Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4826658 ganger)

NamelessCoyote

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
    • SweetWolf1
Sv: Din status!
« Svar #21175 på: 10. sep, 2015, 11:32 »
Har jobb praksis, vet jeg ikke kommer til å få noen stilling ,jeg mener jeg har nedsatt arbeids evene å bør bli ung uføre tho. 
Egentlig skal jeg søke jobber I praksis tiden, men føler virkelig ikke at jeg har noenting å bidra med I arbeidslivet.

Prøv og jobb litt, kjedelig og bli uføre med en gang. Utnytt den tiden du har hvor du kan jobbe c:
Forventer ikke bli gammel i jobb jeg heller pga skade, men skal prøve så lenge jeg kan!

Annet nytt, jeg er sjuk og sliter med dårlig søvn. Woop, kunne gått bedre om dagen -w-

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #21176 på: 10. sep, 2015, 13:34 »
NAV er idioti. Ringte dem på fredag. De sa at saksbehandleren min var opptatt og hadde 48 timer på å ringe meg tilbake. På tirsdag ringer en annen person enn saksbehandleren min tilbake og sier at han er opptatt, og at de kommer til å ringe igjen samme dag eller neste. Det gjør de ikke, så jeg ringer tilbake i dag og forteller den som svarer alt dette med en lett irritert stemme. Vedkommende sa at han skrev det ned og at saksbehandleren min forhåpentligvis kom til å ringe senere i dag .. eller i morgen. Det er latterlig at jeg nesten må bruke en hel uke BARE FOR Å KOMME I SNAKK MED RIKTIG PERSON.

Ingen planer fremover. Bortsett fra litt familiebesøk på lørdag og muligens en liten Oslotur samme dag. Jeg trenger å noe å se frem til, et lys i enden av tunnelen, nå er det bare mørkt.
« Siste redigering: 10. sep, 2015, 13:48 av Atrox »

Soda.

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 316
  • Fluffiest Dragoness
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #21177 på: 10. sep, 2015, 20:38 »
NAV er idioti. Ringte dem på fredag. De sa at saksbehandleren min var opptatt og hadde 48 timer på å ringe meg tilbake. På tirsdag ringer en annen person enn saksbehandleren min tilbake og sier at han er opptatt, og at de kommer til å ringe igjen samme dag eller neste. Det gjør de ikke, så jeg ringer tilbake i dag og forteller den som svarer alt dette med en lett irritert stemme. Vedkommende sa at han skrev det ned og at saksbehandleren min forhåpentligvis kom til å ringe senere i dag .. eller i morgen. Det er latterlig at jeg nesten må bruke en hel uke BARE FOR Å KOMME I SNAKK MED RIKTIG PERSON.

Ingen planer fremover. Bortsett fra litt familiebesøk på lørdag og muligens en liten Oslotur samme dag. Jeg trenger å noe å se frem til, et lys i enden av tunnelen, nå er det bare mørkt.

Det med Nav er jo helt tåpelig... men kan ikke forvente så mye heller.. nav er, ja, nav .-.

Boostie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 45
  • Spirtually, Everything should be turbocharged
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21178 på: 10. sep, 2015, 20:47 »
Føler for å gi opp alt ._. Inkasso på 10000,- takket være mor mi -.- det er penger som kunne ha gått til bil MEN NEIDA, er så jævli forbanna nå at det ikke kan beskrive det engang og har bare lyst å kjøre hodet igjennom veggen .-.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21179 på: 10. sep, 2015, 21:16 »
Skal se på leilighet imorgen :D. Joda fint å kunne bu gratis på hybelhuset på krokeide, men spiser sjelden maten her og klassekameraten jeg er god venn med bor ikke på skolen lenger, så null sosial liv etter skolen. Etter det jeg har forstått så er det ikke bare en leilighet men ett lite hus og de som eiger den har dyr som kanskje betyr at jeg kan få mulighet å hente kaninene mine få dem hit til Bergen.
Gleder meg og håper det jeg har tittet på google maps er riktig. Fullt møblert og bare 7000kr i måneden syns jeg er ett røverkjøp. Glad jeg lot min venn få tak i miljøarbeideren her på skolen som hjelper elever å finne hybel utenfor skolen.
Gode drømmer i natt håper jeg <3...
Kommer ikke til å sove tror jeg 8D



oddkh

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 137
  • bravely second have the courage to try again
    • Vis profil
    • furaffinity
Sv: Din status!
« Svar #21180 på: 10. sep, 2015, 21:53 »
fikk endelig bank id til etter og ha vert på banken 6 ganger men nå trenger jeg ikke å styre mer med et :3

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21181 på: 10. sep, 2015, 23:01 »
Har hatt issues med søvn lately. Skjer alltid når jeg har skole. Idk???

skal sove snart, men kan hende jeg ikke får til :c

Soda.

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 316
  • Fluffiest Dragoness
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #21182 på: 10. sep, 2015, 23:19 »
Gjort ferdig dagens arbeid og klar for å hoppe i sengs, jobb venter i morgen tidlig :3

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21183 på: 10. sep, 2015, 23:50 »
flyttet ned i kjellerleiligheten denne veken deilig å endelig ha min egen plass igjen :p
og gleder meg til i morgen :p  skall ha ein liten poker / bli kjent fest med monstercat og kenko  [w-happy] så skall på polet i morgen og kjøpe jeger og sambuca
blir 5 personer og sikker alt for masse alkohol :P

Ningendo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 20
  • Dæven ell, gutta
    • Vis profil
    • Tumblr'n min hvor jeg poster "kunst" og klager i ny og ned
Sv: Din status!
« Svar #21184 på: 11. sep, 2015, 00:20 »
Mehh. Enda ett år som arbeidslaus og nesten venneløs og blakk. Har vel søkt bortimot 70 stillinger det siste året, blitt innkalt til 2 intervjuer, med avslag på begge.
Jeg kunne nå akseptert det hadde det vært noe høyt-på-strå-opplegg, men her snakker vi butikkjobber og McDonalds, noe folk bruker som trussel for folk som ikke følger med på skola. Ironisk nok, så klarer jeg ikke en gang å få tak i de jobbene.
Jau, by the way, grunnen til att jeg sier "enda ett år som arbeidslaus" er att jeg ikke har skoleplass dette året heller, har lyst å studere pedagogikk. Men for andre året på rad, så ble det ett nei, dèt pluss 70++ jobbavslag begynner virkelig å tære på meg.
Når ting er som dette, står alt i livet mitt helt stille, mens folk jeg har gått på skole med får unger, gifter seg, flytter for seg selv, og her sitter jeg, og bare... eksisterer.
Jeg har ingenting å være stolt av, og jeg har ingen impakt på noen, føles ut som jeg vissner bort, som en plante som ikke får vann.

Sorry om jeg virker helt emo, er bare det att jeg ALDRI prater om følelsene mine til noen, begynner til og med å bli bekymra over att jeg starter å føle meg "emotionally detatched"... men igjen, kanskje det hadde vært bedre. Men alt i alt, så bare "ler" jeg det bort om noen spør hvordan jeg har det.  [sad]
Life is too short to play without your player 2.

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21185 på: 11. sep, 2015, 01:24 »
Har jobb praksis, vet jeg ikke kommer til å få noen stilling ,jeg mener jeg har nedsatt arbeids evene å bør bli ung uføre tho. 
Egentlig skal jeg søke jobber I praksis tiden, men føler virkelig ikke at jeg har noenting å bidra med I arbeidslivet.

Ufør er strengt tatt noe du ikke velger å bli, det er noe en blir som en konsekvens av noe som begrenser ens arbeidsevne i så stor grad at man ikke klarer å delta i yrkeslivet, enten helt eller i noe tilstrekkelig grad slik at en har livsmidler til å dekke livets utgifter.
Politikere idag virker å tru at folk heller velger å bli uføre enn å jobbe, det stemmer dårlig. Vel, det finnes noen som klarer å manipulere systemet, de fleste blir tatt en eller anna gang og ender opp med massiv gjeld, men de fleste vil heller fungere enn å ikke fungere. Veien til ufør er lang og kronglete, mye utprøving gjennom NAV, ikke minst må man ha en dokumentert årsak til eventuell ufør fra spesialister. Uten det så bryr ikke NAV seg om så veldig mye hva en sjøl føler en klarer. Forståelig, men noen ganger svært frustrerende for en sjøl - derfor er det viktig å få en utredning dersom en har mye vansker med å fungere i hverdagen.
Å få en utredning er også viktig ift å kunne få en tilrettelegging i en jobb el.lign også.
Jeg har slitt hele livet med å fungere i jobb, jeg har vært gjennom mye utprøving også etter jeg fikk en diagnose (en diagnose som gjør at jeg har rett på ung ufør-tillegget), likevel venter jeg fortsatt godt over et år på utfallet av uføresaken min etter at vi hadde et avklaringsmøte om det i april ifjor. Jeg er på vei mot 40 år, andre får trede uføretrygden over huet ti år tidligere sjøl om diagnosene kan være like(må også ha i tankene at folk fungerer forskjellig på, tross av lik diagnose også!) Nå veit ikke jeg hvor gammel du er, men jo yngre jo mer vil NAV prøve deg ut. Har du nedsatt arbeidskapasitet må du få det og årsaken til det dokumentert. Du bør også ha en spesialist med på laget så du ikke står aleine mot NAV. 
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21186 på: 11. sep, 2015, 01:31 »
NAV er idioti. Ringte dem på fredag. De sa at saksbehandleren min var opptatt og hadde 48 timer på å ringe meg tilbake. På tirsdag ringer en annen person enn saksbehandleren min tilbake og sier at han er opptatt, og at de kommer til å ringe igjen samme dag eller neste. Det gjør de ikke, så jeg ringer tilbake i dag og forteller den som svarer alt dette med en lett irritert stemme. Vedkommende sa at han skrev det ned og at saksbehandleren min forhåpentligvis kom til å ringe senere i dag .. eller i morgen. Det er latterlig at jeg nesten må bruke en hel uke BARE FOR Å KOMME I SNAKK MED RIKTIG PERSON.

Hva NAV angår så overrasker ingenting meg lenger...
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

AntiVanter

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 518
  • Wolfamute
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #21187 på: 11. sep, 2015, 18:48 »
Jeg er så trøtt at jeg glemmer åpenbare ting jeg skulle gjøre i dag >____> Brukte liksom ti minutter på intens tenking før jeg kom på at grunnen til at jeg IKKE skulle sovne (hvilket jeg gjorde) var for at jeg skulle ta en telefon. Sov lite i natt, men ikke SÅ lite..

Avatar by Fujoshiprincess <3

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21188 på: 11. sep, 2015, 19:24 »
jeg fatter ikke hvorfor folk MÅ HOLDE PÅ MED FYRVÆRKERI. JEG FÅR ANGST.

skal ut i kveld tho. Det blir sikkert flott :v

AntiVanter

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 518
  • Wolfamute
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #21189 på: 12. sep, 2015, 01:46 »
Forsøker å tegne og får ikke til noenting som ser bra ut. >____> Har ikke lyst til å gjøre noe spesielt annet enn å tegne heller.. Frustrerende!

Avatar by Fujoshiprincess <3

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21190 på: 12. sep, 2015, 07:15 »
Asdfgh dunno how to start, jeg liker hun så alt for godt, og jeg vil ikke gjøre annet enn å prate med henne... men jeg er så alt for redd for og fukke ting opp fordi hun er så bra og jeg vil at det skal gå. Jeg elsker denne følelsen jeg har for henne.

on another note, trenger ikke være våken før om en god del timer, men det vet ikke skjærene utenfor vinduet mitt... and the have no mercy
Edit: la meg igjen etter at jeg dusjet og våknet nå... \._./
« Siste redigering: 12. sep, 2015, 12:55 av Paxy »

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #21191 på: 12. sep, 2015, 10:57 »
Noen ganger føles det helt feil å oppsøke jenter som er så søte når jeg vet at det ikke kan bli noe mellom oss, men samtidig blir jeg i godt humør i flere dager bare av å hilse på et meneske som vakkert både på innsiden og utsiden. Selv om jeg blir litt slått ut av vakre jenter bertyr det ikke at jeg har problemer med å fortstå at jeg selv er for stygg og at de ikke liker meg på den måten. Jeg respekterer et nei, selv om mange er unødvendig slemme mot meg.

NEI! Ikke gjør sånn! Du får ikke lov å si "at du er for stygg"! Basta! Da kommer du aldri ut av spiralen av dårlig selvtillit som det høres ut som du er i. Om du treffer på mennesker som er frekke og uhøflig, er de ikke verdt det. Alle fortjener å bli behandlet med respekt. End of story.
Det å ønske å snakke med andre bare fordi det gjør deg i godt humør er vel ikke noe feil uansett. Nå kjenner jeg jo ikke deg så godt, men jeg mener nå at selv om jenter avviser deg, betyr ikke at det er noe galt med deg.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #21192 på: 12. sep, 2015, 12:13 »
Asdfgh dunno how to start, jeg liker hun så alt for godt, og jeg vil ikke gjøre annet enn å prate med henne... men jeg er så alt for redd for og fukke ting opp fordi hun er så bra og jeg vil at det skal gå. Jeg elsker denne følelsen jeg har for henne.

Kjenner den følelsen. Har skjedd to ganger att noen jeg var innteresert i har blitt sammen med noen andre mens jeg har bygd opp mot til å spørre dem.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21193 på: 12. sep, 2015, 13:01 »
Leiligheten var veldig møblert at det ikke er plass til mine ting eller akvariumene. Jakten forsetter og hallo igjen felles kjøkken med en vask der ikke gudene vet hva kopper og fat har vært igjennom.



Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21194 på: 12. sep, 2015, 20:05 »
Skal til privat psykolog nå, siden jeg  har ingen muligheter i arbeidslivet om jeg ikke får opp mental helse...
you are only confined by the walls you build yourself.

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21195 på: 12. sep, 2015, 20:11 »
Asdfgh dunno how to start, jeg liker hun så alt for godt, og jeg vil ikke gjøre annet enn å prate med henne... men jeg er så alt for redd for og fukke ting opp fordi hun er så bra og jeg vil at det skal gå. Jeg elsker denne følelsen jeg har for henne.

Kjenner den følelsen. Har skjedd to ganger att noen jeg var innteresert i har blitt sammen med noen andre mens jeg har bygd opp mot til å spørre dem.

Liker ei selv ,but nah, er venner o3o
Mye bedre sånn.
you are only confined by the walls you build yourself.

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21196 på: 12. sep, 2015, 20:20 »
Har jobb praksis, vet jeg ikke kommer til å få noen stilling ,jeg mener jeg har nedsatt arbeids evene å bør bli ung uføre tho. 
Egentlig skal jeg søke jobber I praksis tiden, men føler virkelig ikke at jeg har noenting å bidra med I arbeidslivet.

Ufør er strengt tatt noe du ikke velger å bli, det er noe en blir som en konsekvens av noe som begrenser ens arbeidsevne i så stor grad at man ikke klarer å delta i yrkeslivet, enten helt eller i noe tilstrekkelig grad slik at en har livsmidler til å dekke livets utgifter.
Politikere idag virker å tru at folk heller velger å bli uføre enn å jobbe, det stemmer dårlig. Vel, det finnes noen som klarer å manipulere systemet, de fleste blir tatt en eller anna gang og ender opp med massiv gjeld, men de fleste vil heller fungere enn å ikke fungere. Veien til ufør er lang og kronglete, mye utprøving gjennom NAV, ikke minst må man ha en dokumentert årsak til eventuell ufør fra spesialister. Uten det så bryr ikke NAV seg om så veldig mye hva en sjøl føler en klarer. Forståelig, men noen ganger svært frustrerende for en sjøl - derfor er det viktig å få en utredning dersom en har mye vansker med å fungere i hverdagen.
Å få en utredning er også viktig ift å kunne få en tilrettelegging i en jobb el.lign også.
Jeg har slitt hele livet med å fungere i jobb, jeg har vært gjennom mye utprøving også etter jeg fikk en diagnose (en diagnose som gjør at jeg har rett på ung ufør-tillegget), likevel venter jeg fortsatt godt over et år på utfallet av uføresaken min etter at vi hadde et avklaringsmøte om det i april ifjor. Jeg er på vei mot 40 år, andre får trede uføretrygden over huet ti år tidligere sjøl om diagnosene kan være like(må også ha i tankene at folk fungerer forskjellig på, tross av lik diagnose også!) Nå veit ikke jeg hvor gammel du er, men jo yngre jo mer vil NAV prøve deg ut. Har du nedsatt arbeidskapasitet må du få det og årsaken til det dokumentert. Du bør også ha en spesialist med på laget så du ikke står aleine mot NAV.

Dette er siste utprøving av rest arbeids evene I guess,  jeg har egentlig allerede fått beskjed om at jeg kan,men var 18 den gang så sa nei. Pga akutt innleggelse for panikk,kom heller inn på skole og slettet forrige året.
you are only confined by the walls you build yourself.

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21197 på: 12. sep, 2015, 21:28 »
@Flame  Ok, så du er på utprøving et eller anna sted da? Det kan gi mye data om deg, forutsett at de tar deg på alvor - det håper jeg de gjør og ikke driver å surrer som de gjorde med meg! Der  jeg var på utprøvinger i tre år og surr fra NAV. Helt håpløst hvordan NAV og andre utprøvingssteder/tiltaksplasser kan styre med folks liv og helse..

Lykke til hos psyk! Håper du finner en som ser deg og støtter deg, viktig å ha noen på laget sitt enn å stå aleine mot NAV!  :)
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Ningendo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 20
  • Dæven ell, gutta
    • Vis profil
    • Tumblr'n min hvor jeg poster "kunst" og klager i ny og ned
Sv: Din status!
« Svar #21198 på: 13. sep, 2015, 22:37 »
Hjemme att etter ei hælj i Hønefoss, skal bli digg å sova i eigo seng att. Så blir'e å sova i 7 timers tid før jeg vokner, for å så spelle for mye Dragon age Inquistion. Frister mer å drekka meg full & bli høy doe. All in due time.
Life is too short to play without your player 2.

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21199 på: 13. sep, 2015, 23:59 »
@Flame  Ok, så du er på utprøving et eller anna sted da? Det kan gi mye data om deg, forutsett at de tar deg på alvor - det håper jeg de gjør og ikke driver å surrer som de gjorde med meg! Der  jeg var på utprøvinger i tre år og surr fra NAV. Helt håpløst hvordan NAV og andre utprøvingssteder/tiltaksplasser kan styre med folks liv og helse..

Lykke til hos psyk! Håper du finner en som ser deg og støtter deg, viktig å ha noen på laget sitt enn å stå aleine mot NAV!  :)

Virkelig en grunn til jeg tar privat psykolog denne gangen.  Sist gjorde det ALT værre.
you are only confined by the walls you build yourself.