir nødt til å tilbringe en ekstra uke eller mer hvis det er såppas ille som det sies, skal reise på mandagen hjemover, så er usikkert hvordan/om om jeg kommer meg hjem.
Blir nok litt vanskelig med buss eller tog for deg ^^ Lykke til med hjemreisen!

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #23 på: 18. apr, 2010, 14:00 »
jævla vulkaner, meh, ser ut so jeg blir nødt til å tilbringe en ekstra uke eller mer hvis det er såppas ille som det sies, skal reise på mandagen hjemover, så er usikkert hvordan/om om jeg kommer meg hjem.



Tenker mest på at du har litt mindre å gjøre når du kommer heim,.. "jobbet du ikkje på ein flyplass?"

hehe stemer det Tirga ^^ men spørsmålet er jo OM jeg kommer hjem hehe

takker Montainafox, jeg siter nå selv å krysser potene for harde livet.
« Siste redigering: 18. apr, 2010, 14:02 av Awite »

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Vulkanene på Island
« Svar #24 på: 18. apr, 2010, 22:48 »
Det er litt artig å tenke på at en hel industri plutselig stopper opp i halve Europa på ubestemt tid på grunn av en slik ting. Jeg skal ut å fly lørdag den 24. men håper på at det er i orden til da.

Jeg tror nok ikke det blir en apokalyptisk hendelse ut av dette. Selv om hele Island skulle gå i lufta så blir det trolig bare litt merkelig vær og veldig begrenset flytrafikk i noen år. Så børster vi av oss støvet og er i full gang som om det aldri hadde skjedd. Litt som med Y2K, Al Qaeda, SARS, tsunamier, orkaner, fugleinfluensa, finanskriser og svineinfluensa.